Beantwoord

tv ontvanger start spontaan opnieuw op

  • 1 August 2020
  • 8 reacties
  • 3094 keer bekeken

De tv-ontvanger gaat de laatste tijd soms zelfs meerdere keren per week opnieuw opstarten. Kort tevoren reageert deze niet meer op instructies, zoals stoppen, de groene knop of aan (en zelfs uit)zetten van teletekst 888. Een enkele keer blijft ‘e’en zin  van deze pagina staan , terwijl beeld en geluid gewoon verder gaan. Inmiddels weet ik dat dan de ontvanger binnenkort weer gaat opstarten. 

Het duurt vervolgens weer een tijd voor de zendergids is geladen.

De problemen zijn van de laatste maanden, dus ik vermoed een bug tgv het corrigeren van een fout in de software (de meeste fouten komen voort uit het corrigeren van fouten). Advies?

 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 1 August 2020, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Jan Lelie,

Niet de bedoeling inderdaad. Mag ik vragen om welk merk + type ontvanger dit gaat?

Deze

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Jan Lelie,

Die mag je direct gratis omruilen voor een nieuwer type. Deze is inmiddels zwaar verouderd. 
Kan ook wel eens de oorzaak van het probleem zijn namelijk. 

Vriendelijk dank voor de suggestie. Zwaar verouderd, kan ik ook niets aan doen. Jullie vervangen wel steeds de Experia box (nu al de 6-de), maar niet de andere apparatuur. (had eigenlijk verwacht dat de experia weer vervangen moet worden - in de meeste gevallen lag het daar niet aan).

De link die je stuurt doet “Apparatuur controleren en omruilen” en deelt mede “Onze meting is er niet in geslaagd om informatie uit je Experia box op te vragen.” en vraagt om een reset. Ben ik niet van plan, want dan ben ik weer eindeloos bezig om alles opnieuw in stellen. 

Ik zou toch denken dat de administratie “weet” wat ik heb.

Op welke manier kan ik de tv-ontvanger nog meer laten vervangen?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Jan Lelie,

Snelste manier is dan om even 0800-0402 te bellen (gratis) en in te spreken dat je een storing in de ontvanger hebt. Blijf zodra het stil wordt aan de lijn, dan wordt je automatisch doorverbonden met een medewerker. Deze ruilt de ontvanger dan direct voor je om en stuurt deze naar een PostNL punt in de buurt. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jan Lelie, welkom en excuses voor de late reactie! Is het gelukt met het omruilen bij de collega's? Als ik nog iets voor je kan doen hierin, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? 

Ja.  Gelukt. Werkt goed, alleen twee keer de mededeling dat het geheugen vol zit (?). 

Reputatie 7
Badge +30

Kan dat er mee te maken hebben dat je teveel opnames hebt gemaakt? Anders zou je, via de instellingen, eens de software kunnen verwijderen en opnieuw installeren. Er gebeurt dan niets met de opnames, trouwens. De ontvanger wordt dan gereset.