Beantwoord

Tv ontvanger werkt niet naar behoren

  • 4 March 2021
  • 6 reacties
  • 125 keer bekeken

Voorheen had ik xs4all abonnement en een extra HMB 2260 ontvanger. Ik ben overgestapt naar Hussel en kreeg een Arris tv ontvanger. Die is zonder analoge geluiduitgang en geeft slecht geluid.

KPN monteur komt een omruil verzorgen en op mijn verzoek wil ik naar een HMB 2260. Ik wil zelf aansluiten. Monteur neem oude Arris mee. 

Wat blijkt de nog in verpakking nieuwe HMB is niet op te starten F36 bootloader niet goed. Alle regels der kunst toegepast. Ik werk als systeembeheerder en heb decennia ervaring.

“oude’ xs4all HMB aangesloten en deze start wel door, laad de goede software in en deze ook aangemeld.

Beide apparaat stickers vergeleken (en gefotografeerd). Conclusie; ‘nieuw’ aangeleverd modem komt uit 2013 en heeft verouderde bootloader. Het al aanwezige HMB xs4all apparaat komt uit 2015 en heeft wel de goede bootloader aan boord.

Monteur valt niks te verwijten maar nu wil ik graag dit administratief in orde brengen en het nieuwe modem laten afmelden. Ik zie nergens mail mogelijkheden op de site noch in mijn KPN.

Bert Mussig 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 March 2021, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @balansje en welkom op het forum! Fijn dat de oude ontvanger die je nog had staan wel werkt. 🙂 Gek dat de nieuwe van de monteur het niet deed, maar mooi dat het zo opgelost kon worden. Als ik je bericht goed begrijp wil je nu dus dat de oude ontvanger die niet werkte afgemeld wordt uit het abonnement? Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en naam en geboortedatum van de contractant? Ook zie ik onder Persoonlijke opmerkingen graag het serienummer terug van de ontvanger die afgemeld moet worden (staat op de sticker aan de onderkant van de ontvanger) en die van de ontvanger die aangemeld moet worden. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kijk ik of alles goed staat en, zo niet, dan meld ik de niet werkende ontvanger af. 

Dank, ik ben tevreden met de vernieuwde software in het HMB 2260 modem. De geluidskwaliteit is vele vele malen beter dan de door KPN meegeleverde Arris (zonder analoge geluidsuitgang). De schakelsnelheid is goed. Zijn er op termijn wel nieuwere modellen, mogelijk met hogere resoluties?

Het apparaat donderdag 4 maart afgeleverd door de KPN monteur is uit 2013/08/05 met serie nummer J330171919 en heeft een sterk verouderde bootloader (die dus de nieuwe software niet meer wil inladen, code F36).

De wel werkende HBM 2260 geleverd in 2018 van sx4all met productiedatum 2015/06/04 en serienummer J522270934 is degene die aangemeld moet worden. Digitaal is dat reeds gebeurd.

Na bellen met xs4all zeggen zij dat het oudere modem als chemisch afval kan worden afgevoerd of gratis teruggestuurd naar antwoordnummer.

Groet Bert

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @balansje, ik neem het even over van mijn collega. Als er niks afgemeld hoeft te worden blijven wij overal vanaf :) 
Wat betreft hogere resoluties op nieuwe ontvangers zullen we daar natuurlijk altijd mee doorontwikkelen.
Op dit moment is de nieuwste ontvanger de Arris VIP5202 4K ontvanger die je bij het 4K pakket krijgt. Meer informatie over deze ontvanger kun je hier vinden.

Op dit moment is de nieuwste ontvanger de Arris VIP5202 4K ontvanger die je bij het 4K pakket krijgt. Meer informatie over deze ontvanger kun je hier vinden.

En die heeft ook geen analoge geluidsuitgang, alleen HDMI en optisch. Oh ja, en ook geen display meer.

Beste Thomas,

De Arris is geen fijn product. Ik heb het bijna een jaar geprobeerd. Het geluid optisch alsmede van de HDMI uitgang is echt onder de maat. De lage tonen ontbreken. Ik ben elektronicus, al wat ouder en zag dat er in de digitale informatie bandbreedte ontbreekt.

De oudere HBM 2260 heeft na de software update prima geluid zowel optisch als analoog (en nog scart opties). Ik kan de Arris niemand aanraden en jullie waren mij bijna werkelijk als klant verloren. Ik was al onderweg naar Ziggo. Jullie helpdesk kwam niet verder dan dat zij niets voor mij konden doen want dat die Arris nu eenmaal bij het pakket hoort. (zo heb je niets aan een helpdesk) Ik hoop dat er door de techneuten nog eens goed wordt gekeken naar de betere apparatuur op deze markt.

Balansje (Bert)

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling Bert, ik zal je feedback doorgeven!