Beantwoord

Tv-ontvangers vervangen

  • 28 December 2020
  • 9 reacties
  • 203 keer bekeken

Goedenavond,

 

Wij maken nog gebruik van 2 oude telfort tv ontvangers (merk Arcadyan HMB2260). Via de ene krijg ik ondertussen geen beeld meer en de andere loopt vaak vast en het beeld hapert. We hebben ondertussen alle tips en trics geprobeerd om de ontvangers weer goed te laten werken (zelfs een ICT expert laten meekijken), maar helaas zonder resultaat. We ontvangen daarom graag twee nieuwe. Kan ik op de een of andere manier in contact komen met de klantenservice om dit verzoek in te dienen? Via de website zie ik helaas geen mogelijkheid voor contact.

 

Met vriendelijke groeten,

Arinda Schoutsen-de Deugd

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 5 January 2021, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @A. Schoutsen. Op beide ontvangers gaat het niet helemaal goed dus, dat is lastig! Het model dat je hebt is niet verouderd, die kunnen nog steeds geleverd worden ter vervanging. Maar voordat we iets kunnen doen is er eerst nog meer informatie nodig. Je zegt dat er een expert heeft meegekeken, wat heeft die precies bekeken en gedaan? En hoe zijn de tv-ontvangers verbonden met het modem, is dat via een directe netwerkkabel, een switch, een draadloze verbindingsset of een combinatie? Wat gebeurt er als je beide tv-ontvangers eens van plek verwisselt, gaat het probleem van ontvanger A dan mee naar plek B, of blijft het op dezelfde plek met ontvanger B?

Reputatie 7

Ik heb geen reactie meer van je gezien @A. Schoutsen. Als we nog met je mee kunnen kijken kan je bovenstaande vragen in een reactie beantwoorden :slight_smile:

Goedenavond!

 

Bedankt voor de reactie op mijn vraag. Het volgende is inmiddels gedaan, maar helaas zonder resultaat:

- Modem gereset naar fabrieksinstellingen 

- netwerkkabel gecontroleerd en vervangen

- kastjes omgedraaid

- nieuwe tv gekocht en aangesloten om zeker te zijn dat het niet aan de verouderde tv lag

De tv ontvangers zijn verbonden met een directe netwerkkabel.

 

Vriendelijke groeten,

Arinda Schoutsen

Reputatie 7

Er zijn inderdaad al een aantal dingen geprobeerd zo te zien @A. Schoutsen. Merk je die verstoringen de hele tijd, of is het in vlagen? Als het vlagen is, hoe doet het internet het op dat moment dan? Stel dat het internet dan ook hapert, dan kan er iets heel anders aan de hand zijn. Zou je ook een speedtest kunnen doen via een bekabeld aangesloten computer? Ik ben benieuwd wat het resultaat daarvan is. 

De verstoringen wat betreft het tv kijken zijn continu. 

Uit de speedtest via een bekabeld aangesloten laptop komt nu het volgende: Down 26 Mbit, Up 8 Mbit.

Reputatie 7

Dat het op beide speelt geeft wel het gevoel dat de oorzaak mogelijk op een ander punt is dan in de ontvangers, een meer centraler punt. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven? Dan kan ik vanaf deze kant ook kijken wat ik kan zien.

Excuses, ik ben zo gefocust op het werkend krijgen van de tv voor de kinderen. Op die tv zijn de verstoringen continu (geen beeld). Op de tweede tv loopt het beeld en bijvoorbeeld de tvgids vaak vast en hapert het beeld. We zouden ons nog kunnen voorstellen dat dat komt door de lage internetsnelheid van "telfort", al is dit nooit zo extreem geweest. De eerste tv staat direct naast de binnenkomst van het internet in huis, dus hier zou dat niet het geval moeten zijn. Smart tv werkt hier ook prima, alleen telfort televisie dus niet.

Ik moet zeggen dat ik het nu wel vervelend begin te vinden dat de televisie het niet doet. Naar mijn idee hebben we alles geprobeerd en is de oplossing in ieder geval 1 nieuw kastje. Wat de tweede betreft klopt het natuurlijk niet dat de problemen eerder nooit zo zijn geweest, maar afijn daar kunnen we nog verder onderzoek op doen door middel van aanvullende gegevens. Het profiel zal ik vandaag invullen, maar ik hoop echt dat er snel een oplossing deze kant op komt.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Vriendelijke groeten,

Arinda Schoutsen

Reputatie 7

Bedankt voor het invullen van het profiel @A. Schoutsen. Daarmee zie ik dat je ook nog een Motorola 1853 ontvanger hebt, die is het makkelijkste om te ruilen via onze site: Apparatuur controleren en omruilen. De andere ontvanger kan niet op die manier, maar laten we eerst die ontvanger vervangen zodat je daarvoor een andere ontvanger hebt en we kunnen kijken hoe het daarmee gaat.

Bedankt! De tv ontvanger is aangevraagd. Ik zal laten weten of dit de oplossing biedt voor het probleem.

 

Vriendelijke groet,

Arinda Schoutsen