TV ontvanger VIP1853

• 30 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 844 keer bekeken

Vanavond heb ik een andere televisie ontvanger geinstalleerd, de Motorola VIP1853.

Alles werkt, alleen mijn ontvanger staat in de meterkast en nu werkt de infrarood afstandbediening niet meer.

Volgens de (telefonische) helpdesk van de KPN is de ontvanger te nieuw om de infraroodontanger te sturen.

Dit lijkt me erg sterk...

Heeft iemand anders dit probleem ook?

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Ik heb er helaas niet zo veel verstand van, maar je ontvanger hoort toch niet in de meterkast? Je modem/router of telefoon, ok. Maar als je 1853 in de meterkast staat kan ik me voorstellen dat je afstandsbediening dat niet haalt. En hij moet toch ook via HDMI of Scart aan je TV gekoppeld worden? Lijkt me moeilijk.

Maar nogmaals: ik ben er niet zo mee op de hoogte, En misschien begrijp ik je ook wel verkeerd.

Reputatie 7
Oh, oh, oh,  die "helpdesk" toch, wat een onzin kramen die lui toch geregeld uit.

KPN DOE DAAR WAT AAN.

Natuurlijk zet je een KPN TV ontvanger niet in de meterkast, maar onder, naast, op, in ieder geval bij jouw TV.

Infrarood betekent dat er een zichtlijn moet zijn tussen de afstandsbediening en de ontvanger, anders gaat het echt niet werken.

De 1853 is overigens zo ongeveer de oudste ontvanger die KPN nog ondersteunt. Ja ook de 1963 behoort daar toe, maar KPN doet er alles aan om die te vervangen.

Er zit een sensor bij mijn tv, er loopt een draadje van die sensor naar de meterkast. Bij mijn vorige modem werkte het ok. Nu lukt het niet meer. Dit even ter verduidelijking... ;-)

Reputatie 7
Misschien kan dit topic je verder helpen?

Reputatie 7
Zou niet weten waarom het niet zou werken. afstandsbediening en dus de codes zijn / blijven hetzelfde. Zo nieuw is dat type ontvanger nou ook weer niet, zo'n 2 a 3 jaar. Mogelijk is wel het oog van de ontvanger minder ontvankelijk voor de (kopie)codes van de Marmitek.

Heb je de afstandsbediening rechtstreeks op de ontvanger geprobeerd ?!

b.t.w. bij mijn 1963 werkte een dergelijke infraroodset (ook) niet. Had 'm ergens anders voor nodig maar wel even op al mijn apparaten geprobeerd indertijd.

Is je tv wel met HDMI verbonden met je ontvanger? Dat is toch ook een kabel en kan toch ook niet draadloos (bij mijn weten). Dan kun je beter een netwerkkabel (ipv hdmi) vanuit de meterkast naar je tv halen en daar de ontvanger plaatsen. Of gebruik de draadloze verbindingsset Devolo. Klik hier voor info.

Reputatie 7
Ik zou inderdaad wel eens willen weten hoe het TV-toestel in de woonkamer (neem ik aan) is aangesloten op de iTV-ontvanger. Dat kan voor zover ik weet (!) alleen via een SCART- of HDMI-kabel. En als je dan toch zo'n kabel moet leggen (hoe lang is die dan?) dan kun je beter een netwerkkabel (UTP Cat5e of 6) leggen of Draadloze VerbindingsSet gebruiken. Het is (zoals wjb ook al opmerkte) de bedoeling dat de iTV-ontvanger min of meer in de directe nabijheid van het TV-toestel staat.

Reputatie 7
wjb schreef:
Ja ook de 1963 behoort daar toe, maar KPN doet er alles aan om die te vervangen.

Off topic: Helaas lees ik nog te vaak dat een niet meer (goed) functionerende 1963 wordt vervangen door .... juist ja, een andere 1963, zelfs als de klant vraagt om een nieuwer type. Met het nieuwe menu dat tot eind dit jaar ook voor de 1963 wordt uitgerold begint die ontvanger blijkbaar aan een tweede leven.

Reputatie 7
@Henk2304, klopt maar alleen voor klanten die nog geen "in the cloud" opnemen pakket hebben en KPN probeert die klanten te laten switchen naar het "in the cloud" opnemen.

Reputatie 7
Dat vraag ik me af. Ik ga niet alle reacties doorspitten maar in heb toch de indruk dat zelfs mensen die om een nieuwer type ontvanger vragen, onder meer vanwege cloudopnemen, soms toch "teleurgesteld" worden met weer een 1963. En ik lees hier en daar dat met het nieuwe menu op de 1963 het lokaal opnemen ook afgelopen is (al eerder lokaal opgenomen programma's afspelen schijnt dan nog wel te kunnen).

Reageer