TV5 Monde

  • 20 February 2020
  • 54 reacties
  • 7695 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

KPN is een uitstekende provider met maar 1 grote misser: TV5 Monde ontbreekt.

Is het wellicht een idee om een extra zenderpakket op te zetten met zowel Italiaanse-, Spaanse- als Franstalige zenders (incl. TV5 Monde natuurlijk).

Als er een omvangrijk Duits-. Turks- en zelfs Hindi-pakket aangeboden kan worden lijkt mij een zo’n pakket toch niet te veel gevraagd.

…..en het maakt KPN pas een echte topprovider.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hetzelfde bericht heb je een tijd terug ook gepost:

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv5-454612/index2.html#post786495

Zie dan ook de reacties in dat topic. 

 

Maar waarom is me nog steeds niet duidelijk, onlangs bij ons ook met stille trom van “ons” kleine (glas)kabelnetje gehaald, deze lijst sta-tie niet meer bij.

https://europe.tv5monde.com/en/receive-tv5monde
( selecteer “The Netherlands”)


Wel via satelliet, als ik nou eens helemaal niets te doen heb dan ga ik die opstellen, ik heb alles in huis.

Reactie van kabelnet :
"TV 5 is gestopt met doorgeven"

Reputatie 2

Als nieuwkomer van Ziggo verbaasd het me dat TV5 Monde met Nederlandse ondertiteling niet in het pakket zit en France2 zonder die ondertiteling wel. Hoeveel Nederlanders het Frans zou goed machtig zijn dat die zender weet ik niet maar ik denk dat vele liefhebbers van de Franse cultuur wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken van de ondertiteling.

Reputatie 4
Badge +1

Kom op KPN, verbeter je imago, maak van een 7,9 een 9,7 

Leef je onder een steen, @CBinS ? (hint: covid-19)

Dat is toch allemaal op dit moment totaal onbelangrijk! (naar mijn mening overigens)

Ziggo is bij mij nooit helemaal uitgezet. TV5 Monde zit in het vrije ongecodeerde pakket en kan het dus zien als ik wil. (ook opnemen via m'n Cisco ontvanger).
Stingray jazz mis ik ook nog.

Hetzelfde bericht heb je een tijd terug ook gepost:

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv5-454612/index2.html#post786495

Zie dan ook de reacties in dat topic. 

 

Ja het lijkt wel een bericht zoals van die persoon die altijd maar over schotelantennes praat terwijl dit toch echt geen schotelantenne forum is. :rofl:

Reputatie 2

wanneer komt TV5 weer in het kabelpakket?

Niet bij KPN. Hij is nu 2 jaar weg omdat KPN en de zendereigenaar het niet eens konden worden over de doorgifteprijs (voor KPN t.o.v. het aantal kijkers naar deze zender. Ze weten precies hoeveel kijkers er voor 1 juli 2018 op afstemden.)

Wil je weer TV5 kijken dan kan dat via een andere provider (denk eraan, er zijn meer die deze zender niet hebben). Of via de satelliet. Daar zit ie FTA op. Zonder Nederlandse ondertiteling, dat wel.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Ook via de satelliet wordt een deel van de programna’s Nederlands ondertiteld. 
 

Maar alleen als je ondertiteling instelt in het menu van jouw satellietontvanger. 

Reputatie 2

zit dat ONS89 pluspakket waar over gesproken wordt bij het KPN-abonnement?

Ja, ONS zit op 89 in het pluspakket. Is leuke zender!

Ook leuk in pluspakket (als je van oude popmuziek houdt) is 192TV (113).

Reputatie 3
Badge

Als ik de hele discussie over TV5 hierboven lees dan vraag ik me af waarom Ziggo en diverse andere providers (Caiway, Delta, T-mobile) de zender WEL in hun pakket hebben.
ik ben van Ziggo overgestapt op KPN omdat ze daar hun techniek niet op orde hadden, maar ik baal van het beperkte zenderaanbod buiten de bekende pulpzenders.
Geen probleem om extra te betalen….   

Hallo @MartdM , KPN heeft wel een Franse zender in het uitgebreide pakket, voor zover ik weet.

 

@JanD

Jij hebt TV via Telfort Thuis. Dan heb je France 2 niet in je basispakket. Bij een écht KPN abonnement zit die in het basisabonnement.

Zie hier:

breedbeeldweetjes | zenderindeling KPN

Hallo @PeterG , bedankt voor je reactie, maar ik ben @JanD  en niet @JanD v. D. :relaxed:

Reputatie 2

TV5 wordt door mij zeer gemist. Vrijwel dagelijks goede film. Zet m dan in Pluspakket.

Joseph

Er ontbreekt wel meer bij kpn. Mezzo bijvoorbeeld en bbc4. Ook het radio-aanbod is uitgekleed. Geen ndr kultur en wdr3 b.v. KPN doe er wat aan in deze corona tijd.

@Wolfaart, BBC 4 heeft bijna geen enkele provider meer. De BBC sluit geen contracten meer af met die zender incluis. Er is geen provider meer die de zender nog heeft. Ook Ziggo heeft BBC 4 niet meer.

Deze biedt de BBC aan buiten het V.K. voor kabelnetten in Nederland en België:

BBC One, BBC Two, BBC First en BBC Entertainment.

KPN neemt die laatste niet af bij de BBC.

De radiozenders die je noemt zijn gewoon via internet te krijgen. Waarom zou KPN dit dan doorgeven waar kosten aan verbonden zijn? O.a. Buma/Stemra in Nederland.
Al is 't via de decoder natuurlijk ietsje makkelijker dan via internet.

Reputatie 1

Ik heb niet het idee dat KPN onder de indruk is van klanten die TV5 Monde terug willen hebben in hun pakket. Het blijft natuurlijk een totaal onlogische keuze waar ik de diepere beweegredenen echt niet van begrijp. Ik heb eens alle zenders in mijn pakket voorbij laten komen. Smaken verschillen natuurlijk maar is het nou zo lastig om 1 zender toe te voegen naast al die nutteloze pulp-en sportkanalen? Ik ben veroordeeld tot KPN omdat ik geen kabel o.i.d. heb. Anders wist ik wel wat ik zou doen. (...denkt verlangend aan HBO...)

Tja, voorheen werd ook om de paar jaar TV5MONDE  verwijderd.

Na hevig protest, oa van de afdelingen Alliance Francaise, kwam het het jaar erop weer terug. Het verhaal toen altijd was dat de ledenraad daarover besliste!

 

Reputatie 1

Wij missen TV5Monde alweer jaren. Soms reden om over te stappen naar een andere provider. Soms is die stap bijna gezet.

Ik zie ook niet waarom het zo'n probleem is voor KPN. Ruil een aantal nog minder bekeken zenders (hindi, een Turkse, een sportkanaal of andere vermaakzender) tegen één informatieve zender namelijk TV5Monde. Heel informatief en onderhoudend, cultureel. Redenen genoeg vinden wij. 

Ook wat iemand eerder zij: geen probleem om er iets meer voor te betalen.

We kijken ernaar uit!!

Margje A.

Reputatie 3
Badge

iedere keer als ik een info-mail krijg van KPN, doe ik het duimpje omlaag en omschrijf: Doe TV5 terug op de zender!.

niet dat het helpt, want niemand bij KPN leest ooit remarks van klanten of fora, maar dan ben ik weer even kwijt.

 

Het blijft inderdaad een béétje apart dat KPN deze zender als enige grote provider niet doorgeeft. In 2018 kwamen de partijen er niet uit met de doorgiftevergoeding. Die patstelling is er nog steeds lijkt mij.

Echter: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpnklanten-opgelet-tv5-monde-gratis-in-hd-via-satelliet/

Reputatie 4
Badge +1

Nou er zijn inmiddels zoveel zenders verdwenen dat TV5 Monde er wel weer bij kan. Ruimte zat lijkt mij. En blijkbaar ook vraag genoeg.

Gaf KPN destijds niet als reden voor het verwijderen dat de zender te weinig kijkers trok? Als ik zo de reacties lees keken er dus blijkbaar genoeg. 

Het blijft inderdaad raar,want voordat ze de stekker eruit trokken was de zender nog maar net enkele maanden daarvoor opgewaardeerd naar HD kwaliteit. 🤔

Reputatie 1

Ik zie goede films langskomen op TV5Monde, maar wij van de KPN kunnen ze niet zien. Ik wil graag dat TV5Monde weer in het pakket komt

Nannette van den Reydt

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic