Beantwoord

TV tuner niet beschikbaar?

• 11 juni 2014
  • 2 reacties
  • 1723 keer bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe televisie te kopen (Sony KDL-32R430B).

Ik zou graag digitale televisie willen ontvangen.

Wij stappen morgen over op van UPC naar KPN. De mevrouw aan de telefoon had het over een

kastje waarmee je digitale televisie kunt ontvangen door het hele huis.

Na wat research gedaan te hebben kwam ik al snel op de conclusie uit dat het om een

TV Tuner ging. Nou zie ik op de website waar ik mijn televisie wil gaan bestellen dat de

tuner alleen beschikbaar is voor UPC en Ziggo. Ik hoop dat dat verholpen kan worden en dat

er toch een manier is om digitale tv te kunnen ontvangen op mijn televisie.

KPN.JPG

https://

Met vriendelijke groet,

Yannick Goedendorp

icon

Beste antwoord door Henk2304 11 juni 2014, 14:21

Hallo YannickGD, welkom op het forum.

KPN levert iTV via zgn. settop boxen (iTV-ontvangers). Die sluit je via SCART, maar bijvoorkeur via HDMI, aan op een beeldscherm. Dat hoeft niet persé een TV met eigen tuner te zijn. Die tuner wordt toch niet gebruikt. De hele coax-infrastructuur van UPC (Ziggo) kun je dus vergeten. Tussen Experiabox (het modem) en iTV-ontvanger moet een ethernetkabel (UTP) aangesloten worden.

De kastjes die de dame aan de telefoon waarschijnlijk bedoelde zijn powerlineadapters van de KPN Draadloze Verbindingsset (DVS). Met drie van die adapters kun je 2 iTV-ontvangers aansluiten op elke plek in je huis waar een stopcontact zit: eén adapter bij elke iTV-ontvanger en één bij de ExperiaBox.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hallo YannickGD, welkom op het forum.

KPN levert iTV via zgn. settop boxen (iTV-ontvangers). Die sluit je via SCART, maar bijvoorkeur via HDMI, aan op een beeldscherm. Dat hoeft niet persé een TV met eigen tuner te zijn. Die tuner wordt toch niet gebruikt. De hele coax-infrastructuur van UPC (Ziggo) kun je dus vergeten. Tussen Experiabox (het modem) en iTV-ontvanger moet een ethernetkabel (UTP) aangesloten worden.

De kastjes die de dame aan de telefoon waarschijnlijk bedoelde zijn powerlineadapters van de KPN Draadloze Verbindingsset (DVS). Met drie van die adapters kun je 2 iTV-ontvangers aansluiten op elke plek in je huis waar een stopcontact zit: eén adapter bij elke iTV-ontvanger en één bij de ExperiaBox.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Alles is helder nu.

MVG,

Yannick Goedendorp

Reageer