Beantwoord

TV wel geluid, maar geen beeld

  • 8 August 2020
  • 6 reacties
  • 120 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds gisteren heb ik alleen nog maar geluid en geen beeld meer. Mijn zenderontvanger dateert uit 2014,  wellicht ligt het daaraan. Heb al een andere HDMI kabel gebruikt, en de zenderontvanger al een aantal keren gereset,  maar het beeld blijft zwart. 

Is er nog iets wat ik kan proberen? Heb een Samsung tv uit ongeveer 2010. 

Wat zijn de mogelijkheden voor een nieuw en update kastje en hoe kom ik  daar aan?

Alvast dank voor de reactie!

Hartelijke groet, 

Suzan

icon

Beste antwoord door Chrizziey 8 August 2020, 20:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 Hallo @Suzan71,

Heb je de ontvanger al eens een harde reset gegeven door de stappen op deze pagina te volgen (vanaf stap 2)? Dit wil nog wel eens helpen. 

Het jaartal maakt niet zoveel uit. Dit zijn datums bij het produceren in de fabriek, zogenoemde MFG datums (date of manufacturing). Gezien het jaartal heb jij een Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260. Deze ontvangers komen niet voor in het omruilprogramma en ook omruilen voor een andere MFG (bouwdatum) zal niks oplossen, de hardware binnenin blijft identiek. 

Dank voor je reactie @ChrisWissink . Maar ook de harde reset heb ik al geprobeerd. En ik heb een ander kastje dat ik er destijds extra bij had gekregen aangesloten. Dat leek prima te gaan, ik had weer beeld en geluid. Maar dit werkt nu ook niet meer. Sterker nog ik heb inmiddels geen geluid én geen beeld meer. 

Het is mij een raadsel. Wel super vervelend. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Suzan71,

Dus nu werken beide ontvangers niet? Hoe zijn deze precies aangesloten, rechtstreeks naar het modem of via een adapter in het stopcontact?

Hay @ChrisWissink

Zojuist maar even met het servicenummer gebeld en ik krijg maandag een nieuw kastje wat ook wat meer van deze tijd is.😉

Ik heb nu geen adapters,  maar heb wel hele goede informatie over powerline adapters en DVS  (van Devolo) gehad. Die zal ik ook zeker gaan aanschaffen. 

Voor nu maar lekker lezen in plaats van tv kijken 🤗.

Bedankt voor je hulp.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hay @ChrisWissink

Zojuist maar even met het servicenummer gebeld en ik krijg maandag een nieuw kastje wat ook wat meer van deze tijd is.😉

Hallo @Suzan71,

Om even de teleurstelling te voorkomen, je krijgt weer exact dezelfde ontvanger binnen. Dat is de regel die nu binnen KPN geldt. Maar hopelijk lost dit je probleem op! Veel leesplezier alvast :).

Badge +19

U bent wel heel erg enthousiast over draadloze verbindingsets. Hou er rekening mee dat het weleens tegen kan vallen. Probeer kabels te trekken. Dat werkt altijd.