Beantwoord

TV zender opties niet beschikbaar

  • 7 July 2019
  • 13 reacties
  • 314 keer bekeken

Reputatie 1
We hebben een TV zender type ZTE ZXV80001 en we merken wat vreemds in het menu. Zo werken "Mijn opnames" en "Instellingen" niet meer (geeft geen vervolgmenu of vervolgscherm) en kom je bij "Mijn service" steeds uit op de schermen van "Meer TV".

We hebben de TV zender al een minuut van het stroom gehad zonder succes en uiteindelijk hebben we ook de software verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten. Een andere TV zender in ons huis van hetzelfde type werkt wel naar behoren. Software versie van ik niet zien omdat de instellingen dus niet reageren.
icon

Beste antwoord door Stefan72 7 July 2019, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Vreemd, ook wij hebben een ZTE ZXV8001 (erfenis van de 4K Ultra-HD pilot) en ervaren deze problemen niet. Ik zou dan ook verwachten dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen dit probleem zal moeten herstellen.
Reputatie 7
Badge +21
Hier ook geen probleem met de 8001
Andere afstandsbediening van de andere ontvanger al eens geprobeerd?
Reputatie 1
Net een andere afstandsbediening geprobeerd maar geen verschil helaas. Ik zie nu ook een Netflix blak in het menu onderin, was voorheen ook niet. Netflix 200 en het pluskanaal 202 werken ook niet merk ik nu.
Reputatie 7
Wat is de versie van de firmware of kan je die niet uitlezen?
Plaats eens een foto van die "Netflix balk" want ik kan niet plaatsen waarover je het daarmee hebt.
Reputatie 1
Firmware versie kan ik helaas niet uitlezen omdat Instellingen geen vervolg weergeeft, hieronder een screenshot van de Netflix balk.

Reputatie 7
Dan heb jij een andere firmware dan ik.


Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier wat duidelijkheid te verschaffen.
Ik vind die Netflix balk ook werkelijk geen gezicht met zijn afwijkende (zwarte) achtergrondkleur.
Ook apart dat het menu hele andere opties heeft en dat "Apps op TV" bij jou weer de oude naam (Méér TV) gekregen heeft.
Reputatie 1
Ik heb deze ontvanger ooit aangevraagd vanwege een nieuwe 4K televisie maar die combinatie gaf veel problemen dus heb weer een niet 4K televisie terug gezet. Wellicht is dit een afwijkende 4K software versie?
Reputatie 7
Badge +21
Dit lijkt mij een menu van uit de tijd van de 80-jarige oorlog...
Start de ontvanger eens op op deze manier:
Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?
Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:
  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant)
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger
Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt
4. Ga naar [Software verwijderen]
5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden
6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.
Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm
Reputatie 1
Hoi Huistijger,

ik had de instructie al gevonden en uitgevoerd en dat had vanmorgen geen succes. Ik heb het daarnet weer gedaan en nu heb ik weer het menu terug uit de 21e eeuw :-)

Geen idee waarom het nu wel werkt, maar ik ben blij dat het opgelost is. Bedankt voor alle hulp.
Reputatie 7
Badge +22
Firmware versie kan ik helaas niet uitlezen omdat Instellingen geen vervolg weergeeft, hieronder een screenshot van de Netflix balk.


Dat is wel apart dat je een Netflix-logo ziet!
Reputatie 7
Badge +22
Firmware versie kan ik helaas niet uitlezen omdat Instellingen geen vervolg weergeeft,
@Stefan72 als je naar "Instellingen" gaat en daarna 1x op geel drukt, dan moet je de Firmware-versie kunnen zien. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Huistijger,

ik had de instructie al gevonden en uitgevoerd en dat had vanmorgen geen succes. Ik heb het daarnet weer gedaan en nu heb ik weer het menu terug uit de 21e eeuw :-)

Geen idee waarom het nu wel werkt, maar ik ben blij dat het opgelost is. Bedankt voor alle hulp.

Ach, ik lees nu net dat het is opgelost @Stefan72, als er weer wat is dan weet je ons te vinden. 🙂
Goed om te lezen dat het is opgelost! Mocht je in de toekomst andere vragen hebben weet je ons te vinden!