Vraag

TV storing: stb-nmc-400

  • 7 July 2021
  • 11 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik heb sinds 10.00 vandaag een storing op interactieve tv. Foutcode stb-nmc-400

alles al geprobeerd maar niets helpt, kpn geeft aan dat er geen storing is. Wie kan helpenĀ 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge

Mijn ouders proberen ook TV te kijken en krijgen de zelfde foutcode. Ook op een andere ontvanger precies het zelffde. Internet zelf werkt nog prima.
Ik heb nog niet de smart-TV app geprobeerd maar op de tablet/telefoon werkt de iTV app wel gewoon goed.
Herstarten van het modem of ontvanger hielp niet.

Hallo.

Wij zijn niet de enigsten dus wij vanmorgen ook al meerdere keren.

mijn reactie mag weer worden verwijdert het lag aan de hdmi kabel sorry.

Ā 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Dag, goed om te horen dat het bij jou opgelost is! Ik begrijp dat het aan de HDMI kabel lag? De foutmelding STB-NMC-400 komt geregeld voorbij en kan verschillende oorzaken hebben. Juist daarom is dit heel behulpzaam voor andere forumbezoekers, dank voor het delen :)

Hoi @darkfader, jouw ouders hebben ook last van foutcode STB-NMC-400 begrijp ik. Deze geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het kan verschillende oorzaken hebben, zoals de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box. Vooral wanneer hier andere apparatuur tussen zit kan dit voor storing zorgen, maar ik lees hierboven dat 't dus ook met andere bekabeling te maken kan hebben. Ik hoop dat je daarmee verder komt, laat gerust weten hoe het verder is gegaan of als je vragen hebt.

Reputatie 7

@darkfader, Zijn er recentelijk door KPN onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd in het postcodegebied van jouw ouders?

Goedemorgen @AlexandraĀ en @wjbĀ  ik dacht dat het opgelost was maar het is dus niet zo het is hier op 2 tv ontvangers en bij mijn moeder ook en inmiddels heb ik via twitter gelezen dat er meerdere zijn in ons dorp.

En op de vraag van @wjbĀ ja klopt.

Nu is het dag 3

Reputatie 7

Helaas zien we de laatste tijd heel vaak dat de problemen kort na onderhoudswerkzaamheden beginnen en dus lijkt er een causaal verband te zijn.

Ik hoop toch echt datĀ @AlexandraĀ ook dat zal aankaarten en laten onderzoeken.

In de tussentijd is mijn advies om zowel de Experia Box als de TV ontvanger(s) even stroomloos te maken.

Niet geschoten is altijd mis.Ā :wink:

De herstart vanmorgen gedaan om 11.15 (stroomloos) 10 minuten ongeveer @wjbĀ en het blijft hetzelfde.Ā 

Ik hoop ook dat @AlexandraĀ er wat aan kan doen en snel met een oplossing komt.

3e dag.

Hendrik

Ā HalloĀ @AlexandraĀ 

Gelukkig is onze storing over na 3 dagen bellen twitteren enz... nu probeer ik deze link in te vullen maar hij pakt het nietā€¦

Normaal zou ik zeggen laat maar maar nu na zoveel ergenissen van onze kant en meerdere in het dorp doe ik dit voor de 1 keer.

Hoe lossen we dit op.

Ā 

Hendrik.

Ā 

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Reputatie 7
Badge +19

@DagĀ Het bleek een storing in jouw buurt te zijn lees ik. Fijn dat 't nu goed gaat. Ik snap wel dat je daarvoor compensatie wilt aanvragen, dat lukt alleen online niet begrijp ik. Ik kijk voor je naar de mogelijkhedenĀ en stuur je een privĆ©bericht om het in orde te maken.

*Edit: ik zie intussen dat je contact gehad hebt met onze klantenservice en dat de vergoeding al in orde gemaakt is. Helemaal goed. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten.

Hallo @AlexandraĀ @wjbĀ 

Sorry voor de late reactie het klopt maar het had nogal wat voeten in de aarde voordat ze mij belden.... het kontakt van klant naar KPN is niet meer zoals het in het verleden was sorryā€¦

Nu kregen we weer een sms je en weer gaan ze aan de gang amper twee weken terug ook al wat kunnen we nu weer tegen komen/verwachtenā€¦

Hendrik.

Ā