Beantwoord

tv ontvanger werkt niet zoals het hoort

  • 20 November 2020
  • 13 reacties
  • 136 keer bekeken

Onze tv ontvanger werkt niet naar behoren. Is ontzettend traag. Duurt zeker 4-5 seconde voor bijvoorbeeld het menu of de gids geopend wordt. 

Ook blijft het kastje regelmatig hangen, dan reageert het ook niet meer op de afstandsbediening. Dan moeten we het kastje een keer resetten voor het weer werkt. Dit gebeurt inmiddels bijna dagelijks. 

 

We hebben alles al meerdere malen gereset, software verwijderd en opnieuw erop gezet maar niks helpt. 

 

We hebben in totaal 4 tv ontvangers, de andere 3 werken prima. Alleen die in de woonkamer blijft problemen geven. 

 

Is het mogelijk een nieuwe ontvanger met afstandsbediening ergens aan te vragen?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 November 2020, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Vul u profiel in en medewerkers zullen over enkele dagen met u meekijken. Door het profiel in te vullen kunnen zijn ook op afstand het kastje uitlezen. Heeft u dat kastje wat niet functioneert bedraad aan de router zitten of zit er nog een verbindingset tussen?

Ik zal mijn profiel aanvullen. Het kastje zit bedraad aan de router. 

Bedankt voor de snelle reactie

Wat gebeurd er als je 1 van die andere kastjes beneden aansluit (wisselen)?

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Debsterrr, je bent de enige niet linkje en linkje

Om welke type ontvanger gaat het? 

Het is helaas wachten op een update welke de problemen verhelpt. 

Hoi @Debsterrr . Welkom op het forum.

Dat het kastje blijft hangen is niet okay. We zien helaas wel dat bij sommige klanten het kastje spontaan herstart. Is dat bij jou ook het geval of loopt ie helemaal vast?

Hoi Erwin, nee het kastje herstart dan niet. We moeten het dan echt resetten via het knopje op het kastje. 

Inmiddels is het reageren op de afstandsbediening zo traag geworden dat het bijna niet meer te doen is. 

Kan er aub zsm een oplossing komen?

Op de tuner staat een serie nummer. Welke van onderstaande is de defecte tuner?

 

  1. J41xxxx956
  1. M11xxxxxxx903
  1. M11xxxxxxx003
  1. M11xxxxxxx533

Het gaat om de eerste

@Debsterrr : Ik heb een ticket voor jou aangemaakt. Er zal binnen een aantal dagen (werkdagen) contact met jou gezocht worden om het probleem verder te bespreken. Als mijn collega de conclusie trekt dat de tuner defect is, krijg je uiteraard een nieuwe .

Super! Heel erg bedankt en fijn weekend!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Ik ben afgelopen week 2 x gebeld terwijl ik aan het werk was. Daarna kreeg ik de melding dat ze mij niet konden bereiken en dat ze ervan uitgingen dat het opgelost is. 

De ontvanger is nu vooral nog extreem traag.

Het duurt echt een paar seconde voor hij reageert. Dat is vooral in de menu's. Het gewone zappen gaat nog wel ok. 

Maar als je bijvoorbeeld naar de gids wilt... Duurt echt heel lang voor op het scherm de gids verschijnt. 

Dus het is nog niet opgelost helaas.

Het spontaan herstarten is opgelost. Die trage menu's zijn helaas een gevolg van de update van een paar maanden geleden. Er wordt hard gewerkt om dit te verhelpen.

In dit topic kun je dat volgen: