Beantwoord

Tv-ontvanger van Telfort vervangen voor een van KPN?

  • 9 June 2021
  • 26 reacties
  • 1161 keer bekeken

Ik was klant van telfort en nu van KPN omdat zij samen zijn gegaan. Ik vraag mij af wanneer ik een KPN ontvanger krijg? Heb nu nog alles van telfort. Deze werkt traag en loopt regelmatig vast. Dit is erg vervelend.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 10 June 2021, 09:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op het modem?

Heb je de tv ontvangers al eens gereset door bv de stroom even eraf te halen en zelf kom ik ook van Telfort en de tv ontvangers zijn hier nog altijd dezelfden als bij TELFORT en werken prima.

 

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Gertjanjl. De ontvangers die we bij Telfort hadden zijn zoals jimny al zegt dezelfde die KPN heeft, ook de software die er op draait is hetzelfde (bij Telfort werd er een ander logo weergegeven). Ik ben net als Joep benieuwd welk type tv-ontvanger je van ons hebt en hoe de verbinding naar het modem is, is dat een directe netwerkkabel, een draadloze verbindingsset of anders? En kan je ook vertellen wat er precies vastloopt, is dat bijvoorbeeld dat het beeld blijft hangen en kan je dan nog wel naar de menu's, of lopen ook de menu's vast?

De menu's lopen soms vast. Ik doe dan alles uit om helemaal opnieuw op te starten. Dit werkt tot nu toe altijd. Hij is verbonden met een kabel vanuit de witte kpn kast die op mijn muur zit.

Reputatie 7

Dank je @Gertjanjl, kan je toelichten wat voor witte KPN kast op de muur dat precies is. Is dat een klein kastje in het stopcontact of is dat het modem met meerdere lampjes? En kan je ook nog vertellen welk type tv-ontvanger je hebt, die vraag is nog niet beantwoord zo te zien.

Reputatie 7
Badge +24

Zoiets?

 

Aan de muur de kpn ontvanger glasvezel. Die is verbonden met experia box v10. Deze beide heb ik vorig jaar nieuw gekregen. Deze zijn verbonden met het zwarte kastje (HMB2260 V2) die ik al jaren heb.

Reputatie 7
Badge +24

Aan de muur de kpn ontvanger glasvezel. Die is verbonden met experia box v10. Deze beide heb ik vorig jaar nieuw gekregen. Deze zijn verbonden met het zwarte kastje (HMB2260 V2) die ik al jaren heb.

Tussen de HMB2260 en de Experiabox zit een kabel? Bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 

Ja uit een stuk zonder tussenkomst van wat dan ook

Reputatie 7

En wat loopt er precies vast @Gertjanjl, zijn dat de menu's is dat het beeld of iets anders? Krijg je er ook foutmeldingen bij?

Grappig, al die antwoorden zonder oplossing. Het lijkt wel of je zelf eerst een studie aan een TU gedaan moet hebben. KPN Service levert alleen maar een riedeltje op van voorgeprogrammeerde antwoorden van medewerkers zonder opleiding. Ik ben het compleet kwijt. Na jaren ongestoord via Telfort kunnen kijken, is het met KPN volslagen chaotisme. Kastjes meermalen vervangen, instructies, die niet werken. Er blijft maar één oplossing over stoppen met KPN en overstappen. Voor 100 euro per maand weggegooid geld bij deze leverancier.

Wel een beetje met Marinus eens. Maar dit is bij veel bedrijven. Nieuwe klant...je krijgt het nieuwste, aanbiedingen, kortingen, cadeaus, e.d. maar ben je eenmaal klant dan gaat het moeizaam als je iets nieuws wil of andere dingen moet jezelf uitzoeken en achteraan. Hoe blij zijn ze met vaste klanten... stel ze op de hoogte van veranderingen, verbeteringen, aanbiedingen, het aflopen van het contract en biedt ze iets zodat ze blijven. Hierin mis ik vaak goede service. Er wordt genoeg verdient!

Reputatie 7

Als er iets is met de ontvanger (of ergens anders mee) helpen we graag, maar vergeet niet dat wij niet zien wat jullie zien. Wij zijn niet telepathisch, we weten alleen wat jullie ons vertellen. Jullie zijn onze ogen. Als we meer informatie nodig hebben, zoals of je bijvoorbeeld foutmeldingen te zien krijgt (in het geval van gertjan), dan komen we daar alleen achter als we dat aan jullie vragen. Met die antwoorden kunnen we dan verder kijken. Als we niet weten wat er speelt, is het voor ons ook moeilijk om te kunnen helpen.

Wat speelt er bij jou Marinus? Ik begrijp dat er iets is met het tv kijken, en dat er kastjes zijn vervangen. Wat is er precies met het tv kijken, stoort het beeld, krijg je foutmeldingen of iets anders? En wat is er inmiddels vervangen?

Jasper,

Kreeg ik maar een foutmelding. Probleem is dat ik jaren zonder gedoe via Telfort kon kijken met 2 interactieve TV's. Ja en toen besloot KPN om dit dochterbedrijf te integreren. Vanaf dat moment eigenlijk alleen maar doffe ellende. Al 2 keer kastjes vervangen. Diverse malen aan de lijn gehangen hoe op te lossen. Resetten van modem, resetten van kastjes, stekker uit stopcontact, 2 stekkers in elkaar en dan resetten. Maar geen echte oplossing.

Gisteravond weer een dieptepunt. Mijn vrouw kijkt in de "terugkijkmodus" naar een film. So far so good. Omdat mijn voorkeur naar het voetbal uitging, naar de 2e TV gegaan en op het moment dat ik die TV aanzet knalt de 1e TV er volledig uit. Dus riedeltje van herstart uitgevoerd. Maar als dat na enkele minuten is voltooid, kun je film weer terugkijken, maar helaas wel naar het begin en omdat mijn vrouw er al een uur op had zitten, niet echt gebruikersvriendelijk. Dus dan maar de ontknoping missen en wat anders gaan doen. Ik natuurlijk schuldbewust voetbal verder kijken. Foutmelding  ho maar, en weer een kilootje ergernis via KPN getankt.

Dus beste Jasper, vanavond vast weer hetzelfde probleempje, want herstart TV komt zeker weer aan de orde. Gelukkig kan ik via ZIGGO streamen op mijn tablet dankzij familie. Maar het blijft treurnis alom. Mijn vrouw en ik nemen nu iedere avond op voorhand door welke programma's gekeken kunnen worden. 

In de abonnementskosten zit helaas geen ergernisclausule dus nu maar kijken of overstappen naar een andere leverancier, maar ook eerst even kijken wat dat voor gedoe oplevert met telefoons (vast en enkele mobielen), webmail en computeraansluitingen en inbraakbeveiliging. Op voorhand zie ik daar al enigszins tegen op.

Op zijn minst zou je verwachten, da na een bootlading klachten er eens iemand langskomt, maar ja dan zegt de servicemedewerker dat dat geld gaat kosten. Als ik dan aangeef dat ik zelfs bereid ben om dat te betalen, dan is er verder geen vervolg. Staat zeker niet in de instructies. Kortom ..... ik weet het echt niet meer. Enige dat ik kan doen is Consumentenbond of mr. Frank Visser of met een advocaat naar de rechtbank.

Tot zover dan maar, Jasper het ga je goed,

Groet van een tot op het bot gefrustreerde KPN klant.

Reputatie 7

Dat is een raar probleem inderdaad @Marinusjo, als er 2 tv-ontvangers aangevraagd kunnen worden bij het abonnement moet het ook mogelijk zijn om op beide tegelijkertijd te kijken. Dat is een verstoring die we niet vaak zien, daardoor is het in zo'n geval zoeken wat de oorzaak (en dus de oplossing) is. De ontvanger waar jouw vrouw op keek ging in z'n geheel uit op dat moment? Als je me de kans wilt geven denk ik graag nog met je mee wat er precies aan de hand is. Gebeurt dit alleen als jij de tweede tv aanzet om te kijken, of komt het andersom ook voor? Je hebt het over stekkers in elkaar doen en dan resetten, dat doet vermoeden dat het er gebruik wordt gemaakt van een draadloze verbindingsset (stekkers zoals waar Nick eerder een foto van plaatste), klopt dat? En wat gebeurt er met de lampjes daarop als een van de tv's wegvalt? Zit er mogelijk ook een switch tussen die het signaal splitst?

Het uitvallen laat zich niet voorspellen. Soms bij de ene TV soms bij de andere TV. Ook zonder dat de andere TV wordt ingeschakeld. Ik snap het dus echt niet. Er zit geen enkele regelmaat in. Verbaas mij erover dat bij mijn Telfort abonnement er nooit problemen waren en dat de overgang naar KPN een aaneenschakeling van gedoetjes oplevert.

Ja, ik gebruik de stekkers zoals eerder op foto te zien waren. Lampjes maak ik vanaf nu een een korte video van. Soms knippert het, soms een lampje vast groen, of uitval van een van de lampjes. Tot dusverre alleen maar groen en geen rood. Er zit geen switchknop op de stekkers.

En 2 TV's tegelijkertijd aan gaat ook wel eens goed, maar ieder moment zit in je achterhoofd met wanneer er weer één uitvalt. 

Probeer zo veel mogelijk maar één TV te gebruiken en dan maar streamen op mijn tablet via Ziggo om wat anders te zien.

Overstappen is echt een serieuze optie als KPN geen oplossing weet te vinden. Bovendien communicatie telefonisch met klantenservice is beneden alle peil. Je wordt als imbeciel behandeld. Misschien kan een communicatiecursusje helpen. Voorlopig bel ik tot 1 oktober 2021 zeker niet meer met hen. Is niet goed voor je bloeddruk.

 

Reputatie 7
Badge +24

@Marinusjo 

Overstappen naar wie? Ziggo? Bij Ziggo moeten de tv's ook bekabeld aangesloten worden hoe ga je dat dan doen?

Een draadloze verbindingset is een lapmiddel. Het kan goed werken, maar soms ook niet. Een kabel is nog altijd het beste. Probeer dat eens, voor een paar weken, een losse kabel. Om te kijken of dat wel stabiel is. Dan weet je ook zeker of het echt aan die draadloze verbindingset ligt.

Reputatie 7
Badge +24

@Gertjanjl heeft u al eens een andere kabel geprobeerd tussen Experiabox en ontvanger? 

Beste Nick83,

Hier snap ik helemaal niets van. Wat voor een expert ben jij? Ik heb jaren probleemloos met Telfort gewerkt en aan de bekabeling is nooit ook maar iets veranderd en ook niet aan mijn apparaten. KPN heeft alleen maar softwarematig ingegrepen bij de omzetting. En sinds dat moment is het mis. Dus hoe zo andere bekabeling. Als jij een expert bent dan heb ik er nu al geen vertrouwen meer in. Aan ditgewouwel over bekabeling heb ik niets.

Ga maar bij andere mensen door met jou probleem oplossend vermogen. Mag ik alsjeblieft een antwoord van Jasper. Die is communicatief veel vaardiger.

Reputatie 7
Badge +24

@Marinusjo

Tja... mijn auto heeft het ook jaren lang prima gedaan en vanmiddag deed die het opeens niet meer. Dingen kunnen stuk gaan hé. Ook bekabeling / draadloze verbindingset.

Het kan ook zijn dat er niets aan de bekabeling veranderd is, maar dat door de update van de software het signaal over de de kabel / draadloze verbindingset gevoeliger is voor verstoringen. Of een hogere bandbreedte vereist. En dat het daardoor nu gewoon niet meer gaat. Misschien keek je vroeger bij Telfort op SD kwaliteit en is het nu HD kwaliteit. Dat is nogal een stap omhoog in de bandbreedte. 

Reputatie 7
Badge +24

Zolang je het niet probeert zal er niets veranderen en het probleem blijven bestaan.

Reputatie 7
Badge +11

Ga maar bij andere mensen door met jou probleem oplossend vermogen. Mag ik alsjeblieft een antwoord van Jasper. Die is communicatief veel vaardiger.

Allereerst wil ik hier even op reageren, dit is een forum waar klanten elkaar helpen en indien nodig een moderator meekijkt. De manier waarop je nu reageert op @Nick83 hoort hier niet thuis, hij is al lange tijd actief lid hier en ‘Expert’ komt voort uit de hoeveelheid posts die hij geplaatst heeft op dit forum waarmee hij al vele anderen heeft geholpen. Ook nu probeert hij alleen maar mee te denken in een oplossing maar als je op deze manier reageert dan demotiveer je anderen wel om mee te denken.

 

@Nick83 heeft een zeer valide punt over de draadloze verbindingssets, het is geen optimale manier van aansluiten. Er hoeft immers bij jou in huis niets veranderd te zijn, als de buren een slecht werkende LED-lamp, dimmer, telefoon-oplader, ander merk powerline adapters of ander elektronisch apparaat hebben wat veel ruis afgeeft op het stroomnet dan kan dat voor verstoringen zorgen. DVS is geen vervanger voor een kabel. Ik zou zoals hij ook al aangeeft het eens een tijdje bekabeld uit proberen, mocht dat wel werken dan is het kijken naar de beste manier om een kabel netjes te leggen. Het is altijd een klus waar niemand echt zin in heeft maar ik garandeer je dat je er lang plezier van hebt.

 

Sinds wanneer spelen de problemen eigenlijk? Als dit al sinds de overname van KPN is dan was het dus ook in ‘Telfort-tijd’ aangezien de abonnementen pas recentelijk ook technisch omgezet zijn, daarvoor was het enkel administratief. Verder is er zoals ik al zei technisch recentelijk wel wat omgezet in maar dat moet geen verschil maken. Als het probleem er wel is sinds de technische migratie dan lijkt puur toeval me de meest logische verklaring.

 

Beste NHendriks,

Misschien wat stevig door mij geformuleerd de reactie op Nick83, maar dan heeft hij toch echt niet goed gelezen. Ik heb alle technische riedels al doorgekregen van KPN Service via de telefoon. Dus ook LAN kabel tussen mijn Experiabox en de Telfortstekker al gecontroleerd. Waar ik om vroeg was om een monteur - op mijn kosten!!! - langs te sturen. Ik heb alle bedrading al nagelopen. Heb nu mijn hoop gevestigd op de vervanging van de Experiabox V8 door een nieuw exemplaar. Inmiddels is namelijkgebleken dat gisteren bij een herhaalde uitvoering van de update de update bleef hangen en er op de box bij upgrade nu een blauw lampje bleef branden. Dus om op aanwijzing van Nick83 dan maar even naar de winkel gaan om een nieuwe LAN kabel van 10 meter te kopen zonder enig vermoeden dat het werkt en dan voortaan met een losse kabel door het huis te moeten leven schoot bij mij even in het spreekwoordelijk verkeerde keelgat. Dat ook na de eerdere weigering om een monteur langs te sturen, geeft mij geen prettig gevoel bij de service van KPN.

Ja ook bij mij gaat de auto wel eens kapot. Maar dan weet ik dat er een uitstekende service is, die verder gaat dan de garanties waar ik recht op.

Met vriendelijke groet,

Marinusjo

 

Reputatie 7

Hoi @Marinusjo, dingen kunnen inderdaad stuk gaan na een tijdje zoals Nick zegt. Ook als je van Telfort bent gekomen. In eerste instantie was die overgang naar KPN zoals NHendriks al noemt puur administratief, als er sindsdien iets stoorde was dat toeval want technisch werd daarbij nog niets aangepast. We zijn nu wel bezig met de technische overzetting naar het KPN netwerk, als je daarvoor aan de beurt bent krijg je van te voren een mailtje en/of sms'je dat het er aan komt. Als je die nog niet hebt gehad zit je nog steeds technisch op het Telfort netwerk zoals je gewend was. 

Als ik je laatste bericht goed begrijp is er een vervanging van jouw huidige Experia Box V8 onderweg, laten we eerst even aankijken hoe het daarmee gaat als je die hebt aangesloten.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij worden hier een paar dingen door elkaar gehaald. Mijn suggestie om een andere kabel te proberen, deze reactie dus:

@Gertjanjl heeft u al eens een andere kabel geprobeerd tussen Experiabox en ontvanger? 

... was gericht aan Gertjanjl. Niet aan Marinusjo.