Beantwoord

TV opname gestart tijdens programma in app vanaf begin, niet op TV?

• 14 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 485 keer bekeken

Ik ben nieuw bij KPN TV (overgestapt van een kabelprovixder). Alles werkt naar wens, echter een probleempje.
Als ik TIJDENS een programma opname start (in concreto; HD zender, Total Recall op RTL7) wordt opname vanaf het moment dat ik opname knop indrukte opgeslagen (eerlijk te zijn niets anders verwacht).
Echter, als ik op mijn Android app onder opnames die opname opzoek, gaat de app de film vanaf het begin afspelen - wat een geweldige feature is!
Vraag is; hoe kan het zijn dat op de app dezelfde halve opname vanaf het begin afspeelt, en op de tv alleen vanaf het moment dat opnameknop ingedrukt is; en hoe kan ik dit ook werkend krijgen op mijn tv, om half opgenomen films vanaf het begin kunnen terugkijken?
Dank voor hulp.
icon

Beste antwoord door Paul_ 17 oktober 2018, 12:35

Welkom op het forum (en KPN) @bmszabo! Goed om te lezen dat alles naar wens werkt. Als je tijdens een programma de opnameknop gebruikt "hoort" ie inderdaad pas vanaf dat moment op te gaan nemen, en niet vanaf het begin. Hoewel het mij eigenlijk best een toffe feature lijkt om alsnog het volledige programma op te (kunnen) nemen, is dat niet hoe het op dit moment zou moeten werken. Technisch denk ik dat het best mogelijk moet zijn (aangezien het nu ook gedeeltelijk zo werkt blijkbaar). Ik zal dit aankaarten bij de collega's die hier over gaan.

En dan heb je nog Terugkijken inderdaad maar reclames...
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @bmszabo
Dat klopt die functie is er niet meer.
Op de TV start de opname vanaf het moment dat je de opnameknop indrukt.
Ook vanaf het begin opnemen heeft nadelen, als je een film aan het kijken bent en je zit al behoorlijk ver in de film en je wilt naar bed, of moet plotseling weg en de opname zou weer vanaf het begin beginnen dan is het lastig dat je eerst het hele stuk moet doorspoelen.
Wil je het vanaf het begin bekijken en is het beschikbaar dan kun je het altijd nog via het menu vanaf het begin bekijken (tot een week terug) door het programma te kiezen en op de groene knop te drukken. kan alleen als in de gids een groene pijl staat.
Overigens dat het op de app wel vanaf het begin is, is voor mij nieuw, komt ook omdat ik de app nooit gebruik.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is hier ook zo.
De RTL en SBS zenders kun je bij terugkijken niet doorspoelen, wel als je het opneemt.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum (en KPN) @bmszabo! Goed om te lezen dat alles naar wens werkt. Als je tijdens een programma de opnameknop gebruikt "hoort" ie inderdaad pas vanaf dat moment op te gaan nemen, en niet vanaf het begin. Hoewel het mij eigenlijk best een toffe feature lijkt om alsnog het volledige programma op te (kunnen) nemen, is dat niet hoe het op dit moment zou moeten werken. Technisch denk ik dat het best mogelijk moet zijn (aangezien het nu ook gedeeltelijk zo werkt blijkbaar). Ik zal dit aankaarten bij de collega's die hier over gaan.

En dan heb je nog Terugkijken inderdaad maar reclames...
Bedankt voor Je snelle antwoord, ik begrijp de logica van dit. Het enige voordeel van opnemen vs terugkijken is (of tenminste was bij mijn oude kabel provider, heb nog niet gecheckt bij KPN), dat bij "opnames" kon Je onbeperkt vooruit spoelen, en bij terugkijken in TV gids was vooruit spoelen geblokkeerd tijdens reclame blokken op de meeste commerciële zenders - wat ook zonde van mijn tijd is..

Reageer