Beantwoord

tv-ontvanger verkopen?

• 24 december 2014
  • 3 reacties
  • 862 keer bekeken

Ik heb een niet gehuurde Motorola VIP 1853 die eenmalig is gebruikt om te testen. Hierdoor is deze gekoppeld aan mijn abonnement. Ik wil deze ontvanger doorverkopen maar KPN weigert om deze te ontkoppelen.

Mag KPN dit weigeren?

In principe wordt mijn apparaat nu gehijacked door KPN. Zelf  kan ik de koppeling niet verwijderen aangezien de koppeling op de KPN servers is vastgelegd. (dus hardware reset en fabrieksinstellingen teerug zetten werkt niet).

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nienke_ 25 december 2014, 12:29

Hoi a_rietjens,

Welkom op het forum.

Het is niet toegestaan KPN huurapparatuur door te verkopen. Dit geldt ook wanneer deze is ontvangen als testapparatuur. Zie ook hier de algemene voorwaarden.

Wanneer je graag van de tv-ontvanger af wilt kan ik deze kosteloos laten ophalen door een koerier. Ik ontvang graag je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht. Dan help ik je er vanaf.

Hoofdstuk 6.4 van de algemene voorwaarden op pagina 9.

6.4 De Klant is niet gerechtigd de gehuurde Voorzieningen aan derden onder te verhuren dan wel onder andere titel in gebruik te geven.

6.7 In afwijking van artikel 18.8 van deze Algemene Voorwaarden is de Klant na beëindiging van de Overeenkomst gehouden de gehuurde Voorziening onbeschadigd te retourneren aan KPN. Indien de Klant een maand na beëindiging van de Overeenkomst de Voorziening niet heeft geretourneerd, blijft de in lid 3 van dit artikel bedoelde periodieke huurvergoeding door hem verschuldigd tot het moment dat de Voorziening aan KPN is geretourneerd, echter niet langer dan drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst. Indien de Klant de Voorziening beschadigd retourneert dan wel de Voorziening drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst nog niet heeft geretourneerd, is de Klant gehouden KPN de vervangingswaarde te vergoeden.

Nienke

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik vraag me af in hoeverre het 'legaal' is om een Moto1853 op de kop te tikken buiten KPN om, gezien deze volgens mij vanaf dag 1 al 'in bruikleen' worden verstrekt.

Reputatie 7
Badge +19
Volgens mij zijn we hier behoorlijk illegaal bezig en dan ook nog verbaasd zijn dat KPN niet wil helpen.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi a_rietjens,

Welkom op het forum.

Het is niet toegestaan KPN huurapparatuur door te verkopen. Dit geldt ook wanneer deze is ontvangen als testapparatuur. Zie ook hier de algemene voorwaarden.

Wanneer je graag van de tv-ontvanger af wilt kan ik deze kosteloos laten ophalen door een koerier. Ik ontvang graag je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht. Dan help ik je er vanaf.

Hoofdstuk 6.4 van de algemene voorwaarden op pagina 9.

6.4 De Klant is niet gerechtigd de gehuurde Voorzieningen aan derden onder te verhuren dan wel onder andere titel in gebruik te geven.

6.7 In afwijking van artikel 18.8 van deze Algemene Voorwaarden is de Klant na beëindiging van de Overeenkomst gehouden de gehuurde Voorziening onbeschadigd te retourneren aan KPN. Indien de Klant een maand na beëindiging van de Overeenkomst de Voorziening niet heeft geretourneerd, blijft de in lid 3 van dit artikel bedoelde periodieke huurvergoeding door hem verschuldigd tot het moment dat de Voorziening aan KPN is geretourneerd, echter niet langer dan drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst. Indien de Klant de Voorziening beschadigd retourneert dan wel de Voorziening drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst nog niet heeft geretourneerd, is de Klant gehouden KPN de vervangingswaarde te vergoeden.

Nienke

Reageer