Beantwoord

Tv ontvanger werkt niet meer na stroomstoring

• 20 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 223 keer bekeken

Badge
Na een stroomstoring vanmiddag doet mijn tv ontvanger niets meer.
Gaat niet eens aan.
Krijg ik een nieuwe
icon

Beste antwoord door Joran 21 oktober 2018, 15:48

Dag Alex, welkom op het forum! Top dat je je profiel al hebt ingevuld (dank huistijger :)). Ik zie dat de 1963 ontvanger sinds gisteren geen verbinding meer heeft. Sowieso een goed idee om die te vervangen. Ik heb dat in orde gemaakt, je kunt de ontvanger morgenmiddag direct omruilen op een servicepunt in de buurt. Je ontvangt vanmiddag een bevestiging per sms met alle informatie. Morgen ontvang je nog een sms zodra het pakket klaarligt.

Ik ga ervan uit dat het met de nieuwe ontvanger is opgelost, laat maar even weten hoe het is afgelopen!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Alex68
Het snelste is even bellen met 0800 0402
Of chatten via de website
Of anders wachten tot webcare dit binnenkort overneemt.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier , wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Alex, welkom op het forum! Top dat je je profiel al hebt ingevuld (dank huistijger :)). Ik zie dat de 1963 ontvanger sinds gisteren geen verbinding meer heeft. Sowieso een goed idee om die te vervangen. Ik heb dat in orde gemaakt, je kunt de ontvanger morgenmiddag direct omruilen op een servicepunt in de buurt. Je ontvangt vanmiddag een bevestiging per sms met alle informatie. Morgen ontvang je nog een sms zodra het pakket klaarligt.

Ik ga ervan uit dat het met de nieuwe ontvanger is opgelost, laat maar even weten hoe het is afgelopen!
Reputatie 7
Badge +13
Dat omruilen via KPN is geen probleem.

Maar voor de toekomst.
Zet er een overspanningsbeveiliging tussen.
Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/s/elektronica/zoekresultaten/Ntt/overspanningsbeveiliging/N/3136/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/overspannings/originalSearchContext/media_all/originalSection/main/defaultSearchContext/media_all/sc/s_elec_all/index.html
OF:
https://www.conrad.nl/p/brennenstuhl-1506950-overspanningsbeveiliging-tussenstekker-overspanningsbeveiliging-voor-stopcontact-135-ka-611503
OF:
https://www.distrelec.nl/nl/surge-protected-adapter-primera-line-zilver-zwart-protective-contactde-brennenstuhl-1506950/p/11096283?q=1506950&page=1&origPos=1&origPageSize=50&simi=98.9&no-cache=true
Etc.
Reputatie 3
Badge +3
Aan joop2011,

Ter aanvulling: dan moet je hem wel aansluiten op een geaarde stopcontact, anders werkt overspanningsbeveiliging niet.
Reputatie 7
Badge +13
Aan joop2011,

Ter aanvulling: dan moet je hem wel aansluiten op een geaarde stopcontact, anders werkt overspanningsbeveiliging niet.

Klopt helemaal.
In moderne huizen zijn gelukkig alle stopcontacten van aarde voorzien.
In ons huis heb ik er een aarddraad bijgetrokken en een geaard stopcontact gemonteerd.
Ik kan dit aanbevelen, want ik ben bang dat onweer vaker gaat voorkomen.
Reputatie 7
Badge +27
@Alex68: De nieuwe TV-ontvanger lligt inmiddels bij het servicepunt. Ik hoor graag nog even van je als je de mogelijkheid hebt gehad de ontvanger om te ruilen.
Badge
Alles doet het weer.
Zelfs een veel scherper beeld en eerder opgestart.
Top!
Reputatie 7
Badge +27
Heel fijn om te horen! Als je in de toekomst eens hulp nodig hebt, je weet ons te vinden 🙂

Reageer