Beantwoord

TV stoort wanneer streamen (bv netflix) op devices wordt gestart

• 6 juli 2016
  • 7 reacties
  • 649 keer bekeken

Vorig jaar ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning in een regio met een gloednieuwe glasvezelinfra. Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om door mijn hele woning direct utp cat6 kabels te trekken. Bij kpn het alles in 1 interactieve spul besteld, inclusief direct 2 wifi versterkers op glasvezel 100/100 abo. Na het nodige configureren de experiabox (v10) in de meterkast aangesloten met de kpn wifiversterker in de woonkamer en in de slaapkamer 1e verdieping, beiden bekabeld. Alles op 1 wifi ssid gekoppeld zoals gepland, zodat je door het hele huis heen en in de tuin op 1 ssid stabiel en snel wifi hebt. De 2 meegeleverde tv ontvangers heb ik bekabeld aangesloten op de wifi versterkers, met de door kpn bijgeleverde kabels. Ik heb speedtests gedaan door het hele huis en dat ligt allemaal boven de 40 mbps, dat vind ik acceptabel. So far so good en alles zoals ik het wil..

Nu merk ik de laatste tijd echter dat de wifi versterker beneden niet zo stabiel is als ik zou willen; met het EK kijk ik wedstrijden op de tv (hd op de tv-ontvanger van kan) en wil mijn vriendin naast mij op de bank op de iPad een Netflixje kijken en dan begint het gedonder. Het signaal komt hier dus van 1 wifi versterker die bekabeld aan de experiabox zit. Op het moment dat netflix wordt opgestart of er anderzijds een flinke piek komt in het netwerk begint het beeld op tv te schokken, alsof hij de bitrate niet meer aan kan.. Dit houdt dan vervolgens aan, tot ik uiteindelijk de wifi versterker opnieuw opstart. Dan gaat het een kwartiertje goed en dan begint de ellende weer. Ik heb gekeken naar de firmware van zowel de experiabox en de wifi versterkers en die zijn up to date. Qua snelheid zit het ook wel goed, 100/100 en alles zit op goede utp6 aansluiting. Alle ledjes op de apparatuur geven de kleuren die ze moeten geven. Er wordt verder ook niets gedownload, of elders in het huis data aangeroepen, we zijn slechts met zijn 2en.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Van dergelijke nieuwe apparatuur, met goede kabels voor hoge snelheden, waarbij geen netwerkapparatuur anders dan kpn tussen zit verwacht ik wel beter, voor de 2 wifi versterkers heb ik immers nog 2x 89 euri af mogen tikken. Iemand een idee wat hier fout kan gaan, of nog beter wat hier een oplossing kan zijn? Lang verhaal, hoop dat ik geen details vergeten ben.. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door michael1986 13 juli 2016, 15:19

Bedankt voor de reacties allen, ik heb via de tool op de kan site de experia box nog eens laten 'configureren' en sindsdien het euvel niet meer gehad. Ik houd het in de gaten, mocht het weer optreden zal ik hier een update geven, wellicht probeer ik dan de wisseltruc van erik eens uit.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond,

Mag ik u eens vragen welke tv-ontvangers u heeft? Want Netflix is ook te bekijken via uw tv-ontvanger van KPN. Zowel op uw slaapkamer en huiskamer. 😉 Maar hoe heeft u uw tv ontvangers aangesloten? Rechtstreeks via uw KPN Experiabox? Of via die Wifi-versterkers van KPN?
Ik heb de nieuwste tv-ontvangers, het spul is geleverd vorig jaar november, dus nog geen jaar oud. Ik weet dat Netflix te bekijken is via de ontvangers, maar het gaat hier dus juist om de situatie dat ikzelf tv kijk (voetbal in dit geval) en mijn vriendin naast mij op de bank netflix op de iPad. De tv ontvanger zit aangesloten op de wifiversterker, die weer (bekabeld) aangesloten is op de experiabox in de meterkast.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Michael,

Om het ene met het andere uit te sluiten, lukt het eventueel om uw tv ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op het Experiabox? Om te kijken of die dan ook stoort, als dat niet het geval is, dan kan het aan die wifiversterker liggen. En als uw vriendin het aanmeld met de wifi van de experiabox, ervaart ze dan ook storing? Zou deze 2 dingen de storing oplossen, dan ligt het misschien aan de wifiversterker.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Michael, welkom op het forum! Vreemde situatie heb je. De Wifi versterker moet hier geen problemen mee hebben. Zou je eens de versterker van beneden willen omwisselen met die van boven? Als het dan wel goed werkt beneden is er misschien iets mis met de ene versterken. Stoort hij dan ook, dan zit het hem toch ergens anders in.
Bedankt voor de reacties allen, ik heb via de tool op de kan site de experia box nog eens laten 'configureren' en sindsdien het euvel niet meer gehad. Ik houd het in de gaten, mocht het weer optreden zal ik hier een update geven, wellicht probeer ik dan de wisseltruc van erik eens uit.
*kpn site (leuk he autocorrect op MacBooks..)
Reputatie 7
Badge +27
Mooi dat het opnieuw configureren heeft geholpen, Michael! Dank je voor je terugkoppeling 🙂

Reageer