Beantwoord

TV schakelt na 5 min alleen bij experia box uit

  • 7 January 2019
  • 19 reacties
  • 304 keer bekeken

De nieuwe Philips SmartTV schakelt na 5 min uit. Dat doet hij alleen als de bron experia box is geselecteerd (aangesloten op hdmi1). Dit gebeurd niet als bijvoorbeeld netflix, of de online apps geselecteerd zijn.
Sleeptimer, eco instellingen zijn allemaal reeds uitgezet.
Mijn conclusie is derhalve dat hij, ondanks dat ik beeld heb, de experia box niet als signaal herkent en daarom op zwart gaat.
Hoe dit te verhelpen?
icon

Beste antwoord door JeroenvW 8 January 2019, 18:29

Bekijk origineel

19 reacties

De nieuwe Philips SmartTV schakelt na 5 min uit. Dat doet hij alleen als de bron experia box is geselecteerd (aangesloten op hdmi1). Dit gebeurd niet als bijvoorbeeld netflix, of de online apps geselecteerd zijn.
Sleeptimer, eco instellingen zijn allemaal reeds uitgezet.
Mijn conclusie is derhalve dat hij, ondanks dat ik beeld heb, de experia box niet als signaal herkent en daarom op zwart gaat.
Hoe dit te verhelpen?


Betreft overigens de TV ontvanger, niet de experia box
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond Jeroenw.wel kom op het forum. Heeft u er geen decoder want van af U Epria box moet een kabel naar de decoder. En een HDMI kabel naar u tv zo als U schrijft heeft u de HDMI kabel van de Epria box naar de tv.
Reputatie 7
Welk type TV ontvanger is er aangesloten op die televisie?
Schakelt de televisie uit, of gaat het beeld op zwart, maar zijn de gids en het menu nog wel te benaderen?
Idd, Experia aangesloten op de tv ontvanger (Arris) en vanuit hier met HDMI kabel naar de tv
Reputatie 7
Schakelt de televisie uit, of gaat het beeld op zwart, maar zijn de gids en het menu nog wel te benaderen?
TV schakelt op standby, gids en menu zijn niet benaderbaar
Als ik de tv weer aanzet is wel zichtbaar dat ik op gids heb gedrukt, hij staat dan op gids
Reputatie 7
Interessant, werkte die Arris TV ontvanger voorheen wel goed op jouw vorige televisie?
Ja, werkte goed. Was geen smart tv en ca. 10 jr oud
Reputatie 7
Ja, werkte goed. Was geen smart tv en ca. 10 jr oud
Was die oude televisie wel met de hdmi kabel aangesloten, of nog met de scart?
Heb je al een andere hdmi poort van de Philips geprobeerd?
Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd?
Ja, met dezelfde HDMI aangesloten, andere poorten ook geprobeerd en ook de HDMI kabel al omgewisseld, sorry 😉
Reputatie 7
Heb je een laptop of ander apparaat met een hdmi uitgang?
Zo ja, sluit die dan eens met dezelfde hdmi kabel aan op hdmi poort 1.
Blijft de televisie dan wel aan?
Morgenvroeg first thing. Laat het weten. Dank tot zover
Zojuist getest, valt bij de laptop ook na 5 min uit. Zou dan dus aan de Tv moeten liggen. Echter de ecoinstellingen & timers zijn uitgezet..dus dat is het niet
Reputatie 7
Badge +21
Haal de TV helemaal van de spanning af, dus niet op standby, maar echt helemaal van de spanning af.
Zet hem pas na twee en een half uur weer aan.
Je hebt grote kans dat het dan weer ok is.
Ga ik proberen!
Het heeft helaas niet mogen baten. Valt nog steeds na exact 5 min uit
Reputatie 7
Badge +21
Jammer.
Je kunt via de website van Philips ook chatten en daar vragen wat het kan zijn.
Gaan we doen. Bedankt voor het advies. We weten nu dat het aan de TV ligt dus iig iets verder.

Reageer