Beantwoord

TV via ISDN lijn mogelijk?

• 3 december 2015
  • 6 reacties
  • 509 keer bekeken

Kan ik via mijn ISDN lijn ook (interactieve) TV ontvangen?

* Admin: Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door PeterG 3 december 2015, 14:54

Nee. ISDN neemt zelf te veel bandbreedte om ook interactieve tv te leveren. Als je ISDN via de koperlijn hebt kun je alleen ADSL afnemen voor internet. Op ADSL kan wel 1 tuner interactieve tv op geleverd maar dus niet i.c.m. ISDN (of analoge telefoonlijn).

Interactieve tv van kpn en andere iptv providers wordt via internet geleverd.

Bij interactieve tv wordt telefoon ook via internet geleverd (dat heet VoIP). Op het modem zitten dan twee aansluitingen voor gewone analoog aan te sluiten telefoons (DECT en met draad). Bij een dergelijke verbinding kun je dus 2 nummers apart van elkaar gebruiken. Binnenshuis ook volledig gescheiden. Dus het voordeel van doorverbinden ongeacht het nummer heb je dus niet. Alleen de telefoons op één aansluiting, dus één nummer, zijn met elkaar door te verbinden. Bv. bij gebruik van een DECT telefoon (huiscentrale dus eigenlijk).

ISDN apparatuur is niet meer bruikbaar bij VoIP.

Mag ik vragen wat je reden is voor interesse in KPN iTV?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Nee. ISDN neemt zelf te veel bandbreedte om ook interactieve tv te leveren. Als je ISDN via de koperlijn hebt kun je alleen ADSL afnemen voor internet. Op ADSL kan wel 1 tuner interactieve tv op geleverd maar dus niet i.c.m. ISDN (of analoge telefoonlijn).

Interactieve tv van kpn en andere iptv providers wordt via internet geleverd.

Bij interactieve tv wordt telefoon ook via internet geleverd (dat heet VoIP). Op het modem zitten dan twee aansluitingen voor gewone analoog aan te sluiten telefoons (DECT en met draad). Bij een dergelijke verbinding kun je dus 2 nummers apart van elkaar gebruiken. Binnenshuis ook volledig gescheiden. Dus het voordeel van doorverbinden ongeacht het nummer heb je dus niet. Alleen de telefoons op één aansluiting, dus één nummer, zijn met elkaar door te verbinden. Bv. bij gebruik van een DECT telefoon (huiscentrale dus eigenlijk).

ISDN apparatuur is niet meer bruikbaar bij VoIP.

Reputatie 7
Badge +30

PeterG schreef op 3 dec '15 om 14:54u

Mag ik vragen wat je motivatie is om ISDN te gebruiken?

Wij hebben drie "KPN-stopcontacten" in huis. Hierop zijn telefoontoestellen aangesloten die het meest effectief werken met gehoorapparaten.

Als wij overstappen op ADSL, dan moeten we ook overstappen op draadloze telefoons. Dit is niet handig.

(Inter) actieve TV kan ik wel via een draadloze verbindingsset door het huis leiden.

Bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +30
Je hoeft niet per se over te stappen op draadloze telefoons maar wel op niet-ISDN telefoons.

iTV kan met een draadloze verbindingsset maar bekabeld is vele malen beter!

Robin
Reputatie 7
Er zijn DECT telefoons waarvan de handsets juist geschikt zijn i.c.m. hoorapparaten.

Kabeltelevisie is tegenwoordig ook interactief (bij Ziggo). Ook al met het Humax ontvangertje. En zeker met de Horizon. Daarmee kan je ook nog opnemen. (meerdere zenders tegelijk)

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Anna Maria,

Welkom op het forum!

Ben je voldoende geïnformeerd door Robin en Peter?

Als je op dit moment nog vragen hebt, hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer