Beantwoord

Tv-ontvanger valt na doorspoelen minuten terug op reclame

  • 2 May 2019
  • 6 reacties
  • 595 keer bekeken

Ik loop tegen het probleem op dat het modem (?) ( althans het kastje waar de TV via HDMI is aangesloten ) kennelijk de glasvezelsnelheid niet aankan. Bij gewoon TV kijken gaat het nog wel maar een opgenomen programma "terugkijken" levert irritante momenten op.
Als ik bv. van een opgenomen programma 'n reclame doorspoel, ( bv. op snelheid 32 ) en vervolgens na het doorspoelen bij de beelden die ik wel wil zien weer op play druk, valt het beeld weer enkele minuten terug op de reclame, die ik juist niet wil.
Als ik dan langzaam ( op snelheid 8 of maximaal 16 ) doorspoel en dan op play druk gaat het wel gewoon verder op het moment dat ik het wil. Het is echter hoogst irritant aan het worden.
Het lijkt er dus op dat de doorspoelsnelheid via de glasvezel goed is maar dat er door deze snelheid teveel data in het kastje komt waardoor dit met betrekking tot de verwerking het niet aankan. ( Ik ben echter een leek op dit gebied en ik geef slechts weer wat ik denk. )

Zou er ergens een oplossing zijn zonder dat ik over hoef te stappen naar een andere provider?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 10 May 2019, 11:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @BALE, Het kastje waar je jouw TV op hebt aangesloten via HDMI is de TV-ontvanger. Het probleem heb ik niet eerder gehoord, maar begrijp wel wat je bedoeld. Ik herken het, maar verwacht niet dat hier een oplossing is. Ik ga in ieder geval opzoek naar een verklaring voor dit probleem, die is er vast. Zodra ik hier antwoord op heb gekregen, kom ik erop terug.
Dit is geen glasvezelprobleem, ook bij DSL (bij mij max 50 Mb/s) treedt 't op. Het lijkt erop alsof de techniek bij die hoge doorspoelsnelheden "denkt" dat je te laat op play gedrukt hebt en dus maar vast weer een stukje terugsprint zodat je "niets mist".
Het is in een opname het handigst om de reclame in 1 X over te slaan.

Dat doe je door 8 0 0 (voor 8 minuten) in te toetsen en dan de vooruitspoelknop in te drukken. Hij slaat dan direct 8 minuten over. Is het iets te veel dan spoel je (ik tenminste) iets terug met 4 X of 8 X.

P.S. 7 en een halve minuut is bijvoorbeeld 7 3 0. 7 min. 30 sec.
Dank voor de reacties. Ik hoop dat Marina een sluitende oplossing kan vinden.

( t.a.v. Peter: overigens slechte zaak dat KPN een aantal zenders zoals bv. Vox en National Geographic laat verdwijnen en vervangt door een (gratis??) zender als bv Nature of andere niets zeggende zenders. De klanten van KPN betalen veel geld maar hebben geen inspraak?
Als je de Nature zender bekijkt is deze voor mij ( en zo ik hoor in mijn omgeving ) geen fractie wat National Geographic kan bieden. Momenteel zendt deze zender al uit op kanaal 34 maar verveelt snel. Mijn omgeving stapt massaal over naar Ziggo. Ik moet er misschien ook over gaan nadenken. Gelukkig hebben we die keuze nog wel zelf in de hand. )
Reputatie 7
Badge +19
@BALE, Ik heb het probleem bespreekbaar gemaakt met mijn collega's. Jammer genoeg is hier niet iets aan te doen. Er zit namelijk een kleine vertraging tussen het moment wanneer je op ''play'' drukt en de opname weer verder afspeelt. Wanneer je niet zo snel doorspoelt heeft de vertraging minder effect, dan wanneer je op de maximale snelheid doorspoelt. Ik denk dat voor jou het makkelijkste is om de manier die @PeterG uitlegt te hanteren.

Het is in een opname het handigst om de reclame in 1 X over te slaan.

Dat doe je door 8 0 0 (voor 8 minuten) in te toetsen en dan de vooruitspoelknop in te drukken. Hij slaat dan direct 8 minuten over. Is het iets te veel dan spoel je (ik tenminste) iets terug met 4 X of 8 X.

P.S. 7 en een halve minuut is bijvoorbeeld 7 3 0. 7 min. 30 sec.
Was tot voor kort 7 min (7 0 0) genoeg, inmiddels is ook 8 min op de reclamezenders vaak niet meer genoeg en moet je 8 3 0 of zelf 9 0 0 invoeren 😥Wel vervelend overigens dat de reclame steeds onderbroken wordt voor één of ander programma.🤓

Reageer