Beantwoord

TV5 Monde uit zenderpakket

• 7 september 2018
  • 5 reacties
  • 123 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Enkele maanden nadat ik overging op KPN-compleet verdween deze voor mij belangrijkste zender uit het zenderpakket. Met tegenzin overweeg ik daarom over te stappen op Ziggo. Omdat de korting op mijn twee mobiele abonnementen vervalt worden deze te duur en moet ik het tweejarige lopende contract beëindigen. Ik lees dat ik dan mogelijk een boete moet betalen maar dat vind ik onredelijk. Graag reactie!
icon

Beste antwoord door Paul_ 8 september 2018, 13:00

Hoi @FCB, welkom op het forum. Ik zie je liever ook niet vertrekken maar TV5 Monde kan ik niet voor je terughalen helaas. Mocht je beslissen bij ons weg te gaan met de internet+tv diensten dan heb je nog wel de €5,- korting op de mobiele abonnementen mits er minstens 2 staan geregistreerd op jouw adres. Alleen ben je dan wel de verdubbeling van de bundels kwijt. Bij een opzegging binnen het contracttermijn worden de resterende maanden inderdaad in rekening gebracht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @FCB
Jammer dat je ons wilt verlaten.
Je zou ook nog een satelliet-schotel kunnen plaatsen want daar kun je op de Astra TV5 ook zien, deze wordt ongecodeerd, dus Free To Air uitgezonden. (plus nog een hoop meer FTA zenders)
En die satelliet-schotels zijn niet zo duur.
De meeste nieuwe TV's (en zeker de 4K TV's) hebben al een satellietontvanger ingebouwd, waardoor je alleen maar de schotel en de LNB (kop) nodig hebt.
Mocht je toch nog willen opzeggen dan kan dat.
De voorwaarde is wel dat je de gehele resterende abonnementsprijs in één keer dient te voldoen plus €25,- boete.
Nu weet ik niet hoelang je nog een abonnement hebt, maar het kan dus behoorlijk oplopen die prijs.
Ik denk dat een satelliet-schotel plaatsen goedkoper is.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @FCB, welkom op het forum. Ik zie je liever ook niet vertrekken maar TV5 Monde kan ik niet voor je terughalen helaas. Mocht je beslissen bij ons weg te gaan met de internet+tv diensten dan heb je nog wel de €5,- korting op de mobiele abonnementen mits er minstens 2 staan geregistreerd op jouw adres. Alleen ben je dan wel de verdubbeling van de bundels kwijt. Bij een opzegging binnen het contracttermijn worden de resterende maanden inderdaad in rekening gebracht.
Beste Paul, Dank voor je antwoord. Nee, blij wordt ik er niet van maar waarschijnlijk hebben we alleen een tweejarig contract voor het mobiel bellen (2x) en de bundel gebruiken we toch niet. Volgens de Consumentenbond zou ik overigens na een wijziging die ingrijpend voor mij is wel degelijk het recht hebben om kosteloos op te zeggen. Ik zal nog eens informeren. Eerst ga ik even langs de KPN winkel voor een berekening. TV5 is zo belangrijk voor mij vanwege de ondertiteling: wanneer mijn Franse vrouw tv kijkt kan ik meekijken, zonder dat ontgaat mij te veel.. Met vriendelijke groet, Frederik
Reputatie 7
Badge +13
Wat ik niet begrijp is het volgende:
Dis is in april al aangekondigd. Per mail.
Dit betekende dat je per 1 juli kosteloos had kunnen opzeggen.
het is nu al ruim september, dus kan het niet meer.
TV5 is al meer dan 2 maanden weg, dus ga ik ervan uit dat je hem niet echt hebt gemist.

Of zie ik dat verkeert?

Ik hoop dat je bij KPN blijft.
Alle providers passen jaarlijks zenders aan.
Reputatie 7
Badge +23
Wat je aangeeft klopt hoor. Bij zo'n zenderwijziging kan je kosteloos opzeggen echter is die periode al even verstreken (daar zijn e-mails/brieven over verstuurd). Dat ging trouwens ook alleen over de 'vaste diensten' en niet de mobiele (aangezien dat abonnement niet was aangepast). Ja ik snap het, in het verleden heb ik ook weleens flink gebaald van het wegvallen een zender of twee. Het enige wat ik je kan melden is dat het in ieder geval goed is dat je het aangeeft. Ik hoop voor je dat TV5 Monde weer terugkomt, maar mocht dat al gebeuren, dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar. De kans dat ie niet terugkomt is overigens wel het grootst. Niet wat je wil horen, maar beter eerlijkheid dan valse hoop denk ik.

Reageer