TV-ontvanger verhuizen en activeren

  • 25 January 2019
  • 15 reacties
  • 240 keer bekeken

Reputatie 2
Klopt het wel... wat ik hier boven lees?
"dat alle apparatuur onder abonnement eigendom van KPN is"....?

Mijn situatie:

Geruime tijd geleden ( ik schat 10 a 15 jaar) moest men als klant van KPN betalen voor de ontvanger (ik meen destijds € 99,-)
Ook ik kocht zo'n ontvanger, welke gedurende de jaren omgewisseld kon worden om TV te kunnen blijven kijken. Zodoende ben ik in bezit van een Aris ontvanger waarvan ik denk te weten de eigenaar te zijn en niet KPN.

Aansluitend komt dan de vraag, nu ben ik verhuist en wil ik KPN vragen deze ontvanger op mijn nieuwe adres te activeren....gaan ze dat weigeren dan??

*Admin:reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt. Ook topics samengevoegd

15 reacties

Reputatie 2
Ik heb een Internet en TV Basis pakket.
Daarbij 1 HD ontvanger.

Nu ben ik in bezit (Jaren geleden gekocht bij KPN) van een Aris ontvanger welke mijn eigendom is.
Kan ik in het huidige pakket deze 2e ontvanger laten activeren?
Of is deze in feite overbodig en dus nutteloos, ook als ik een hoger pakket neem (Internet en TV normaal) want dan krijg ik van KPN weer een 2e ontvanger....

Kortom, wat kan ik met de ontvanger?
Reputatie 7
Met die TV ontvanger kan je helemaal niets immers TV ontvangers krijg je in bruikleen van KPN bij je abonnement al naar gelang het aantal TV ontvangers dat je gecontracteerd hebt.
Overigens heeft KPN die TV ontvangers nooit "verkocht", dus vraag ik mij af waar je die hebt kunnen kopen.
Reputatie 7
Alle TV ontvangers zijn inderdaad eigendom van KPN heb je in bruikleen bij jouw abonnement.
Reputatie 2
En waar heb ik dan voor betaald destijds..?
Reputatie 2
Destijds ( jaaaaaaren geleden) moest je betalen voor een ontvanger.
KPN ging daarna over op bruikleen, en andere ontvangers....ik kon "mijn" ontvanger omruilen voor een bruikbare, om zodoende TV te kunnen blijven kijken. Vandaar dat ik nu een Arris in eigendom heb, of zit ik ernaast..?

Maar los van wie het nu wel of niet is, kan ik m gebruiken in mn huidige Basis pakket als 2e ontvanger?
Reputatie 7
Voor een koop TV ontvanger, maar koop TV ontvangers bestaan al jaren niet meer. Die zijn lang geleden allemaal vervangen door TV ontvangers die je in bruikleen hebt.
Reputatie 7
Badge +21
jaaaaaren geleden?
Dat moet dan nog van voor de 80-jarige oorlog geweest zijn want de KPN heeft al jaaaaaaren geen koopontvangers meer. 🐱
Maar zonder gekheid en om op je vraag terug te komen......
Als deze nog geactiveerd is dan wel, is deze niet meer geactiveerd dan kun je het wel vergeten.
Ik zou zeggen, probeer het, wie weet heb je geluk.
Reputatie 2
Kun je nagaan hoelang ik al klant ben bij deze fantastisch klantvriendelijke organisatie....😆

Maar ik blijf het vreemd vinden....je koopt iets om hun product te gebruiken, vervolgens wijzigen zij het zodat je apparatuur niet meer functioneert, dan gaan we over op bruikleen en is hetgeen je gekocht heb overbodig cq NIET meer je eigendom...... je hebt het voor Jan L*L gekocht?

Maar het zal er wel op neerkomen dat ik meer moet gaan betalen....😆
Reputatie 7
Badge +22
Kun je nagaan hoelang ik al klant ben bij deze fantastisch klantvriendelijke organisatie....😆


Maar ik blijf het vreemd vinden....je koopt iets om hun product te gebruiken, vervolgens wijzigen zij het zodat je apparatuur niet meer functioneert, dan gaan we over op bruikleen en is hetgeen je gekocht heb overbodig cq NIET meer je eigendom...... je hebt het voor Jan L*L gekocht?

Maar het zal er wel op neerkomen dat ik meer moet gaan betalen....😆

Waar heb je die ontvanger gekocht dan? 🤔 Als het van iemand via Marktplaats is, dan ben ik bang dat die ontvanger niet gaat werken. 😉
Reputatie 7
Maar ik blijf het vreemd vinden....je koopt iets om hun product te gebruiken, vervolgens wijzigen zij het zodat je apparatuur niet meer functioneert, dan gaan we over op bruikleen en is hetgeen je gekocht heb overbodig cq NIET meer je eigendom...... je hebt het voor Jan L*L gekocht?
Ook ik heb nog twee van die pre-historische Motorola's staan (koop), maar ik ben blij dat die plaats hebben genomen in ons rariteitencabinet.
Ik moet er niet aan denken dat ik die vandaag de dag nog zou moeten gebruiken, die kunnen de huidige streams en ander functionaliteit echt niet meer aan.
Ik snap eerlijk gezegd de ophef ook niet, die koop TV ontvangers hebben hun tijd gediend en zijn als het goed is volledig door je afgeschreven. Je hebt ze dan ook niet voor Jan L*L gekocht, maar ze zijn als het goed is op de balans van jouw huishouden helemaal niets meer waard.
Reputatie 2
@wjb Dat zou kloppen (de ophef), ware het niet dat het intussen een Arris kastje betreft.....en ja, om die nu weg te gooien cq af te schrijven? Alleen al vanuit milieu oogpunt zou ik dat vreemd vinden....(KPN Groen!?)

Maar ik trek waarschijnlijk toch aan het kortste eind, en dus zal ik het inderdaad naar afvalstation brengen....ik begrijp het niet maar, goed...over op de orde van de dag😜
Reputatie 2
@Dennis Schreve
Gekocht bij KPN.....dat moest destijds (had ik toch al geschreven?)
In de loop der jaren, heeft KPN de ontvanger omgeruild om TV te kunnen blijven kijken...en zodoende heb ik dus een Arris, maar ben begonnen met een (ik meen) Motorola...
De Arris zal dan zeker niet onder het eigendoms deel vallen. De Motorola wel maar die heb je dus zelf weggegeven aan KPN dan wel ingeruild voor de Arris wat deze in mijn ogen niet jou eigendom maakt.
Maar dat zal een betere jurist moeten beoordelen.

Zoals aangegeven als je nu beeld hebt is er geen reden waarom dit na een verhuizing niet zo zou zijn.
Sinds 1 juli 2011 is KPN gestopt met verkoop. Ontvangers die vanaf dat moment geleverd zijn, zoals de Arris, blijven eigendom van KPN. In bruikleen onder abonnement of huur als het extra is.

Je ooit gekochte Motorola 1960 of 1963 (met Harddisc voor opnemen) is overigens allang afgeschreven. Die zijn ook niet meer aan te melden omdat ze verouderde techniek hebben.

Een huur/bruikleen apparaat is toch veel prettiger dan een dure aankoop. Als je huur/bruikleen stuk gaat krijg je kosteloos een vervanger.
Slakken en zout ik weet maar huur is anders dan bruikleen en zal dan ook dusdanig gespecificeerd moeten worden op een factuur of bij de aanvraag abonnement. Niet enkel extra ontvanger €5,00 maar uitgesplitst op huur deel en daadwerkelijke doorgifte kosten.

Verder is dat wel een voordeel van leasen/huurkoop niet goed of einde periode (bijna) meteen een nieuw vul maar in

Reageer