Beantwoord

TV reageert na een tijdje niet meer op afstandsbedieningen, zowel de witte als de originele.

  • 12 August 2019
  • 4 reacties
  • 305 keer bekeken

Sinds wij gebruik maken van Interactieve tv van KPN is het al verschillende keren voorgekomen dat de tv niet aan gaat (de witte afstandsbediening). Nadat deze situatie zich voordoet werkt de originele afstandsbediening van de tv ook niet meer. Pas als we de stekker(s) uit de wandcontactdoos halen en weer erin doen dan start alles weer van begin af aan op, zowel tv als de kpn tv ontvanger. Daarna werkt alles weer.
Dit gebeurt ons nu enkele malen per week. Wat is dit?

TV is een Sony KD-65A1 met daaraan gekoppeld via ARC een Sony receiver (strn1080) welke dan ook niet aangaat, maar dat is logisch.
icon

Beste antwoord door PeterG 15 August 2019, 11:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi eigenrouter, welkom bij ons.

Dit is voor mij een volkomen raadsel als ik eerlijk ben. Zover ik weet kan de witte afstandsbediening geen oorzaak zijn voor wat jij hierboven aangeeft met je televisie, het lijkt erop dat de tv dan niet meer reageert op het IR-signaal dat binnekomt van beide afstandsbedieningen.

Ik wacht even af of andere gebruikers hier nog een idee hebben, misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Dankjewel Alex_P voor je reactie. Het vervelende is dat ik het niet klan reproduceren. Vanavond was het weer zover. Gisteravond op de normale wijze alles uitgezet. Middels de witte ab waarop alles netjes uitschakelde. Vanavond weer op normale wijze aandoen... en dan gebeurt er niets.

Ik heb al wel eens gemerkt dat wanneer ik op de witte AB eerst de kpn ontvanger inschakel, en dan de TV, dat er dan eerder een "lock" ontstaat dan wanneer ik eerst de tv inschakel en dan de ontvanger. Wel lastig trouwens dat ik twee knoppen moet indrukken om een werkende tv te krijgen.
Hmm, het lijkt me dat de HDMI CEC koppeling (tussen tv en receiver) niet of niet goed werkt. De kpn-box ondersteunt geen CEC dus die kan geen storende invloed hebben. Daar staat ook dag en nacht (druk op x om de tv ontvanger aan te zetten) op, dus ook bij inschakelen van de kpn-box heeft de tv niks in de gaten.
ARC (audio return via de hdmi) is onderdeel van CEC.

Er zal een ander apparaat zijn in de HDMI keten die dit verstoort. Bij mij is dat de nieuwe Digitenne-ontvanger van KPN. Die hier op de receiver is aangesloten.

Wel lastig trouwens dat ik twee knoppen moet indrukken om een werkende tv te krijgen.

Die knoppen zitten op de kpn-a.b. direct naast elkaar en bedien je zowat in een beweging. Ik merk dat het zelfs een compleet automatisme is hier.
Als alleen de ontvanger aan staat (radio), en de tv dus niet, zet ik bij aanzetten tv 'per ongeluk' ook direct de ontvanger .... uit.
Dank voor je reactie PeterG. Ik zal alle HDMI kabels eens langslopen. Ze zijn allemaal heel recent en van betere kwaliteit. Wellicht dat er ergens een beter contact moet worden gemaakt.
Ik laat weer van me horen.