Beantwoord

Tv5 monde verdwijnt

• 23 juni 2018
  • 14 reacties
  • 558 keer bekeken

Reputatie 1
Ik betreur het verdwijnen van TV 5 zeer. Kan deze zender niet in het pluspakket geplaatst worden. Dit is een zender met prachtige Franse films en documentaires met Nederlandse ondertiteling.
Verder kan ik opeen weer tv kijken via mijn iPad. Deze mogelijkheid was van de een op de ander dag niet meer mogelijk met mijn iTV app.
icon

Beste antwoord door Erik_ 24 juni 2018, 13:34

TV5 gaat inderdaad verdwijnen. De zender France2 komt ervoor in de plaats. Alle info over de aanstaande zenderwijzigingen lees je hier.

Edit: link hersteld
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Verder kan ik opeen weer tv kijken via mijn iPad. Deze mogelijkheid was van de een op de ander dag niet meer mogelijk met mijn iTV app.Om eerst hierop even te reageren. De oude app wordt nog tot het einde van het WK (alsnog) ondersteund. Deze werkt ook op iOS 9 bv. Na het WK gaat de (ondersteuning op de) app definitief de prullenbak in.
Dan is alleen nog de nieuwe app bruikbaar. Deze werkt alleen met iOS 10 of hoger. Lager kan de beveiliging helaas niet aan. Oudere iPads, als iPad mini en iPad 2, kunnen door Apple helaas niet opgewaardeerd naar iOS 10.

TV5 naar Pluspakket vind ik ook een heel goed idee. Ik vrees echter dat dat niet meer voor 18 juli gaat gebeuren.
*
Na Brava verdwijnt nu ook Tv5 monde, een prachtige cultuurzender.
Wat is de volgende, Arte? Wat ervoor terugkomt zitten de meeste abonnees waarschijnlijk niet op te wachten.
Misschien toch maar overstappen naar Ziggo.
Wel het abonnement verhogen met € 2,50 per maand, maar KPN vindt kennelijk de 2 eurocent per abonnee teveel.
Reputatie 7
Badge +13
Hier zijn heel erg veel topics over.
Zie o.a. https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv5-monde-verdwijnt-per-juli-2018-450929

Zoals je kunt lezen, heeft het vooral te maken met het percentage kijkers naar een zender.
Ja, ik wil BBC4 ook terug, maar ik vrees dat ook die niet terugkomt.
Reputatie 4
Badge +1
Laatst heb ik voor de aardigheid eens de kijkcijfers bekeken van zenders als RTL lounge en Viceland. Daar kijken ongeveer 1000 mensen naar op een avond. Ik kan me niet voorstellen dat er naar tv5, bravs en bbc 4 minder mensen keken als ik zie hoe veel mensen hier tegen protesteren. Dus KPN, graag RTL lounge en Viceland schrappen....
Zoals bij de omroepen alles voor de kijkcijfers!
Vandaar een groot aantal zenders waarvan er dertien in een dozijn gaan.
De enige Franstalige zender zou verdwijnen, dat kan niet waar zijn. Als dit zo is, zal ik tzt als klant van KPN (moeten) verdwijnen, helaas, het zij dan maar zo. Beste KPN, zo'n fantastische zender, dat mag gewoon niet gebeuren, hoe weinigen misschien ook kijken. Salut.
Reputatie 7
Badge +28
TV5 gaat inderdaad verdwijnen. De zender France2 komt ervoor in de plaats. Alle info over de aanstaande zenderwijzigingen lees je hier.

Edit: link hersteld
Reputatie 7
Badge +13

Beste Erik, de link komt bij mij op een inlogscherm uit.
Hier kan je de nieuwe zenders vinden:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-kpn-itv-zenderwijzigingen-van-2018-449788
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Joop! Ik had per abuis een verkeerde link te pakken 🙂
Ik vind echt jammer dat tv5 verdwijnt. Heb recentelijk overgestapt van Ziggo naar KPN en moet nu overwegen om terug te stappen. Ik kijk zowieso niet zo vaak naar de tele maar tv5 was een van mijn lievelings kanalen. Ik vind dat er van tevoren een waarschuwing moet komen, zeg maar 6 maanden van tevoren, zodat kijkers hun voorkeur duidelijk kunnen maken. Mensen die voorkeur hebben voor inhoudelijke programmas kijken zowieso minder vaak naar de tele , en als ze dat wel doen is it naar kanalen zoals tv5. Het is onterecht dat onze voorkeuren van minder belang worden geschat.
Tv5 moet terug komen!!!
Inderdaad erg jammer !!
Nu France 2 , Veel reclame , geen ondertiteling , zitten we hier op te wachten ?
Vanavond weer een fraaie film op TV5, lees ik net in de gids. Helaas niet te zien via KPN. Onbegrijpelijke keuze om TV5 te verruilen voor France2...
Tv5 monde moet gewoon terug bij KPN!!!

Reageer