TV Storing (blokjes) nog meer mensen last van?

• 28 september 2014
  • 15 reacties
  • 1095 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Ik word nu al 3,5 week geplaagd met een vreemde iTV storing. Ik heb al monteurs over de vloer gehad. En alle appartaten zijn verwisseld of uitgesloten. KPN ziet geen vreemde dingen op de pairbonding lijn. Verder is de lijn stabiel en snel. De lijn belasten heeft geen invloed op de TV. Het is dus een complex probleem.

-Als ik ga zappen en op een zender kom zie ik in het begin vaak blokjes en het geluid valt even weg. De ene keer wel de andere keer niet. Als ik het beeld op pauze zet, blijven de blokjes erin zitten. Daarna tijdens het kijken blijft het probleem weg.

-De Radio heeft nergens last van

-Met name HD en de regionale omroepen hebben hier het meeste last van

-Volgens mij zit er iets niet goed in de TV-stream of zo???? 

-Ik heb nooit eerder problemen gehad

Hierbij wil ik graag weten of er meer mensen last van hebben? Dit is knap vervelend.

15 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat je:

• je ontvanger(s) al eens hebt ge(factory)reset?
  • hebt geëxperimenteerd met de HDMI-instellingen van de ontvanger(s)?
  • hebt getest met andere HDMI-kabels (b.v. de door Radar geteste) kabels van de Action?
Reputatie 6
Badge +9
Ik heb helaas alles geprobeerd. Van ander stopcontact tot andere TV om alles maar uit te sluiten. 

Reputatie 5
Badge +7
Zijn de ontvanger bekabeld aangesloten of via een draadloze verbindingsset?

Reputatie 6
Badge +9
Ja, bedraad. Ben er zonet maar weer aan de gang mee geweest. Nu weer het V9 modem er tussen. Nu ik zag ik weer veel minder blokjes. Hooguit 1x keer. Blijft het maar vreemd vinden. De andere keren had het V9 modem ook last van deze blokjes.

Maar ik houd het wel in de gaten. :(

Edit: naar mate de tijd verstrijkt worden het er weer meer.

Reputatie 6
Badge +9
Dit schijnt een landelijke storing te zijn. Dat al sinds eind augustus speelt. Maar bij mij speelt het jammer nu de laatste 3 weken. 

Alleen jammer dat KPN het heel slecht communiceert opt het storings website. 

Reputatie 7
Hoezo landelijk, ik zie het niet. En ik heb toch "maar" ca. 26 Mb/s down (V9).

Reputatie 6
Badge +9
Met landelijk bedoel ik dat er meerdere meldingen zijn binnen gekomen uit meerdere regio's dus. ;)

Het zit puur in het iTV platform. Hoe snel je verbinding ook mag zijn.

Reputatie 7
Badge +13
Welke decoder heb je?

Heb je glasvezel, VDSL, ADSL?

Wat je je snelheid van internet momenteel?

Heb je de experiabox ook al gereset?

Badge
Wij hebben het ook sinds ongeveer een maand. Regio Zuid-Holland Zuid. Daarvoor nog nooit problemen gehad met ITV.
Reputatie 7
Badge +13
@pwvolgelaar, zelfde vraag.

Welke decoder heb je?

Glasvezel, VDSL, ADSL?

Wat is je huidige downloadsnelheid.

Badge
Hallo Joop,

We hebben een Motorola 1853 en we schijnen sinds kort VDSL te hebben. We wonen overigens in het buitengebied. Downloadsnelheid zit maar tussen de 2 en de 10 mb.

Groet Peter
Reputatie 7
Badge +13
Download tussen de 2 en 10 MB is te laag voor HD zenders.

Een HD zender is ongeveer 7,2 MB

Dat kan de reden zijn, dat je geen HD zenders hebt, helaas.

Badge
Dat vind ik erg vreemd want het is 2 jaar lang goed gegaan en nu ineens niet meer. Zou het met het omzetten naar VDSL te maken kunnen hebben? We wonen in het buitengebied en we zitten ongeveer 2000 meter van een centrale vandaan. Groet, Peter
Reputatie 7
Badge +13
Het beste kan je contact opnemen met KPN.

De afstand mag geen probleem zijn tot de wijkcentrale.

Badge
Ik heb al een aantal keer kontakt gehad met KPN, maar dan ga ik toch nog een keer bellen. Het is 2 jaar goed gegaan dus het leek mij ook dat de afstand tot de centrale het probleem niet zou mogen zijn. Bedankt voor je reacties. Groet, Peter

Reageer