Vraag

TV storing komt steeds terug: blauw scherm

  • 28 May 2021
  • 26 reacties
  • 3061 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds enkele maanden hebben we terugkerend last van het feit dat de tv uit valt, blauw scherm, en ook af en toe dat het internet er samen ook mee stopt. Soms lost het op door de tv een tijdjeuit te zetten, en soms door de modem er even een minuut uit te halen. Er hangt hier een Experia V8 modem. Ik heb het kastje bij de tv voorzien van de laatste update ook. Ik heb direct verbinding met modem en tv-kastje. Het zijn geen storingen in de regio als ik de website mag geloven, dus wat verder te doen? Ligt het aan de modem, kabels in de grond? Met speedtest halen we 53,7 down en 26,55 up en 9 ms. Allemaal best aardig en voldoende om tv te kunnen kijken. 

Ik hoor graag eventuele optie die ik kan testen. 

Groet,

Sander


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN TV decoder heb je?

Hoe is deze aangesloten op de Experiabox? (zo te lezen met een UTP kabel, klopt dat?)

 

Hallo,

 

Ik heb de HMB2260 v2. Ja klopt, direct. Echt vanalles al geprobeerd. Alles wat up te daten is heb ik een update gegeven.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SandervanRooij en heb je de Experia Box al eens een volledige fabrieksreset gegeven? Vaak helpt dat! 

Hallo Bart, 

Nee nog niet. Dat kan ik morgen wel eens doen. Ik ga het proberen en laat weten of het heeft geholpen. 

Ik heb zojuist de Experia box V8 een reset gegeven naar fabrieksinstellingen. Ik kijk het even aan en zal laten weten of het wel of niet heeft geholpen.

Het is 1 dag storingloos geweest, maar het is toch weer terug. Wel iets minder vaak, maar nog steeds stilstaand beeld af en toe afgewisseld met soms ook eenblauw scherm. 

Reputatie 7
Badge +20

Da's jammer, @SandervanRooij Kun je iets meer vertellen over je thuisnetwerk? Hoe heb je de tv-ontvanger aangesloten? En wat voor een apparatuur gebruik je nog meer? Gaat het enkel om tv-kijken en is je internetverbinding verder wel stabiel? 

Hallo,

 Op moment tv gaat de kabel direct in de experiabox v8 naar de tv decoder. Normaal via een TP Link powerline adapter maar deze hebben we op moment niet in gebruik voor tv. Beide optiesstoring. Internet is wel goed, echt alleen tv dat stoort. 

Ik heb echter wel een sms gekregen van KPN dat ze 11 juni snachts werkzaamheden gaan doen aan het netwerk in mijn buurt. Omdat mijn internet wel goed is lijkt het mij sterk dat dit het oplost, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel. Wie weet.  

Oke, het lijkt in ieder geval iets minder te zijn geworden, maar gisteren toch weer het blauwe scherm gezien. 

  • Modem reset naar fabriek
  • direct verbinden
  • tv kastje opnieuw installeren

Kan ik nog meer doen? 

Reputatie 7
Badge +20

Dan gaan we alles eens goed doormeten en bekijken, @SandervanRooij.  Dat mag via deze weg, maar je kan ook contact opnemen met de klantenservice, via 0800-0402 (dan word je direct geholpen. Het kpn forum faciliteert gesprekken tussen onze klanten en wij moderators kunnen niet altijd even snel reageren). 

Als je via deze weg geholpen wilt worden heb ik wat gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo Bart,

 

Zojuist alle opgenoemde data aan mijn profiel toegevoegd. Ik hoor graag van je als je meer informatie hebt. 

 

Groet,

Sander

Reputatie 7
Badge +20

Dag @SandervanRooij Ik keek zojuist naar je verbinding en kreeg eigenlijk direct het signaal dat we je Experia Box moeten vervangen. Dat gaan we dan ook doen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met alle details. 

Hallo Bart,

Ik heb inderdaad zojuist een bericht gehad met alle informatie. Ik ga het in orde maken. Ik wacht het bericht af dat de nieuwe aanwezig is op het servicepunt en zal dan de apparatuur omruilen. 

Bedankt voor de assistentie.

 

Met vriendelijke groet,

Sander van Rooij

Hallo Bart,

 

Inmiddels heb ik een V10 modem, is er enkele dagen terug in mijn regio aan het netwerk gewerkt en kreeg ik bericht dat de 16e juli modem een update kreeg in de nacht. 

Het leek erg goed te gaan. Maar nu heb ik nog stotterend beeld. Wel korter, maar helaas vaker. In 1 a 2 seconden pakt het beeld het weer op. Het beeld staat dan stil en het geluid valt weg. Omdat het zo kort is mis je niet veel, maar het is toch heel onprettig kijken. 

Dus ik heb een nieuw modem met de laatste software, Kunnen jullie zo ook kijken of het misschien aan het tv kastje kan liggen? Ik heb deze gisteren reset naar fabrieksinstellingen, mocht niet baten. 

Aanvullig:

 

Heen en weer zappen helpt vaak wel, voor een minuut of 10 tot 30, maar daarna start het toch weer.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @SandervanRooij Jammer om te lezen. Ik zal de ontvanger eens doormeten. Wil je het serienummer van de ontvanger nog even vermelden in je forum profiel? 

Hallo Bart,

Ja helaas. Ik moet wel zeggen. Ik heb gisteren alles 10 minuten van het stroom gehaald. En sindsdien ( afkloppen) nog geen haperingen meegemaakt. 

Ik heb het toegevoegd aan profiel. Hoop dat een ‘grote ‘ reset, van 10 min de oplossing was. Maar ik hoor het graag als er iets raars wordt gevonden. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander

Hallo Bart,

Zoverre geen stotteringen in het beeld meer meegemaakt ( afkloppen ) . Mogelijk is het toch goed nu.

Helaas hebben we vanavond toch weer veel last gehad van het beeld en het blauwe scherm. Het is duidelijk minder dan bij de V8 modem, maar toch komt het nog steeds voor. 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @SandervanRooij Wat jammer! Ik had de hoop dat het klaar was, nu! Ik ga de betreffende ontvanger voor je omwisselen. De details vind je in het privébericht dat ik je stuurde! Ik hoop echt dat dit het oplost. 

Hallo Bart, nou het probleem bleef bestaan. Nog wel een klein beetje. Ik heb nu een TP-LINK-RE200 gekocht, die ligt onder de tv, sterk signaal en dan met kabel naar het tv-kastje. In principe werkt het goed, en zijn de haperingen minimaal en kort. Maar nu werkt terugkijken van een programma niet meer. Het volgende probleem. Opnieuw opstarten van modem en tv kastje geprobeerd al.  

Tv-kastje én modem zijn vrij recent vervangen, dankzij jou, dus ik vermoed dat deze qua software up-to-date zijn. Enige tips?

Als ik dit doe, zou het dan werken? 

Kan het nu niet testen, vanavond of morgen pas weer. 

Ok, mijn router heeft igmp snooping. Dat is een belangrijke las ik. Graag wat te doen met instellen. Priorities e.d. 

Archer C6 router

Reputatie 7

Ik heb nu een TP-LINK-RE200 gekocht, die ligt onder de tv, sterk signaal en dan met kabel naar het tv-kastje.

Dus je kijkt nu televisie via wifi?

Welke Experia/KPN Box heb je, nog altijd de V10 (zonder a)?

Hey,

 

Ja, sinds kort heb ik de v10 zonder a. Daaraan de archer c6, en die heeft weer verbinding met de RE200. Gaat allemaal goed, alleen nu werkt terugkijken dus niet. De storingen in tv zijn er nog wel, maar minimaal. Als je bovenstaand leest zie je dat die storingen sterk verminderd zijn door de v10. 

Al met al een heel gedoe om simpel tv te kunnen kijken met alle functies.