Beantwoord

TV ontvanger start uit zichzelf opnieuw op

  • 25 July 2019
  • 17 reacties
  • 1369 keer bekeken

Gekmakend inderdaad, heb vandaag nieuw kastje ontvangen en wederom schakelt kastje uit om vervolgens weer helemaal opnieuw op te starten, soms al na 5 seconden even beeld, in dit geval zeer frequent en niet “af en toe”.
Het is natuurlijk van de zotte dat je verplicht wordt om programma’s op te nemen om na zo’n reset verder te kunnen kijken waar je was gebleven, niet dat dit lukt trouwens want ik krijg niet eens tijd om naar menu te gaan.......zou het misschien kunnen dat het kastje te heet wordt en zichzelf daarom uitschakeld? Sinds dit kastje te hebben gekregen om de vertraging in het zappen tegen te gaan is de snelheid fantastisch toegenomen maar dient dit euvel zich dus aan, help!!

Admin: eigen topic voor je aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Imre 30 July 2019, 19:21

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Imre Dat klinkt inderdaad bepaald niet goed en ik wil graag een aantal dingen weten. Hoe lang heb je dit kastje dan al? Zijn de problemen direct na vervanging begonnen of speelt het pas sinds kort? Zou je de ontvanger eens een volledige reset willen geven, waarbij je ook de software opnieuw inlaadt? Ik ben benieuwd naar je antwoorden en of de reset helpt!
@Bart_ ik heb de ontvanger gisteren omgeruild vanwege zelfde problemen echter deze ontvanger is nog erger dan de vorige.
Ik heb van Dyon nieuwe glasvezelkabel toegestuurd gekregen in de hoop dat het daar aan ligt maar zal nog eens een nwe reset doen incl. nwe software.
wordt vervolgd, dank voor je antwoord
Reputatie 7
Badge +20
Dank, @Imre voor je reactie. Ik neig dan een beetje naar het idee dat het probleem niet zozeer in je ontvanger zit, maar eerder in de bekabeling. Je hebt een glasvezelkabel opgestuurd gekregen? Zou je de kabel die van de Experia Box naar ontvanger loopt ook eens willen checken? Ik hoor het graag!
@Bart_ Bekabeling wordt morgen, harde reset heeft geresulteerd in geen zenderinfo dus straks maar weer eens proberen, boven (1e etage) nergens last van dus ook ik begin te geloven dat de bekabeling oorzaak is....enfin je hoort 😉
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Imre Ik was nog even nieuwsgierig naar de status. Heeft de nieuwe kabel geholpen? Ik hoor het graag!
H@Bart_ , heb de nwe kabel gisteren aangesloten en “so far so good” al hou ik even een slag om de arm want de tv heeft wel helemaal 1,5 uur aan gestaan 😁.........ik hoop dat het zo blijft🙏🏻
dank voor je interesse en support.
Reputatie 7
Badge +20
Kijk, @Imre Dan vermoed ik toch dat het daaraan heeft gelegen. Laat het weten als het toch weer misgaat! 🙂
@Bart_
Nou Bart, gisteren weer hetzelfde euvel, schakelt zichzelf uit, beveiliging?, en het hele opstartproces weer van voren af aan, wel is het kastje erg heet elke keer en om nu te zeggen dat het ingesloten staat zodat de warmte nergens heen kan, nou nee!
Deze kastjes zijn in de plaats gekomen van de eerste serie maar deze reageerden erg traag met switchen van kanaal, begin het wel een dingetje te vinden ondertussen.....weet jij nog iets?
Reputatie 7
Badge +20
@Imre Da's dan weer jammer. 😞 Hoeveel ontvangers heb je staan? En het treedt bij beide op? Heb je deze nieuwe kastjes al eens gereset en de software eens opnieuw ingeladen, zoals je bij je vorige ontvangers ook hebt gedaan? Ik ga eens kijken wat ik hier zie. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_ we hebben 2 kastjes woon en slaapkamer, het betreft alleen woonkamer. Heb gegevens toegevoegd maar meld nog even dat ik onder kopje persoonlijke mededelingen de naam van mijn vrouw als contractant heb vermeld.
Reputatie 7
Badge +20
Helder. Wat gebeurt er dan als je de ontvanger uit de woonkamer omwisselt met de ontvanger boven? Verhuist het probleem dan mee? En had je deze nieuwe ontvanger nu ook al die fabrieksreset gegeven? En verder: zou je in je profiel nog even willen aangeven welke van de twee ontvangers nu voor de problemen zorgt?
@Bart_
Hej Bart,
had ik al gezegd dat ik meer verstand heb van personenvervoer?
Ik heb er niet bij stilgestaan om kastjes te ruilen of boven (slaapkamer) een zelfde reset te geven als beneden (woonkamer), voor mij aparte werelden waarvan er maar in 1 van deze zich een probleem voordoet🥴🤔......en als ik boven nu eenzelfde reset geef heb ik dan niet misschien twee kastjes met een probleem?......keuzestress!
Ik begrijp uit jouw woorden dat het de moeite kan lonen dus zal later vandaag het gevraagde ten uitvoer brengen waarbij ik wil opmerken dat een eventuele vervelende reactie van mijn vrouw, voortvloeiende uit deze door jou gevraagde actie, geheel op jouw conto wordt bij geschreven waarbij ik je veel sterkte wil wensen, ik trap liever op een landmijn, heb ik nog enige kans van overleven😋
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Imre Nee! Dat had je nog niet! 🙂

Laat me twee dingen toelichten. Met zo'n fabrieksreset forceer je de ontvanger om zich opnieuw aan te melden op het netwerk en de nieuwste software in te laden, als deze onverhoopt niet aanwezig is. Vaak lost zo'n reset daarmee al veel op. Je kunt beide dus gerust zo'n reset geven.

Het omwisselen van beide ontvangers staat daar los van. Ik vraag je dat omdat ik probeer te bepalen waar het probleem zit. Als je problematische ontvanger naar boven verplaatst en hij functioneert daar prima, dan kun je dus redelijkerwijs uitsluiten dat het iets met die ontvanger van doen heeft. Als de goede ontvanger van boven plotseling beneden wel kuren vertoont heb je aangetoond dat er beneden dus iets mis is. Als de problematische ontvanger boven exact dezelfde problematiek vertoont dan staat heel snel vast dat het probleem in de ontvanger zit. Ik verwacht dat om eerlijk te zijn wel, maar wat ik bijzonder vind is dat dit een nieuwe ontvanger is, die kort geleden is omgeruild.

Mocht ik hiermee onverhoopt een huwelijkscrisis veroorzaken, dan zal ik een doosje chocola ter compensatie opsturen. 😉 Hopelijk helpt dat dan een beetje.
@Bart_ Hahahaha geweldig.
Een logische gedachte met een logische gevolgtrekking, ik heb rond de tafel gezeten met vrouw en haar weten te overtuigen van de noodzaak, haar ook meteen van de chocola verteld en verdomd, het werkt🤗😂😂
Je hoort. 😜
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Imre Heb je al een update voor me? Dien ik klaar te staan met chocola? Ik hoor het graag!
h@Bart_
berg de chocolade maar op voor een volgend huwelijkscrisis in spé, ik weet niet wat ik precies goed heb gedaan maar alles gaat naar behoren, ik voel me al een echte pro met kennis van😂😂😂dank voor je hulp en ondersteuning, het was een mooi avontuur. 👍🏻🤗🙏🏻
Reputatie 7
Badge +20
Wat goed om te horen, @Imre Fijn dat het allemaal gelukt is en dat het werkt zoals het moet!

Reageer