Beantwoord

TV-ontvanger werkt niet op deze televisie

  • 12 June 2019
  • 8 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 1
Op dit moment bezit ik 3 tv ontvangers een oude en twee onlangs opgestuurd gekregen
echter deze nieuwe ontvangers werken niet op mijn verouder tv
heb ik een mogelijkheid om 1 tv ontvanger voor de zolder en de oude in de woonkamer,
of moet ik de tv ontvangers retour zenden
groet,Hans

*Admin: reacties verplaatst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door PeterG 12 June 2019, 12:46

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Zwijndrecht , waarom werken de nieuwe decoders op jouw 'verouderde' tv's?
Geen HDMI-aansluiting? Wèl scart, dan met een scartkabel aansluiten.
Reputatie 1
De nieuwe tv ontvangers match niet met de Sony 32 kd ,
ook niet met code 20
De nieuwe tv ontvangers match niet met de Sony 32 kd ,
ook niet met code 20

Hallo @Zwijndrecht , het gaat dus om de afstandsbedieningen, dus de decoders werken wèl begrijp ik.
Dan werk je gewoon met 2 afstandsbedieningen, de afstandsbediening van de decoders kunnen hoofdzakelijk de aan/uit en de hard/zacht functie van je tv overnemen.
@Zwijndrecht
De KPN afst.bed. instellen op Sony is zonder probleem mogelijk, dat moet wel gedaan worden. Maar niet met snelcode 20, die geeft geen Sony codes. Snelcode 12 is voor Sony. Houdt de MENU-knop 5 sec. ingedrukt totdat ledje knippert. Toets 12 in. Nadat het ledje weer knippert houdt je de tv-aan/uit knop ingedrukt totdat je tv uit gaat.

Zelf geef ik echter de voorkeur aan gebruik van de losse merk-codes.
Houdt dan de STOP ▪️ -knop 5 sec. ingedrukt. Voer de eerste code in. Probeer volume en tv-aan/uit en indien gewenst source (onder de 7). Werkt 't ben je klaar. Niet dan procedure(tje) nogmaals met volgende code.

De Sony codes:
Meest gebruikte
  • 534
  • 540
  • 539
  • 529
  • 295
Nog meer codes voor Sony:
  • 536
  • 541
  • 167
  • 535
  • 294
  • 537
  • 9122
  • 530
  • 441
  • 168
  • 9071
  • 169
  • 9120
  • 533
  • 424
  • 9121
  • 419
  • 259
  • 185
  • 9119
  • 542
  • 144
  • 852
  • 531
  • 297
  • 237
  • 231
Succes!
Reputatie 1
Het werkt met 20
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Zwijndrecht, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Klopt het dat het uiteindelijk om het instellen van de afstandsbediening ging, en dat nu alles weer naar behoren werkt? Of heb ik ergens overheen gelezen en kan je mijn hulp nog gebruiken? Indien dat laatste zo is, zou je dan willen aangeven wat er precies misgaat (krijg je een foutmelding op een tv-ontvanger of iets dergelijks)?

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Susan,
zowel Jan en Peter hebben het goed
ik had de oude en de nieuwe aanstaan de van oude de batterij uitgehaald en het werkt code 20 en met diverse code van Peter.
bedank
nu nog een retour doos voor de oude decoder

groet,Hans
Reputatie 7
Badge +21
Een retourdoos is zo verzonden, dus dat heb ik gelijk even voor je gedaan 😉 Deze kan je binnenkort verwachten en zo kan je zonder kosten de ontvanger retour sturen via een PostNL punt in de buurt!

Reageer