Beantwoord

TV op PC via HDMI?

• 23 april 2014
  • 12 reacties
  • 4159 keer bekeken

Hallo,

Ik kijk tv op mijn pc via Scart op de Motorolabox die via Grabby (van Terratec) naar een USB poort op de pc gaat.

Het voordeel van deze combinatie is dat ik tv kan kijken (eventueel in een klein venster) en tegelijkertijd het internet op kan.

Nadeel is dat ik enigermate last heb van "tearing" op het tv-beeld. Lukt mij niet om dit volledig weg te krijgen.

De KPN-Motorolabox heeft ook een HDMI uitgang, die ik wil gaan gebruiken, maar ik kan nergens een tv-pci-e kaart (of iets anders) kopen met een HDMI ingang voor de pc. (wel voor 800 dollar; heb ik er niet voor over en het is maar de vraag of het goed werkt).

Weet iemand hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door stantans 19 oktober 2014, 14:23

Ik beantwoord een bericht van mezelf ;-)

Mijn vraag van tv op pc via HDMI heb ik als volgt opgelost.

Simpelweg een tweede beeldscherm, 32" Full HD  (tv) erbij gekocht. 1920 x 1080.

Is behoorlijk tricky, want alle tv specs worden door de winkel/fabrikant vermeld, behalve de specs op pc-stand.

De eerste monitor/tv heb ik terug gebracht vanwege de lage resolutie.

Met de twee beeldschermen heb ik nu én pc én tv tegelijkertijd via HDMI en dat wilde ik.

Gamen op 32" is cool; videobewerking gaat prima en uitgebreide administratie bijwerken gaat veel beter.

Bedankt allemaal voor het meedenken:D

Cu..

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Je kunt veel zenders op je PC ook zien via www.itvonline.nl. On programma's te kunnen kijken moet je wel binnen je eigen netwerk (lees: "achter" je eigen ExperiaBox) zitten. Je kunt de programma's dan in een (schaalbaar) browservenster bekijken en zonodig met volledige schermweergave. Als je Windows 8(.1) hebt kun je ook nog gebruik maken van de iTVOnline app. Je moet zowel in de app als in de browserversie inloggen met je abonneenummmer en je pincode maar achter je eigen EB gebeurt dat automatisch.

Tnx,

Ga ik proberen als ik wellicht, misschien, eventueel, allicht mijn aversie tegen win8 kwijtraak.

Krijg die zooi toch gratis (niet illegaal). 

En anders wacht ik op win9 in 2015 of... ???:@

Reputatie 7
Eerst komt Win 8.2 (of Win 8.1 update 2, hoe ze 't ook noemen) nog in augustus/september. Heb jij al ervaring met Win 8?

Wij hebben thuis overal Win 8(.1 update) en dat bevalt prima. Ik begrijp dan ook helemaal niets van die aversie. Maar misschien heeft dat te maken met de vrij conservatieve houding die ik bij veel Windows gebruikers bespeur (ook en vooral bij collega ICT'ers). Datzelfde gold voor Vista, dat was volgens veel mensen (die het nog nooit geprobeerd hadden) absoluut onwerkbaar. Daarna dingen ze wel massaal over op Win 7 dat qua bediening niet afweek van Vista m.u.v. de gadgeds die bij Vista in een balk zaten en bij Win 7 overal op de desktop konden staan. Wat ik ook niet begrijp is dat veel mensen die Win 8 afkraken vanwege z'n aangepaste bediening moeiteloos en zonder nadenken overschakelen op Androïd of iOS en dan niet klagen dat het niet op Win 7 lijkt. En dat terwijl op die platformen de traditionele Windows programma's absoluut niet werken, waar dat met Win8(.1) doorgaans geen enkel probleem is.

Reputatie 7
Badge +16
Vanwege hdcp beveiliging is het lastig om een HDMI ingang toe te passen buiten tv's en doorlus mogelijkheden, bijvoorbeeld van een audioversterker, om. Het zal ook nooit gegarandeerd altijd blijven werken.

Wat wel een prima mogelijk is om de HDMI van je beeldscherm te gebruiken, dat geeft echt een superstrak beeld. Ik heb er een HDMI switch tussen gezet, zodat ik kan schakelen tussen pc en tv.

Volgens mijn idee is hdcp de beveiliging (ten behoeve van de entertainmentindustrie) tussen de videokaart en het beeldscherm op de pc. Het kan natuurlijk dat dat ook voor de tv geldt.

Als ik de HDMI direct doorlus naar mijn beeldscherm kan ik óf tv kijken óf met mijn pc in de weer. Niet beiden tegelijk.

Via HDMI heb ik overigens een prachtig beeld. Niks mis mee.

Hallo,

Beetje verlaat antwoord, maar we hebben beiden ongelijk. Win10prev heb ik al in huis.

De reden dat ik win8.(x) oversla, is dat het geen echt nieuwe functionaliteit toevoegt aan hetgeen ik wil.

Ja, Hyper-V is handig, maar het menu benaderen vanuit de rechterbovenhoek is een crime en een aantaakscherm voor m'n midi-tower is niet echt nodig.

Ik doe alles met de muis; wil alles met de muis blijven doen en zal dat ook blijven doen, wellicht tot er functionele spraakbesturing komt.

Vista heb ik als double-boot geïnstalleerd, alleen maar omdat ik Halo wilde spelen. Voor de rest was Vista Vies om het maar zo te zeggen. Belachelijk zware hardware-eisen voor die tijd. Daar probeerde men mee weg te komen; het was dan ook voor-crisis-tijd. The sky was the limit.

Android heb ik. Moeiteloos overstappen zeg je?!

Als je alle instellingen klakkeloos accepteert, dan ja.

Maaaarrrrr, als je het ding naar je eigen hand wilt zetten, vergeet het maar.

Je navigatie werkt alleen goed als je dit... en dat... van Google accepteert.

Lees de gebruiksvoorwaarden eens van de verschillende google instellingen en apps.

Doet geen hond; ik wel.

Mijn advies is: als je al enigzins paranoïde bent aangelegd, moet je die zeker niet lezen, want dan word je gek.

Je idee, dat het een en ander met een wellicht conservatieve houding te maken heeft, deel ik aldus niet.

Cu

Stan

Ik beantwoord een bericht van mezelf ;-)

Mijn vraag van tv op pc via HDMI heb ik als volgt opgelost.

Simpelweg een tweede beeldscherm, 32" Full HD  (tv) erbij gekocht. 1920 x 1080.

Is behoorlijk tricky, want alle tv specs worden door de winkel/fabrikant vermeld, behalve de specs op pc-stand.

De eerste monitor/tv heb ik terug gebracht vanwege de lage resolutie.

Met de twee beeldschermen heb ik nu én pc én tv tegelijkertijd via HDMI en dat wilde ik.

Gamen op 32" is cool; videobewerking gaat prima en uitgebreide administratie bijwerken gaat veel beter.

Bedankt allemaal voor het meedenken:D

Cu..

Reputatie 7
Badge +13
Beste Standans, Windows 9 gaat nooit komen.

Ze gaan van Windows 8 naar Windows 10.

Windows 10 komt in 2015 uit en heeft de vertrouwde menubald van windows 7 weer terug, maar dan in een moderne versie.

Maar ik lees dat je het gelukkig zelf heb kunnen oplossen.

Bedankt voor de uitleg, hoe je dat gedaan hebt.

Hallo Joop,

Als je mijn bovenstaande posts had gelezen, dan wist je dat ik Win 10 preview al in huis heb.

Ik heb er nog niet zoveel mee gespeeld, maar mijn gevoel zegt dat het helemaal goed gaat komen met Win 10

Cu

Stan

Reputatie 7
Wij hebben thuis overal aanraakschermen, dus ook op m'n desktop. Ik ben dan ook niet zo gelukkig met de knieval die Microsoft met Windows 10 maakt. Ik lees dat de Modern interface op tablets e.d zonder toetsenbord/muis gewoon beschikbaar blijft à la Windows 8, maar dat je de verouderde Windows interface (want voor hen die qua Windows in het vorige decenium/vorige eeuw zijn blijven hangen) opgedrongen krijgt zodra er een toetsenbord/muis gedetecteerd wordt. Ik hoop dat je dat toch zelf kunt instellen want ik wil absoluut niet terug naar de RSI-opwekkkende verouderde interface van Windows 7.

:D

Ik hoop het voor je en ja rsi kan een probleem zijn.:@

Gamen gaat een beetje moeilijk met een aanraakscherm.

Gamecontrollers zijn niet mijn ding, dus gamen met muis en toetsenbord is voor mij ideaal.

Totdat er uiteraard een interface álá Iron man komt:p

Reputatie 7
Mijn zoon is ook en gamer en gebruikt daar toetsenbord en muis voor; hij gebruikt van Windows 8 vooral de desktop interface. Ik hoor 'm nooit klagen zoals ik verstokte Windows XP gebruikers (die nu vaak toch "7" gebruiken) wel hoor doen over Windows 8 ("wat een boer niet kent"...). Ook ik gebruik wel desktops apps (Office 365, en anderen). Die gaan doorgaans makkelijker met toetsenbord en muis maar ik gebruik bij voorkeur Modern UI apps. En ja, soms is de muis, soms het toetsenbord en soms het aanraakscherm het makkelijkst. Daarom hoop ik dat ik in Windows 10 de interface van mijn voorkeur kan blijven kiezen en dat dat niet wordt afgedwonen op basis van de hardware die je toevalling allemaal actief heb.

Reageer