Beantwoord

TV-Ontvangers met volumeregeling...

• 7 maart 2016
  • 19 reacties
  • 1748 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17
Beste KPN,

Is het niet mogelijk om in de TV-Ontvangers die nu binnen KPN in omloop zijn om daar de "volume" toe te passen?

Ik lees nog best veel op het Forum dat er problemen zijn met het juiste code te zoeken van een type tv-toestel. En als het een onbekend merk is, heeft KPN daar geen code van. 

Als er een volumeregeling in de ontvanger zit, dan kunnen de klanten gewoon de afstandsbediening gebruiken om de volume omhoog en omlaag te regelen via de ontvanger. En dan hoeft de klant met de originele afstandsbediening de juiste volume sterkte te zetten. En zo op deze manier de volume in de ontvanger te regelen. Dan is dat gedoe met die codes van de juiste tv-toestel ook verleden tijd. :)

icon

Beste antwoord door Joran 8 maart 2016, 16:57

Ik snap het idee en vind het zelf wel een goed plan. Maar deze suggestie is in het verleden afgewezen omdat het te verwarrend zou werken. Meerdere volumeregelingen zijn onhandig. Stel je bijvoorbeeld voor dat de KPN ontvanger 's nachts op stil staat. Als je besluit nog even te switchen naar de Playstation kan het volume opeens weer keihard staan. Het voordeel van het volume gebruiken van de TV zelf is dat de geluidssterkte altijd constant is.

Er zijn weinig merken TVs die niet gekoppeld kunnen worden. Voor de paar tv's waarbij dit het geval is, is het nodig om de afstandsbediening van de TV zelf te gebruiken.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, ik heb dus een Ziggo ontvanger met volume regeling maar nu is het dus aldoor zappen met de afstandbediening van Ziggo en volume regelen met de afstandbediening van de TV omdat anders de Smart TV / Analoge TV veel te hard start.

Persoonlijk zou ik de oplossing van KPN wel op prijs stellen en als de TV niet ondersteund wordt is het nog steeds gelijk/beter dan de Ziggo 'oplossing' die ik gebruik.

Robin
Reputatie 7
Badge +17

RobinFlikkema schreef op 7 mar '16 om 17:00u
Nou, ik heb dus een Ziggo ontvanger met volume regeling maar nu is het dus aldoor zappen met de afstandbediening van Ziggo en volume regelen met de afstandbediening van de TV omdat anders de Smart TV / Analoge TV veel te hard start.

Persoonlijk zou ik de oplossing van KPN wel op prijs stellen en als de TV niet ondersteund wordt is het nog steeds gelijk/beter dan de Ziggo 'oplossing' die ik gebruik.

Robin

Nou ik vind het niet. Ik zou dat wel handig vinden. Maar met wat je hier zegt: Smart TV / Analoge TV veel te hard start . Daar ben ik het dan wel mee eens! 😉 Maar een volumeregeling in de TV-ontvanger ben ik wel voorstander voor.

Reputatie 6
Badge +10
Nee ben ik het niet mee eens, gewoon houden zoals het nu is.

Werkt op dit moment perfect en de meeste tv toestellen worden ondersteund door de KPN afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +30

Clevegt schreef op 8 mar '16 om 09:17u

Nee ben ik het niet mee eens, gewoon houden zoals het nu is.

Werkt op dit moment perfect en de meeste tv toestellen worden ondersteund door de KPN afstandsbediening.

Misschien als extra, voor wanneer je niet de KPN afstandsbediening gebruikt i.c.m. je eigen TV bijvoorbeeld omdat hij niet ondersteund wordt of omdat je een losse versterker gebruikt

Reputatie 6
Badge +10
Als ik een versterker wil gebruiken, moet ik ook de afstandsbediening gebruiken van dat apparaat.

Dit een keuze die iemand maakt.

De afstandsbediening van KPN is alleen voor tv's toch?

Reputatie 7
Badge +27
Ik snap het idee en vind het zelf wel een goed plan. Maar deze suggestie is in het verleden afgewezen omdat het te verwarrend zou werken. Meerdere volumeregelingen zijn onhandig. Stel je bijvoorbeeld voor dat de KPN ontvanger 's nachts op stil staat. Als je besluit nog even te switchen naar de Playstation kan het volume opeens weer keihard staan. Het voordeel van het volume gebruiken van de TV zelf is dat de geluidssterkte altijd constant is.

Er zijn weinig merken TVs die niet gekoppeld kunnen worden. Voor de paar tv's waarbij dit het geval is, is het nodig om de afstandsbediening van de TV zelf te gebruiken.

Reputatie 7
Clevegt schreef op 8 mar '16 om 10:13uAls ik een versterker wil gebruiken, moet ik ook de afstandsbediening gebruiken van dat apparaat.

Dit een keuze die iemand maakt.

De afstandsbediening van KPN is alleen voor tv's toch? 

Dat ligt er een beetje aan. Ik heb een Samsung TV en een Samsung HTS (versterker). Het HTS is via TOSLink (optisch) aan de iTVOntvanger aangesloten. Verder is de TV via HDMI aan zowel de iTV-ontvanger als het HTS (voor het afspelen van DVD's/Blueray's) aangesloten. Als ik alleen radio wil luisteren (via het HTS) dan laat ik de TV uit en heb ik de AB van het HTS nodig voor volumeregeling. Maar heb ik zowel TV als HTS aan dan komt het geluid alleen via het HTS (TV-luidsprekers worden automatisch uitgeschakeld in deze opstelling) en wordt de volumeregeling van de iTV-AB via de TV doorgegeven aan het HTS. Werkt zeer plezierig.

Reputatie 7
Badge +17

Joran schreef op 8 mar '16 om 16:57u

Joran, hoe kan het dat als ik een topic start, dat het gezien wordt als een oplossing? Ik vind dat niet fijn. Ik wil zelf die topic op "OPLOSSING" zetten. Dan hoef ik net zo goed geen topic te starten. Vind het niet fijn dat een ander persoon voor mij denkt. Ik begrijp dat jullie meer zeggenschap op het Forum hebben. Maar het lijkt zowel dat je jullie zelf op een oplossing kunnen zetten. Dat is dan niet eerlijk tegenover de forumgebruikers, die wil ook oplossingen verzamelen. Ik hoop dat je begrijpt van mij situatie. ;)

Reputatie 7
Badge +30
Nouja, de helft van de mensen heeft nog nooit hun topic op opgelost gezet, en anders verwijder je de oplossing toch?
Reputatie 7
Badge +17

RobinFlikkema schreef op 8 mar '16 om 22:36u
Nouja, de helft van de mensen heeft nog nooit hun topic op opgelost gezet, en anders verwijder je de oplossing toch?

Huh? Hoe doe je dat dan? Dat kan alleen KPN medewerkers toch?

Reputatie 7
Badge +30
Oh? Druk eens op Opties naast Jorans bericht?
Reputatie 7
Badge +17

RobinFlikkema schreef op 8 mar '16 om 23:04u
Oh? Druk eens op Opties naast Jorans bericht?

Dank je, ik heb het gezien! 🙂 Dan weet ik dat ook weer. Zo leer ik steeds weer wat bij. :)

Reputatie 6
Badge +9
Dan ga je werken met 2 versterkers, is niet handig.

Vroegah in de tijd dat digi TV net opkwam hadden mijn ouders zo'n samsung settopbox van Ziggo, wat een drama was dat, je moest "spelen" met het volume van de TV en de settopbox om een beetje fatoenlijk geluid te krijgen. 

Zoals het nu is, versterker van de tv word aangestuurd door de KPN remote, is toch juist perfect?

Reputatie 7
Badge +27
: We zien het tegenwoordig niet meer als oplossing, maar als "beste antwoord." Een paar teksten moeten hiervoor nog aangepast worden, sorry voor de verwarring 😉 Dit lijkt me op jouw vraag het beste antwoord, omdat dit het besluit is vanuit KPN. De discussie mag natuurlijk nog verder gaan, we houden het in de gaten. Maar hiermee weet iemand die een vergelijkbaar voorstel wil doen, en op jouw topic uitkomt, direct hoe het er voor staat.

Reputatie 7
Badge +17

Joran schreef op 9 mar '16 om 15:45u

@DennisDatema68: We zien het tegenwoordig niet meer als oplossing, maar als "beste antwoord." Een paar teksten moeten hiervoor nog aangepast worden, sorry voor de verwarring Smiley Knipoog Dit lijkt me op jouw vraag het beste antwoord, omdat dit het besluit is vanuit KPN. De discussie mag natuurlijk nog verder gaan, we houden het in de gaten. Maar hiermee weet iemand die een vergelijkbaar voorstel wil doen, en op jouw topic uitkomt, direct hoe het er voor staat.

Oké Joran, bedankt! Dus die knop "Oplossing" moeten ze nog veranderen naar "beantwoord". Want jullie zien dus de knop "beantwoord", i.p.v. "Oplossing?" Want wij zien alleen de knop: "Oplossing."

KPN Forum Oplossing.jpg

KPN Forum Oplossing 1.jpg

Reputatie 7
Badge +27
Klopt! Ik geloof dat bepaalde developers hier hard mee bezig zijn. *kuch*

Maaaaar wat nu als ik het volume van mijn koptelefoon die is aangesloten op de ontvanger wil regelen?
Reputatie 7
Maaaaar wat nu als ik het volume van mijn koptelefoon die is aangesloten op de ontvanger wil regelen?Daar is die aansluiting dan ook niet voor bedoeld. Maar voor naar een versterker. Het is geen headphones maar een line out aansluiting. Gebruik de bijgeleverde mini-jack naar tulp (wit/rood) kabel.
Of je sluit een draadloze koptelefoon aan. Deze hebben eigen volumeregeling (op de headset vaak).

Ook de koptelefoonaansluiting van de tv heeft eigen volumeregeling. Vaak wel middels de eigen afst.bed. van de tv via het tv-menu.
Reputatie 7
Badge +10
@Dirk4
Ik begrijp (wel) wat je bedoelt :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/volume-koptelefoon-icm-hd-ontvanger-445751
En dit schreef ik er gisteren nog over.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-geluid-tv-model-code-niet-gevonden-447389

Aanvulling een poos later (maart 2019)
Maak er dan een optie van, instelbaar.
Beter, 2 audio uitgangen, 1 vast en 1 geregeld.
Dat is handig(er), bv bij gebruik van een koptelefoon, en/of een goede geluidsinstallatie zonder afstandsbediening.

Instellen TV, niet voor altijd even eenvoudig :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-geluid-tv-model-code-niet-gevonden-447389#post673784

Reageer