Beantwoord

Tv signaal naar beamer

• 4 maart 2018
  • 4 reacties
  • 1312 keer bekeken

Sinds kort bij KPN.. wij kijken redelijk vaak via beamer naar tv.. voorheen was dat easy omdat er een dubbele HDMI uitgang op onze box zat (bij andere provider).
Bij KPN box is maar 1 HDMI uitgang.
Voor t beeld is dat natuurlijk voldoende maar mijn geluid heb ik dan niet.. (voorheen liet ik tv aan en ging audio gewoon via mijn surround systeem)
Heeft iemand idee en over hoe ik dit nu ook weer kan realiseren?
Ben niet supertechnisch vrees ik.
icon

Beste antwoord door huistijger 4 maart 2018, 08:34

Hallo @BabyLovepet
Je zou kunnen overwegen om een HDMI Splitter er tussen te zetten?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @BabyLovepet
Hallo @BabyLovepet
Bedankt voor je reactie huistijger ! Heb je mee gestuurde link even bekeken (superhandig!). Dat is zeker te proberen.. ga er z.s.m. een aanschaffen om te zien of ik er mee geholpen ben!
Reputatie 7
Badge +31
Er zitten 2 audio uitgangen op. 1 x mini jack en 1 x optisch. Eén van de 2, de mini jack zéker, is geschikt voor naar een geluidsinstallatie. Met het bijgeleverde mini jack naar 2 x tulp kabeltje (wit/rood).
En er is eigenlijk nog een 3de. Je kunt zelfs nog audio out v.a. de scart halen. Ook daar zijn kabeltjes voor te verkrijgen.
Reputatie 6
Badge +13
Hallo BabyLovepet, welkom op het forum! De nieuwste modellen tv-ontvangers hebben inderdaad maar 1 HDMI aansluiting, maar met de andere opties die Peter en Huistijger noemen zijn er ook alternatieven. Is het daarmee gelukt om het geluid via het surround systeem te laten lopen?

Reageer