Beantwoord

Tv ontvangers op elkaar afstemmen

  • 18 februari 2019
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Hallo,

Ik heb zowel in de woonkamer, alsook in de slaapkamer een modem
voor de ontvangst van tv.

Deze lopen al geruime tijd niet parallel.

Voorheen was het als volgt:

In de woonkamer naar een opgenomen programma kijken en bv
middenin het programma stoppen. Vervolgens in de slaapkamer
verder kijken. Ging dan ook op gestopte moment weer verder.

Nu begint hij gewoon vooraan!

Programma’s beneden verwijderen, maar boven stond alles er
nog gewoon in. Werden pas verwijderd nadat ik ze ook boven
1 voor 1 had verwijderd. Of ik moest modem uitzetten, zodat
hij zich weer opnieuw installeerde.

Liep vroeger gelijk. Boven verwijderen, ook boven alles weg.
Zoals het hoort.

Heb van alles geprobeerd, Experia BOX herstart; bij binnenkomen
van kabel in huis stekker eruit getrokken. Modems meerdere
keren herstart met item software verwijderen, zodat hij zich
weer opnieuw instelde.

Niets werkt. Wat nu?

Leo Nijhof

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 19 februari 2019, 10:25

Goedemorgen @GinaN, Goed dat je jouw vraagt op het forum plaatst. Welkom. Uit je verhaal haal ik dat de tv-ontvangers niet meer op elkaar afgestemd zijn, wat wel zou moeten en wat eerder ook het geval was. Je hebt het modem(de Experiabox) herstart en de tv-ontvanger gereset. Heb je de ontvangers op deze manier gereset? Het modem(de Experiabox) heb je alleen herstart, wil je deze ook eens resetten? Hoe je dit kunt doen, leggen we uit in dit topic. Als dit niet de oplossing is, zou je dan willen uitleggen hoe je de tv-ontvangers hebt aangesloten op de Experiabox? Zijn ze allebei aangesloten met een draadloze verbindingsset via het stroomnet of met een kabel? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik verder zoeken naar een oplossing wanneer een reset van de Experiabox ook niet werkt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @GinaN, Goed dat je jouw vraagt op het forum plaatst. Welkom. Uit je verhaal haal ik dat de tv-ontvangers niet meer op elkaar afgestemd zijn, wat wel zou moeten en wat eerder ook het geval was. Je hebt het modem(de Experiabox) herstart en de tv-ontvanger gereset. Heb je de ontvangers op deze manier gereset? Het modem(de Experiabox) heb je alleen herstart, wil je deze ook eens resetten? Hoe je dit kunt doen, leggen we uit in dit topic. Als dit niet de oplossing is, zou je dan willen uitleggen hoe je de tv-ontvangers hebt aangesloten op de Experiabox? Zijn ze allebei aangesloten met een draadloze verbindingsset via het stroomnet of met een kabel? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik verder zoeken naar een oplossing wanneer een reset van de Experiabox ook niet werkt.
Door de tv-ontvangers te resetten zijn ze weer op elkaar afgestemd.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te lezen dat de ontvanger weer op elkaar afgestemd zijn na de reset. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. Anders wens ik je een prettige dag verder 🙂
Thnxxs

Reageer