Vraag

Tv Philips toont "geen videosignaal " bij aanzetten van iTV van kpn

  • 11 July 2016
  • 8 reacties
  • 47538 keer bekeken

hoi allemaal, ik heb een help nodig, aub.
Wij hebben thuis 2 iTV zenders van kpn, een beneden en een boven , draadloos .
Mijn Tv boven toont niets meer, behalve zwarte beeld met "geen videosignaal ".
Hdm kabels geprobeerd , niets kapot, naar kpn gebeld, die zeggen dat het zender werkt goed, maar iets in instellingen van de tv moet veranderd worden.
Ik heb Tv Philips ambilight.
Met tv is ook niets aan, alles werkt, behalve digitaal tv.
Ik hoop voor een goede advis , aub.:?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

De TV staat ongetwijfeld op de verkeerde ingang. Druk op source op de Philips afstandsbediening (die bij de tv geleverd is, niet die van KPN). Selecteer met de pijltjes HDMI 1 (daar staat vast de tv ontvanger op aangesloten) en klik op OK. Heeft de TV meer HDMI ingangen en nr. 1 geeft geen beeld (als de ontvanger aan staat), probeer dan de andere HDMI ingangen met dezelfde procedure.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @orchid55, welkom op het forum!

Wat Peter zegt klopt als een bus. Ik neem aan dat de tv-ontvanger gewoon 'aan' staat? Dus een groen lampje bovenop en het nummer van de zender in het display?

Mocht je de uitleg van Peter niet helemaal snappen of je kan de originele afstandsbediening niet vinden heb ik hier de uitleg voor onze witte afstandsbediening.
Er zit een knopje op de witte afstandsbediening van KPN onder het cijfer 7 en naast de 0. Dit is een vierkantje met een pijltje naar het midden. Door achter elkaar op het knopje te drukken zet je de tv op het juiste videokanaal (zoals HDMI1). Dit kan je te bevestigen met de OK-knop.

Laat je weten of het is gelukt?
Beste Peter en Paul.
Ik weet het perfect hoe het werkt, maar het gaat niet.
Met de andere Hdmi poorten gaat ook niet, met de andere Hdmi kabels ook niet.
Vroeger was alles perfect aan het werken , daarna na 1,5-2 uur werd een zwarte beeld met de tekst "videosignaal wordt niet ondersteund".
Met ontvanger uit en aan zetten, kon ik dit probleem oplossen. Maar het herhaalde weer na paar uur.
Nu was het na ong. 20 min zwarte beeld met "geen videosignaal " daar op. En het gaat niet meer om iets te zien of resetten of naar fabrieksinstellingen te zetten. En de instellingen van de tv heeft niemand veranderd. Kan dat aan draadloze WiFi zender liggen, misschien?

Bedankt voor jullie help,
Groeten,
Natalia
Mijn WiFi zender is DVS200
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Dan moeten we dingen gaan uitsluiten. Het zou aan de DVS kunnen liggen inderdaad maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb een paar opties om het probleem te vinden:

- Sluit de tv-ontvanger (tijdelijk) bekabeld aan (dus zonder DVS) om te kijken of het dan wel werkt. Indien dat mogelijk is natuurlijk.
- Heb je nog een tweede tv-ontvanger? Sluit die aan op de plek van de 'defecte'. Werkt het dan wel?
- Test een scart kabel.
- Is het een smart-tv? Heeft die de laatste update gehad?

Ik hoor het graag!
Beste Peter en Paul.
Ik weet het perfect hoe het werkt, maar het gaat niet.
Met de andere Hdmi poorten gaat ook niet, met de andere Hdmi kabels ook niet.
Vroeger was alles perfect aan het werken , daarna na 1,5-2 uur werd een zwarte beeld met de tekst "videosignaal wordt niet ondersteund".
Met ontvanger uit en aan zetten, kon ik dit probleem oplossen
. Maar het herhaalde weer na paar uur.
Nu was het na ong. 20 min zwarte beeld met "geen videosignaal " daar op. En het gaat niet meer om iets te zien of resetten of naar fabrieksinstellingen te zetten. En de instellingen van de tv heeft niemand veranderd. Kan dat aan draadloze WiFi zender liggen, misschien?
En dát, zie vetgemaakte, gaf je niet aan! Aangezien ik ook een Philips heb ging ik dus uit van "verkeerde ingang". Ik heb zoveel apparaten aan de tv hangen dat die melding me bij inschakelen nog wel eens overkomt nml. (nu heb ik me maar de gewoonte aangeleerd om 'm altijd eerst weer naar de ingang van de tv-ontvanger te zetten voor ik de tv uitzet 😉 )

Nu we helderheid hebben dat dat het niet is (had eerder gekund) het volgende om te bepalen waar het probleem zit:

Wat Paul aangeeft ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik heb ook nog wat 'testjes'.

Kun je eens een andere HDMI kabel proberen? Of omdraaien? Klinkt misschien gek, maar ik heb anderen met een dergelijk probleem op die manier ook geholpen.

Heb je misschien een ander apparaat met HDMI OUT? Een Bluray-speler bijvoorbeeld? Kun je die eens op die TV proberen? En nu komt het: met dezelfde HDMI kabel en op dezelfde HDMI poort als waar de tv ontvanger mee verbonden is.
Ik wil op diverse manieren de kabel uitsluiten.

Om de HDMI OUT van de ontvanger te checken zou je de ontvanger eens op je andere tv willen aansluiten?

Geeft je ontvanger wel gewoon het cijfer van een zender aan? (probeer de ontvanger trouwens effies via de scart met de tv...).

De DVS200 is géén wifi-zender maar een LAN verbinding via het electriciteitsnet. Heeft niks met wifi van doen.
Hoi @orchid55, welkom op het forum!

Wat Peter zegt klopt als een bus. Ik neem aan dat de tv-ontvanger gewoon 'aan' staat? Dus een groen lampje bovenop en het nummer van de zender in het display?

Mocht je de uitleg van Peter niet helemaal snappen of je kan de originele afstandsbediening niet vinden heb ik hier de uitleg voor onze witte afstandsbediening.
Er zit een knopje op de witte afstandsbediening van KPN onder het cijfer 7 en naast de 0. Dit is een vierkantje met een pijltje naar het midden. Door achter elkaar op het knopje te drukken zet je de tv op het juiste videokanaal (zoals HDMI1). Dit kan je te bevestigen met de OK-knop.

Laat je weten of het is gelukt?
Je moet wel heel lang en diverse keren drukken,
maar uiteindelijk toch resultaat.De TV doet het weer.
Bedankt voor de uitleg.... gr.Marli