Vraag

TV ontvanger reageert niet op afstandsbediening

• 27 maart 2017
  • 9 reacties
  • 1496 keer bekeken

We hebben al jaren interactieve tv via een Motorola tv ontvanger bij onze oude Philips tv. Alles werkte prima tot ik afgelopen weekend de tv inclusief tv ontvanger naar de slaapkamer van mijn zoon heb verhuist. De tv ontvanger werkt nu via een powerline adapter, omdat in zijn kamer geen kabels liggen.
Helaas reageert de tv ontvanger niet meer op de afstandsbediening. Alleen als de tv zelf uitstaat of als ik de tv ontvanger in mijn handen houd. Het lijkt op een storing met straling ofzo, maar voorheen was dit niet in onze slaapkamer. Kan het aan de powerline adapter liggen? Zo ja, hoe los ik dit op?

9 reacties

Reputatie 7
Stond de tv ontvanger eerst onder of naast de tv en is dat nu anders?
Staat van de Philips tv de (licht)sensor aan? Zet deze dan uit.
We hebben vaker dit probleem ondervonden i.c.m. Philips.
Wat nog wel eens helpt is het (deels) afdekken van de IR sensor van de tv ontvanger met bv een stukje tape of een oud pasje.
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen Bellasascha, welkom op het forum. Dit probleem herken ik zo niet 1,2,3, dus het wordt samen zoeken naar de juiste oplossing. De vragen van PeterG gaan hierbij helpen en ik ben dan ook benieuwd naar de antwoorden. Laat je dat weten? Dan denken we van daaruit verder.
Reputatie 7
Zet eens de lichtsensor van je tv uit via het menu van de tv (met z'n eigen afstandsbediening).
Toen mijn vorige ontvanger, een Motorola 1963, naast m'n Philips tv, moeizaam reageerde was dat meteen beter.
Reputatie 7
Ik ken dit probleem ook en de oplossing bij mij was - zoals Peter ook al aangeeft - om de ontvanger niet direct onder de tv te zetten maar b.v. één of twee planken lager (als dat kan).
Reputatie 7
Badge +24
Dank heren 🙂.
Laat je weten of dit bij jou ook de oplossing is Bellasacha?
Tv ontvanger werkt vanaf 23-12-2017 niet op afstandsbedieng (2 stuks) tot hedenavond 27-12 en nu werkt hij weer zonder er iets aan te wijzigen.. raar ha, hoe kan dit ?
Toevallig vanmiddag gebeld en zou morgen een nieuwe ontvanger krijgen.
Reputatie 7
Badge +10
Check wel even of die nieuwe ontvanger geen achteruitgang is ten opzichte van je huidige. Dus als je nu een Arris of Arcadyan hebt wil je geen Motorola krijgen.
Check wel even of die nieuwe ontvanger geen achteruitgang is ten opzichte van je huidige. Dus als je nu een Arris of Arcadyan hebt wil je geen Motorola krijgen.
Heb nu Motorola.
Wat is dan het verschil, achter uitgang?
Vast bedankt joss1965 voor je reactie en fijne jaarwisseling met een goede gezondheid voor 2018.
Gr. Jo
Reputatie 7
Badge +10
De Arris en Arcadyan ontvangers zijn beter, sneller en hebben meer mogelijkheden dan de Motorola. Als je nu geen Arris of Arcadyan ter vervanging krijgt maar weer een Motorola, dan kun je die kosteloos via deze pagina https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm omruilen, knop Check je apparatuur (daar hoef je geen Netflix voor te hebben).

Jij ook het allerbeste voor 2018!

Reageer