Beantwoord

tv tuner traag

  • 18 January 2020
  • 14 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 2

Het valt me de laatste weken / maanden op dat de tv tuner traag reageert op de afstandbediening. Als je een knop indrukt duurt het best lang voordat de tuner daarop reageert.  soms tot 30 seconden. begint de tuner te slijten? software update gehad? er staat nu versie 7.3.84.2 op. is er iets aan te doen?

Groeten

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 January 2020, 11:34

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Spiediie 

Het kan ook aan de afstandsbediening liggen. Om dat te testen: 

Tijd voor een nieuwe afstandsbediening ! 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien. 

Laat je even weten of het is gelukt? 

Reputatie 2

Dank je voor je snelle reactie. Heb meteen een afstandsbediening besteld.

Is over 2 werkdagen binnen.

 

Groeten

Spiedie

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger betreft het?

Als het nog een oude Motorola is, dan wordt het hoog tijd dat ding te vervangen.

Dat kan via deze site.

Reputatie 2

volgens de systeeminfo is het een HMB2260. 

Reputatie 7

volgens de systeeminfo is het een HMB2260. 

Oké, dan hoef je die niet te ruilen.

Ik neem aan dat de batterijen goed zijn.

Overigens is de locatie van de TV ontvanger t.o.v. de televisie en de richting van waaruit de afstandsbediening gebruikt wordt ook bepalend voor de werking.

Zo heb ik in onze tuinkamer de TV ontvanger onder onze Sony televisie staan en staat deze een stukje achter het denkbeeldige vlak van het scherm en zo'n 25cm van de vloer.

Dit is de beste plek voor een goede bediening zittend op een fauteuil maar staand voor die fauteuil reageert de TV ontvanger vrijwel niet en dat terwijl er ook dan nog steeds een zichtlijn is tussen TV ontvanger en afstandsbediening.

Heel interessant en reproduceerbaar. Zittend met de afstandsbediening zo'n 60cm van de vloer werkt alles prima maar staand met de afstandsbedining op zeg zo'n 120cm van de vloer werkt deze vrijwel niet.

Reputatie 2

De batterijen zijn al vervangen.

ik denk dat er met de plaatst niets mis is. zowel de tuner als de tv staan er al jaren en heeft voorheen nooit problemen gegeven. Alleen nu lijkt het er op dat het signaal wel heel langzaam van de afstandsbediening naar de tuner gaat.

maar wat je beschrijft heb ik ook onder de overkapping. dar moet je goed richten voordat de tuner reageerd.ik heb dat altijd verweten aan het licht wat toch door de overkapping komt

Reputatie 7

Leg eens een boek op de TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde twee centimeter uitsteken. Werkt het nu beter?

Zet je de ontvanger wel eens helemaal uit? Met de schakelaar op de achterkant.
Doe dat eens minimaal een minuutje. Je zult zien dat de bediening daarna weer lekker snel is.

Mijn moeder heeft ook een hmb2260 en moet dat ca. 2 à 3 X per jaar doen. Bij mijn Arris 2952 doe ik dat iets vaker. Als ie wat stroperig wordt.

Reputatie 7

Zet je de ontvanger wel eens helemaal uit? Met de schakelaar op de achterkant.
Doe dat eens minimaal een minuutje. Je zult zien dat de bediening daarna weer lekker snel is.

Mijn moeder heeft ook een hmb2260 en moet dat ca. 2 à 3 X per jaar doen. Bij mijn Arris 2952 doe ik dat iets vaker. Als ie wat stroperig wordt.

Ik hoef dat nooit te doen met onze HMB2260's en ZTE ZXV8001 maar aan de ander kant, "niet geschoten is altijd mis". :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Zo te zien heb je al een hoop goede tips ontvangen! :smile:  Ik hoop dat de nieuwe afstandsbediening voor verbetering zorgt. Zo niet, dan ga ik er vanuit dat de tips van @wjb en @PeterG zullen helpen. Laat je hier weten of het gelukt is? We horen het graag! 

Reputatie 7
Badge +28

Dank je voor je snelle reactie. Heb meteen een afstandsbediening besteld.

Is over 2 werkdagen binnen.

 

Groeten

Spiedie

 

@Spiediie 

Als het goed is, heb je de afstandsbediening inmiddels binnen. Gaat het zappen nu weer beter? 

Reputatie 2

Hoi allemaal. Ja de nieuwe afstandbediening is binnen en is ook in gebruik genomen.

Tot nu toe gaat alles prima. De reactie van de TV tuner is weer zoals het eerder was.

Bedankt allemaal

 

Groeten

Spiedie

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat dat de oplossing was. :thumbsup_tone4:  Dat scheelt een hoop ergernissen … 

Reputatie 7
Badge +17

Super inderdaad dat de oplossing gevonden is! :grin:  Bedankt voor de terugkoppeling @Spiediie!

Reageer