Beantwoord

TV-signaal via coaxkabels? Overstap OnsBrabantNet -> KPN

• 5 december 2017
  • 8 reacties
  • 1434 keer bekeken

Binnenkort gaan we van Ons Brabant Net over naar KPN. Vandaag zijn hiervoor de benodigde spullen binnen gekomen.
Ik zie dat de Experia Box uitsluitend Ethernet aansluitingen heeft. Prima voor mijn thuisnetwerk, maar niet voor mijn TV aansluitingen. Daarvoor heb ik Coaxkabels door mijn huis liggen. Is het mogelijk om van een Coax aansluiting middels een verloopstekker naar Ethernet te gaan?

*Admin: titel aangepast zodat je bericht beter te vinden is
icon

Beste antwoord door BertJo 5 december 2017, 19:49

Eigenlijk is het antwoord nee. Als het goed is heb je ook een brief met de wijzigingen gekregen. Daarin staat ook dat je iTV Ontvangers zal krijgen in het installatiepakket.

Robin
Dank Robin voor je reactie. Inderdaad heb ik van KPN brieven gekregen met daarin dat voor TV dit ook interactief zou zijn, maar ik heb me niet gerealiseerd dat daarvoor ethernetkabels noodzakelijk zijn. Ik ga het verder afwachten tot de monteur er is en hij mij kan adviseren hoe hiermee verder te gaan. Wellicht in de meterkast nog een extra switch aanbrengen om 2 TV's te kunnen aansluiten. Misschien extra ethernet kabels trekken voor TV en de aanwezige Coax kabels verwijderen.

Je kunt moca-adapters aanschaffen. Daarmee kun je LAN via coax versturen.

Of netadapters voor LAN via het stroomnet in je huis.
Ook Peter bedankt: toch nog een klein lichtpuntje....... wel voor 1 TV.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk is het antwoord nee. Als het goed is heb je ook een brief met de wijzigingen gekregen. Daarin staat ook dat je iTV Ontvangers zal krijgen in het installatiepakket.

Robin
Reputatie 7
Badge +31

Reputatie 7
Badge +10
Hoe zit je thuisnetwerk in elkaar en kun je daar niet ook je tv ontvangers op aansluiten? Anders is het te overwegen de Coax kabels te vervangen door ethernetkabel.

Robin
Dank Robin voor je reactie. Inderdaad heb ik van KPN brieven gekregen met daarin dat voor TV dit ook interactief zou zijn, maar ik heb me niet gerealiseerd dat daarvoor ethernetkabels noodzakelijk zijn. Ik ga het verder afwachten tot de monteur er is en hij mij kan adviseren hoe hiermee verder te gaan. Wellicht in de meterkast nog een extra switch aanbrengen om 2 TV's te kunnen aansluiten. Misschien extra ethernet kabels trekken voor TV en de aanwezige Coax kabels verwijderen.

Ook Peter bedankt: toch nog een klein lichtpuntje....... wel voor 1 TV.
Dank aan Joss1965. Had ik ook aan gedacht, maar die liggen ver uit elkaar, namelijk in andere kamers.
Ik denk dat Ethernetkabel trekken/vervangen nog het beste is.
Reputatie 7
Badge +10
Dank aan Joss1965. Had ik ook aan gedacht, maar die liggen ver uit elkaar, namelijk in andere kamers.
Ik denk dat Ethernetkabel trekken/vervangen nog het beste is.

Dat is even werk, maar je hebt er nog lang plezier van. Als je tv ontvangers en andere apparaten gebruikt, is het wel aan te raden switches te gebruiken die IGMP Snooping ondersteunen. Deze https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?nextchapterfeed zijn prima en eenvoudig te installeren (plug & play).
Prima advies Joss1965
Heb zojuist de switch besteld, zodat monteurs van KPN aan de slag kunnen. Ik weet namelijk niet of zij een switch bij zich hebben, maar nu is hij in ieder geval aanwezig.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi BertJo, welkom op het forum! Ik zie al veel goede reacties en suggesties van de andere users. 🙂 @Iedereen: dank daarvoor!

Is nu alles duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer