Beantwoord

TV5 Monde terug ?

  • 14 November 2019
  • 49 reacties
  • 5225 keer bekeken

Reputatie 1

Ik volg franse les bij de Alliance française en we krijgen het advies om elke dag het nieuws op TV5 Monde te kijken om 20.30 uur, na het nieuws op Ned. 1, zodat je de onderwerpen dan makkelijker kunt volgen. Maar …. KPN biedt dit niet !

  • Wanneer komt TV5 Monde terug ? Frans is toch echt een taal die in Nederland onderwezen wordt en voor zowel jonge als oudere leerlingen is TV5 Monde een kwalitatief en informatieve goede zender om frans te kunnen beluisteren.
icon

Beste antwoord door PeterG 15 November 2019, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dit is het antwoord wat een moderator gaf: 

Ik kan me voorstellen dat je het erg jammer vindt dat TV5 verdwijnt. Je kennis van de Franse taal en Frankrijk kun je nog steeds bijhouden met ons, want op de plaats van TV5 komt straks France2🙂 Ik hoop dat je daar ook elke dag van kan genieten.

 

Dar wil ik nog de tip aan toevoegen om een schotel te plaatsen. Dan kan je gratis kijken naar TV5 Europe, TV 5 Monde en nog een reeks andere Franse zenders. Ook een aantal  Franse nieuwszenders waar je 24 uur per dag naar het nieuws kunt kijken. 

 

De kans dat TV5 terugkomt bij KPN acht ik niet heel groot. De reden daarvoor zijn de gemeten lage kijkcijfers in combinatie met de hoge distributiekosten. 

Exact datzelfde journaal wordt om 20:00 uur op France 2 uitgezonden. Die zender is bij KPN te zien op 92.
Je kunt het gewenste journaal dus 'gewoon’ zien. Alleen is het op France 2 niet ondertiteld. Maar dat lijkt me juist extra goed voor je Franse taal-ontwikkeling.

Alfons schreef: Volgens mij wordt op TV 5 om 20.30 uur het Journaal van France 2 ook niet ondertiteld.

Reputatie 6
Badge +9

Volgens mij werd op TV 5 om 20.30 uur het Journaal van France 2 ook niet ondertiteld. Goede tip Peter!:point_up_2:

Volgens mij werd op TV 5 om 20.30 uur het Journaal van France 2 ook niet ondertiteld. Goede tip Peter!:point_up_2:

Inderdaad. Dat heb ik gisteren ook geconstateerd op TV5.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil BBC 3 en 4 terug. 

Ziggo heeft BBC4 zag ik bij mijn schoonmoeder. 

Reputatie 7
Badge +28

Ook te zien op de schotel.Met nog 100 andere Engelse zenders.

Reputatie 6
Badge +9

Ik wil BBC 3 en 4 terug. 

Ziggo heeft BBC4 zag ik bij mijn schoonmoeder. 

Inderdaad via de schotel, zoals hier boven staat.

BBC 3 bestaat al enkele jaren niet meer (ik geloof alleen in Engeland zelf nog als internet zender). En BBC 4 bij Ziggo bestaat inmiddels ook niet meer.

Zie: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen

Reputatie 7
Badge +28

Overdag wordt op de oude frequenties van BBC 3 nog wel  gewoon CBBC of CBeebies uitgezonden. In de avond werden dat BBC 3 en BBC 4. Nu dus alleen nog BBC 4. 
 

Wel beide kanalen gewoon gratis in HD te ontvangen. 

Ik wil BBC 3 en 4 terug. 

Ziggo heeft BBC4 zag ik bij mijn schoonmoeder. 

@joop2011  Sinds 1 november zijn ook bij Ziggo  CBBC en BBC Four / Cbeebies verdwenen. Dit zal uiteindelijk bij alle providers zijn als ze hun licentie moeten vernieuwen.
(je bent dus al een tijdje niet meer bij je schoonmoeder geweest :wink: )

In de late avonduren zijn BBC Three programma’s op BBC One te zien.

Waarom is er bij ziggo wel tv 5 in het pakket en bij kpn niet?

Hierdoor  ben ik geneigd om over te stappen.

Reputatie 5
Badge +4

@Chifon Kwestie van afweging kosten voor het doorgeven tegen het aantal kijkers.

Reputatie 7

Ha @Chifon, welkom op het KPN forum. Goede vraag. En @fdpg1963 geeft het antwoord. Heel plat, het is een kosten en baten analyse. Met interactieve tv meten we exact hoeveel kijkers een zender aantrekt. We kunnen dus vrij precies meten hoe vaak de zender wordt bekeken. Jaarlijks onderhandelen we met omroepen over het aanhouden of binnenhalen van zenders. Ieder jaar omstreeks april kondigen we het nieuwe zenderaanbod aan. Misschien dat we in het nieuwe jaar deze zender er weer bij kunnen krijgen :)

Met interactieve tv meten we exact hoeveel kijkers een zender aantrekt. We kunnen dus vrij precies meten hoe vaak de zender wordt bekeken. 

He Nadia, 

Dat is het, ik dacht altijd hoe komt het dat er zoveel om TV5 gevraagd wordt hier en KPN gewoon dat niet in het pakket wil opnemen. 

Maar KPN heeft natuurlijk dit jaar heel veel geld uitgegeven om te meten hoeveel mensen er via interactive TV naar TV5 hebben gekeken. En het waren er dit jaar nul. :sob:

 

 

Reputatie 7

Dat is een bijzondere aanname, Cor :no_mouth:

 

Als TV-5 niet terug komt ga ik ZEKER over naar een andere provider!

Reputatie 1

Als TV-5 niet terug komt ga ik ZEKER over naar een andere provider!

Ga ik ook overwegen

Reputatie 1

Met interactieve tv meten we exact hoeveel kijkers een zender aantrekt. We kunnen dus vrij precies meten hoe vaak de zender wordt bekeken. 

He Nadia, 

Dat is het, ik dacht altijd hoe komt het dat er zoveel om TV5 gevraagd wordt hier en KPN gewoon dat niet in het pakket wil opnemen. 

Maar KPN heeft natuurlijk dit jaar heel veel geld uitgegeven om te meten hoeveel mensen er via interactive TV naar TV5 hebben gekeken. En het waren er dit jaar nul. :sob:

 

 

80 zenders waar ik nooit naar kijk en die ene zender waar ik enige keren per week op afstem verdwijnt. Ik wil best een kleinigheid  meer betalen. Kom op KPN

Reputatie 1

Met interactieve tv meten we exact hoeveel kijkers een zender aantrekt. We kunnen dus vrij precies meten hoe vaak de zender wordt bekeken. 

He Nadia, 

Dat is het, ik dacht altijd hoe komt het dat er zoveel om TV5 gevraagd wordt hier en KPN gewoon dat niet in het pakket wil opnemen. 

Maar KPN heeft natuurlijk dit jaar heel veel geld uitgegeven om te meten hoeveel mensen er via interactive TV naar TV5 hebben gekeken. En het waren er dit jaar nul. :sob:

 

 

80 zenders waar ik nooit naar kijk en die ene zender waar ik enige keren per week op afstem verdwijnt. Ik wil best een kleinigheid  meer betalen. Kom op KPN

Waarom kan het bij Ziggo wel?

Daarom blijven de xxx zenders er nog die trekken meer kijkers dan tv5 monde deed 😜😜😜🤔🤔🤔🤔

 

Reputatie 1

Onze KONINKLIJKE KPN mag ook wel wat voor cultuur over hebben.

Reputatie 5
Badge +5

Tv5 heeft een app waar je prima mee kan casten naar bv chromecast. Misschien ook een idee.

Reputatie 1

Ga ik eens bestuderen, maar dat is  wel gecompliceerder dan  gewoon met je afstandbediening. Meestal neem ik uitzendingen, vooral goede films die TV5 uitzendt, op om ze op voor mij passende tijden te bekijken en dat lijkt me dan lastiger of onmogelijk.

Reputatie 6
Badge +9

Die app kende ik niet. Werkt goed op mijn iPad, maar streamen via chromecast……? Niet bij mij in ieder geval.

PS: ik merk net via mijn mobiel dat chromecast via Android wel werkt. Via de iPad dus niet.

Reputatie 5
Badge +5

Vooralsnog werkt het goed bij op chromecast.

 

Reputatie 6
Badge +9

Toch niet via een iPad of iPhone?