Beantwoord

tv ontvanger reageert niet altijd op afstandsbediening

  • 6 May 2019
  • 51 reacties
  • 3932 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Ik heb een probleem met de tv ontvanger, model HMB2260. Probleem ligt bij gebruik van afstandsbediening, regelmatig reageert de ontvanger er niet op. Moet meerdere malen drukken en soms reageert hij helemaal niet. Ook schakelt hij regelmatig naar kanaal 7 als ik op rechts van radio druk..knop om terug te gaan naar vorige zender, dus ipv naar vorige zender gaat de ontvanger naar kanaal 7.

IK heb er gisteren over gebeld, tijdens tweede keer bellen werd zelfs gewoon paar keer de verbinding verbroken voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg. Toen is de afstandbediening opnieuw gekoppeld aan mijn panasonic tv. Het ging toen even goed.

Bij 3e keer bellen werd voorgesteld de batterijen te verwisselen en duracel batterijen te gebruiken. Momenteel zitten er de batterijen in die bij de afstandsbediening zaten. Heb ivm reuma en momenteel veel lichamelijke klachten geen nieuwe batterijen kunnen halen. Vraag me achteraf gezien wel af of dit wel iets zal helpen. Dus de vraag, klopt het dat het niet reageren van de tv ontvanger op de afstandsbedining aan de batterijen kan liggen? De 2 afstandbedieningen heb ik nog geen maand in bezit. De vorige ontvanger en afstandsbediening reageerden altijd zonder problemen, totdat er een probleem met ontvanger optrad en deze retour gestuurd is.

Aangezien ik momenteel fysiek niet in staat ben om naar de winkel te gaan voor nieuwe batterijen en de voorgestelde duracel niet echt goedkoop zijn dus even de vraag of het wisselen van batterijen de oplossing is.
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 May 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Reputatie 7
Als die afstandsbedieningen pas twee maanden oud zijn, dan kan het niet zijn dat de batterijen nu al leeg zouden zijn.
Ik neem aan dat je twee maanden terug zelf die batterijen in de afstandsbediening hebt moeten plaatsen. Klopt dat?

Plaats de TV-ontvanger achter het denkbeeldige vlak van het scherm van de televisie.
Uiteraard wel in het zicht.
Maakt dat nog verschil?
Reputatie 6
Badge +4
IK heb de afstandsbediening vorige maand nieuw ontvangen. Heb de batterijen er zelf in moeten doen, die zaten apart verpakt in de doos er bij.

De ontvanger staat nu schuin voor de tv. Daar stond de vorige ook en met die geen enkele problemen mee. De huidige heeft dit probleem al sinds ik hem heb. Achter de tv plaatsen gaat niet omdat deze dan niet in zicht staat. Heb foto bijgevoegd van huidige situatie.

Reputatie 7
Zet de TV ontvanger op de achterste rij tegels bij de muur en direct links (of rechts) naast de televisie zodat hij achter het denkbeeldige vlak van het scherm komt te staan.
Reageert de TV ontvanger dan beter op de afstandsbediening?
Reputatie 6
Badge +4
Nee, is hetzelfde, maar ik moet dan wel op midden van de bank gaan zitten omdat van mijn normale zitpositie de ontvanger niet in zichtveld staat. Heb wel andere batterijen nu en het is beter maar nog altijd niet 100%, de ontvanger reageert af en toe nog altijd niet. Zal wel niets anders opzitten dan er mee leren leven.
Reputatie 7
Daar moet je natuurlijk niet zomaar genoegen mee nemen.

Ik hoop dat iemand van KPN snel zal reageren om je hier verder bij te helpen en desnoods die HMB2260 eens te vervangen door een Arris.

Stiekem hoop ik dat KPN bereid is om een monteur te sturen die naar dit issue gaat kijken of anders in ieder geval ervoor gaat zorgen dat een vervangende TV ontvanger bij je thuis afgeleverd gaat worden zodat jij daarvoor niet de deur uit hoeft.
Reputatie 6
Badge +4
@wjb Ik ga er verder geen werk meer van maken. Heb de dingen gedaan die jij en een mederwerker van klantenservice voorstelden maar het werkt nog altijd niet 100%. En als mijn geheugen het zich goed herinnert werd er al gezegd dat er geen nieuwe afstandsbediening cq ontvanger opgestuurd zou worden.

Voorgesteld werd de batterijen door duracel te vervangen, hadden ze niet dus panasonic alkaline aaa batterijen erin gedaan. Werkt wel beter maar niet altijd, soms nog altijd geen reactie, wel licht rode lampje op ontvanger op.

IK laat het er dus bij, bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TMG1961, Aan de hand van je gegevens lees ik terug dat je ook al een andere afstandsbediening had gekregen, maar dit was geen oplossing. Het lijk mij ook meer een issue van de ontvanger. Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Anders wil ik je vragen om dit nog eens te doen. Hoe je dit kunt doen, lees je in dit topic.
Reputatie 6
Badge +4
@Marina_ Dan ben je toch alles wat je handmatig ingesteld hebt kwijt?
Reputatie 7
Dan ben je toch alles wat je handmatig ingesteld hebt kwijt?
Marina vraagt je niet de Experia Box te resetten maar de TV ontvanger.
Dat kan je rustig doen.
Reputatie 6
Badge +4
@wjb Ik bedoel met het handmatigestelde mijn eigen zenderlijst. Die ben je dan toch kwijt of blijft die bestaan?
Reputatie 7
@wjb Ik bedoel met het handmatigestelde mijn eigen zenderlijst. Die ben je dan toch kwijt of blijft die bestaan?
De zenderlijst blijft bestaan, die is centraal opgeslagen.
Als je meerdere TV ontvangers hebt dan wordt de zenderlijst ook gedeeld met de andere TV ontvanger(s).
Reputatie 6
Badge +4
@wjb oke dank je, dan zal ik de stappen voor de reset even doorlopen.
Reputatie 6
Badge +4
Heb de ontvanger gereset maar nog altijd reageert de ontvanger soms niet. Je moet dan 2-3 keer drukken op een nummertoets en dan gebeurt het regelmatig dat je dus ineens 2-3 keer het getal te zien krijgt. Best vervelend.
Reputatie 7
Zet de TV ontvanger eens rechts naast en achter de televisie.
Reputatie 6
Badge +4
Dat gaat niet aangezien deze dan uit het gezichtsveld staat als ik op de bank zit. De vorige stond ook waar deze staat en die had geen enkel probleem met verwisselen van zenders. Deze doet dat al sinds begin. IK vermoed ook dat deze niet nieuw is aangezien er voor een deukje in zit. Ik ga er ook niet meer over bellen of wat dan ook. Als mijn geheugen het goed onthouden heeft is er al telefonisch gezegd dat er geen nieuwe opgestuurd word dus dan ga ik het geheel sluiten en leg me er maar bij neer dat van zender wisselen een kwestie van geluk hebben gaat worden.
Reputatie 7
Dat gaat niet aangezien deze dan uit het gezichtsveld staat als ik op de bank zit.
Dan zet je hem nog wat verder naar rechts zodat hij in het gezichtsveld blijft.
Zolang de voorzijde van de TV ontvanger zich maar achter het denkbeeldige vlak evenwijdig aan het beeldscherm bevindt.
Desnoods zet je ter test je televisie een stukje naar voren.
Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij het achter de televisie plaatsen van de TV ontvanger de werking verbeterde.
Tevens ben ik benieuwd naar het merk en type van jouw televisie en of daarop de activity-sensor uit gezet kan worden.
Reputatie 6
Badge +4
TV is een Panasonic TH-37PV70F
De tv een stuk naar voor zetten is geen optie aangezien dat niets doet aan het buiten het zichtveld staan van de ontvanger. Het verder naar rechts zetten zal ook niet gaan, aangezien hij dan nog altijd buiten gezichtsveld staat.
Reputatie 7
De tv een stuk naar voor zetten is geen optie aangezien dat niets doet aan het buiten het zichtveld staan van de ontvanger.
TER TEST

Reputatie 6
Badge +4
@wjb ten eerste wil ik even zeggen dat ik het zeer waardeer dat je me wil helpen.

Wat betreft het verplaatsen van de ontvanger naar de plek waar de rode pijl heen wijst, dan is deze vanaf mijn zitpositie niet zichtbaar. Achter de tv gaat ook niet, daar is geen plek omdat daar stopcontacten zitten.

Ga ik op een andere plaats op de bank zitten dan moet ik mijn tv gaan verplaatsen omdat mijn hoofd door een vastzittende nek niet recht staat maar schuin naar links, vandaar ook de stand van de tv.
Reputatie 7
Ga ik op een andere plaats op de bank zitten dan moet ik mijn tv gaan verplaatsen omdat mijn hoofd door een vastzittende nek niet recht staat maar schuin naar links, vandaar ook de stand van de tv.
Maar ik neem aan dat het scherm haaks staat op de plek waar vandaan jij televisie kijkt.
Dan zit je dus ongeveer daar waar de groene pijl naar wijst en waar ik volgens mij ook de weerspiegeling van jou in het beeldscherm zie. Klopt dat?
Is de ontvanger al eens even helemaal uit geweest? Dit doe je d.m.v. het schakelaartje op achterkant te gebruiken. Laat hem dan minimaal 30 sec. uit staan.
Als ik (soms na maanden) een stronttrage ontvanger heb (Arris) dan doet dit wonderen. En bij mijn moeder (Arcadyan) ook.
Soms is het nodig het nogmaals te doen. Ik laat hem dan zeker 3 minuten even uit.

Mijn Arris vertoont dit euvel ca. elke 2 maanden. Mijn moeders Arcadyan doet er wat langer over, zo'n 3 tot 4 maanden voordat deze stronttraag is.
Reputatie 6
Badge +4

Ga ik op een andere plaats op de bank zitten dan moet ik mijn tv gaan verplaatsen omdat mijn hoofd door een vastzittende nek niet recht staat maar schuin naar links, vandaar ook de stand van de tv.Maar ik neem aan dat het scherm haaks staat op de plek waar vandaan jij televisie kijkt.
Dan zit je dus ongeveer daar waar de groene pijl naar wijst en waar ik volgens mij ook de weerspiegeling van jou in het beeldscherm zie. Klopt dat?


Je ziet niet mij in het scherm maar mijn broer, die was toevallig op dat moment aanwezig. De tv staat schuin tegenover de zitpositie. Maar als ik de ontvanger op de plek van de groene pijl zet reageert deze nog iets slechter dan waar die nu staat. Op de plek waar de rode pijl naar toe wijst reageert hij helemaal niet omdat hij uit zicht staat van waar ik zit. Beide vanochtend nog eens uitgeprobeerd.
Reputatie 6
Badge +4
Is de ontvanger al eens even helemaal uit geweest? Dit doe je d.m.v. het schakelaartje op achterkant te gebruiken. Laat hem dan minimaal 30 sec. uit staan.
Als ik (soms na maanden) een stronttrage ontvanger heb (Arris) dan doet dit wonderen. En bij mijn moeder (Arcadyan) ook.
Soms is het nodig het nogmaals te doen. Ik laat hem dan zeker 3 minuten even uit.

Mijn Arris vertoont dit euvel ca. elke 2 maanden. Mijn moeders Arcadyan doet er wat langer over, zo'n 3 tot 4 maanden voordat deze stronttraag is.


Hij is al eens gereset, stroom is er ook al diverse malen afgeweest. Tot op heden blijft het probleem bestaan.
IK ga nu dit topic er over sluiten, ik bedank iedereen voor het meedenken en zoeken naar een oplossing. Van wat ik me herinner van het laatste gesprek gaat er niets omgewisseld worden dus zal ik er maar mee moeten leven.

De tv ontvangers die ik gehad heb stonden allemaal op dezelfde plek en dit is de eerste die problemen oplevert. Dus dan zijn er 2 mogelijkheden, of ik heb geluk gehad met de vorige ontvangers of met deze heb ik pech.
Reputatie 7
Badge +19
@TMG1961 Is er ook aangegeven waarom je geen nieuwe ontvanger zou krijgen? Tot nu toe helpt een nieuwe afstandsbediening niet en verplaatsen gaat niet. Met andere ontvangers had je eerder nooit problemen. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe ontvanger krijgt en zal dit bij je thuis laten afleveren. Zodra ik de aanvraag heb gedaan, hoor je weer van mij.
Reputatie 6
Badge +4
@Marina_ Ik weet niet meer waarom er geen nieuwe geleverd werd. Heb dit helaas niet genoteerd. Heb tijdens telefoon gesprek ook aangegeven dat ik me een beetje als een zeurkous voelde omdat ik er al paar maal over gebeld had. Dit gevoel heb ik nog altijd. Ik hoef geen nieuwe ontvanger want het zou me niet verbazen als die straks op mijn rekening zou verschijnen. En dat kan ik helaas niet betalen en heb ook niet meer de energie om er wat aan te doen. Ben momenteel compleet uitgeput, dit heeft me al teveel kracht en energie gekost en is me mmenteel allemaal iets teveel in combinatie met mijn ziekte.