Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

• 15 mei 2018
  • 379 reacties
  • 19382 keer bekeken

Toon eerste bericht

379 reacties

Reputatie 7
Het is erg not done op een forum om je eigen bijdragen te Liken. Dat staat namelijk erg als 'je zelf op de borst slaan', 'je zelf een schouderklop geven' e.d. Raar dus.
Waarom is de Franse zender TV5 Monde uit het zender pakket gehaald.
Deze zender had juist leuke informatieve programma’s met Nederlandse ondertitel, wat leerzaam was i.v.m. het luisteren en spreken van de Franse taal.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Waarom is de Franse zender TV5 Monde uit het zender pakket gehaald.
Deze zender had juist leuke informatieve programma’s met Nederlandse ondertitel, wat leerzaam was i.v.m. het luisteren en spreken van de Franse taal.

Ja waarom, goede vraag, helaas geen antwoord....
Reputatie 3
Het is erg not done op een forum om je eigen bijdragen te Liken. Dat staat namelijk erg als 'je zelf op de borst slaan', 'je zelf een schouderklop geven' e.d. Raar dus.
Ik ben geen fan van forum, het is voor mij de eerste keer. Wat ik raar vind, is dat wij nog geen antwoord van kpn kunnen lezen .
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Lve, het antwoord van KPN vind je bovenaan deze pagina in het gemarkeerde antwoord. Ik begrijp je onvrede maar dit besluit gaat niet veranderen. Ik hoop dat TV5 Monde in de toekomst heroverwogen wordt.
Wij zijn zeer ontevreden over de beslissing dat TV5 uit het zenderpakket is gehaald. We betalen ook al relatief veel geld voor het pluspakket met veel zenders waar we totaal geen interesse in hebben omdat het pakket veel te veel algemeen is en niet met categorieën zoals voorheen het cultuurpakket. We balen er echt van en bekijken alternatieve aanbieders.

Reputatie 3
Hoi Lve, het antwoord van KPN vind je bovenaan deze pagina in het gemarkeerde antwoord. Ik begrijp je onvrede maar dit besluit gaat niet veranderen. Ik hoop dat TV5 Monde in de toekomst heroverwogen wordt.
Whaaooo, een moderator, dat heb ik niet echt nodig... Wat ik nodig heb is een accelerator. iemand die kan zorgen dat TV5 zo snel mogelijk in het KPN pakket terug komt. Het antwoord van KPN die je bedoelt, heb ik geen boodschap aan.
Ik heb hier al eens eerder gepost maar wil het nog maar eens aankaarten. TV2 is géén vervanging voor wat TV5 biedt juist omdat de programma's op TV5 ondertiteld zijn. Echt een geweldige hulp om je Frans te verbeteren. Ik snap dat TV5 niet een zender is waar veel mensen naar kijken, en in het verleden verdween ie ook nog wel eens in het tijdperk van analoge televisie waarin het aantal kanalen dat kon worden doorgegeven schaars was. Maar dan draaide programmaraden het in de regel stelselmatig terug. Die is met digitale TV natuurlijk niet meer aanwezig. Ook geen probleem zou je denken want er kunnen nu veel meer kanalen doorgegeven worden. Maar KPN kiest ervoor om slechts één franse zender door te geven in een aanbod van meer dan circa 150 zenders waarvan een deel echt marginale themazenders terwijl de taalgrens nota bene even onder Maastricht ligt. En dan wordt er nota bene ook nog eens gekozen voor die ene zender die toegepitst is op het leren van Frans niet meer door te geven. Bandbreedte kan dus niet meer het argument zijn. En dat zie je ook bij de concurenten waar je bij sommigen uit wel zeven zenders het voor het kiezen heb. Ik ben de laatste jaren mezelf Frans aan het bijleren en TV5 was daar erg nuttig voor. En een stuk betaalbaarder dan cursusen nemen wat ik ook gedaan heb. Ik vind KPN verder een erg prettig bedrijf, heb er m'n vaste aansluiting met een dubbele lijn, tv, en twee mobiele apparaten. Maar op deze wijze ga ik toch serieus er naar kijken om de hele boel bij de concurentie onder te brengen als m'n mobiele abonement afloopt over een tijd. TV5 is een zender met een specifieke functie, helpen Frans te leren, en niet alleen met ondertiteling maar ook via extra informatie en filmpjes met toelichting op hun website. Dat vertaalt zich niet in kijkcijfers, maar is voor een deel van de klanten belangrijk. Niet voor niets maakte programmaraden in het verleden dus de afweging de zender telkens weer te behouden. Voor mij is bepalend hoe KPN hier de komende tijd mee omgaat.
Ik heb grote bezwaren dat TC5monde is beeindigd.Graag weer in het zenderpakket.
Reputatie 1
Denk erover kpn op te zeggen, vind dit echt heel erg.
De enige zender met voldoende variatie, mèt ondertiteling en nu een groot gemis voor francofielen.
Laat u alstublieft horen, Tv5 graag terug.
Reputatie 3
Ik heb hier al eens eerder gepost maar wil het nog maar eens aankaarten. TV2 is géén vervanging voor wat TV5 biedt juist omdat de programma's op TV5 ondertiteld zijn. Echt een geweldige hulp om je Frans te verbeteren. Ik snap dat TV5 niet een zender is waar veel mensen naar kijken, en in het verleden verdween ie ook nog wel eens in het tijdperk van analoge televisie waarin het aantal kanalen dat kon worden doorgegeven schaars was. Maar dan draaide programmaraden het in de regel stelselmatig terug. Die is met digitale TV natuurlijk niet meer aanwezig. Ook geen probleem zou je denken want er kunnen nu veel meer kanalen doorgegeven worden. Maar KPN kiest ervoor om slechts één franse zender door te geven in een aanbod van meer dan circa 150 zenders waarvan een deel echt marginale themazenders terwijl de taalgrens nota bene even onder Maastricht ligt. En dan wordt er nota bene ook nog eens gekozen voor die ene zender die toegepitst is op het leren van Frans niet meer door te geven. Bandbreedte kan dus niet meer het argument zijn. En dat zie je ook bij de concurenten waar je bij sommigen uit wel zeven zenders het voor het kiezen heb. Ik ben de laatste jaren mezelf Frans aan het bijleren en TV5 was daar erg nuttig voor. En een stuk betaalbaarder dan cursusen nemen wat ik ook gedaan heb. Ik vind KPN verder een erg prettig bedrijf, heb er m'n vaste aansluiting met een dubbele lijn, tv, en twee mobiele apparaten. Maar op deze wijze ga ik toch serieus er naar kijken om de hele boel bij de concurentie onder te brengen als m'n mobiele abonement afloopt over een tijd. TV5 is een zender met een specifieke functie, helpen Frans te leren, en niet alleen met ondertiteling maar ook via extra informatie en filmpjes met toelichting op hun website. Dat vertaalt zich niet in kijkcijfers, maar is voor een deel van de klanten belangrijk. Niet voor niets maakte programmaraden in het verleden dus de afweging de zender telkens weer te behouden. Voor mij is bepalend hoe KPN hier de komende tijd mee omgaat.
Mooie uitspraak, een van de beste tot nu toe... Helaas KPN blijft KPN. Het is een richting, uitzenden. Luisteren, doen ze niet. Ik heb een klacht ingediend bij de KPN via deze link :
https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm
http://europe.tv5monde.com/nl/blog/events/belangrijke-informatie-voor-klanten-van-kpn-xs4all-en-telfort
Het gaat niet helpen. 😡
Als je twijfel over Ziggo :
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/financenews/vodafoneziggo-test-supersnel-netwerk/ar-BBMh2Na?ocid=Nieuws
Laat asjeblieft tv5 monde in het zenderpakket.
er zijn al zo droevig weinig kwaliteitszenders
Ik ben diep teleurgesteld dat TV 5 monde verdwenen is. France 2 is waardeloos, ik mis de programmabeschrijving die nooit beschikbaar is. Gaan jullie TV5 terug halen?
Linou

Reputatie 7
Laat asjeblieft tv5 monde in het zenderpakket.Dat kan al niet meer, het is er al twee maanden uit. Had je dat nog niet eerder opgemerkt?

Gaan jullie TV5 terug halen? Vast niet eerder dan medio volgend jaar, maar ook dan zou ik er maar niet op rekenen.
Heel jammer dat TV5monde is verdwenen uit het zenderpakket. De zender bood goede films en afwisselende informatie, onder andere ook over ontwikkelingen in Afrika.
De Nederlandse ondertiteling maakte het mogelijk om de programma's goed te volgen.
France 2 is een slecht alternatief.
Verzoek om TV5 monde weer in het zenderpakket op te nemen.
Reputatie 3
France 2, waardeloos zender. Waar ik me mateloos aan erger is dat je het programma-overzicht niet terugvindt in de gids. En dat je programma's niet terug kan kijken op een later tijdstip.
Reputatie 7
Badge +13
Op Netflix heb je ook aardig wat Franse series en films.
Met onder titeling.

En begin volgend jaar beginnen met een compagne om je zender terug te krijgen.
Op dit forum.
Wie weet.
Reputatie 3
Op Netflix heb je ook aardig wat Franse series en films.
Met onder titeling.

En begin volgend jaar beginnen met een compagne om je zender terug te krijgen.
Op dit forum.
Wie weet.

Volgende jaar ??? Zolang ga ik niet wachten. Mijn vrouw vindt KPN prima. Ik ook tot juli 2018.
Ik wil geen ruzie voor een tv-zender met mijn vrouw maken, KPN, heb ik geen begrijp meer voor. Ik hoop dat ik mijn vrouw snel kan overtuigen.
Reputatie 1
Terug komend van vakantie bleek tot onze grote schrik dat TV5 van de zender verdwenen is en vervangen door France 2. Wat een waardeloze zender. KPN als jullie een beetje klantvriendelijk willen zijn zet TV5 weer terug en gooi de waardeloze France 2 eraf. Er zijn meer dan genoeg mensen die naar TV5 kijken en TV5 geeft ook nog eens zeer goede programma's. Hou eens een kijkers onderzoek.
Ook in de verschillende programma gidsen is niets over de programmering van France 2 terug te vinden.

Wat een waardeloze actie van KPN.

Nergens kunnen vinden waarom TV5 (cultuur, films, ondertiteling) weg moest voor popi France2! Miste BBC4 (veel goede populaire muziek) ook al zo
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande. TV5 is een van de weinige goede zenders in het hele arsenaal aan zenders. En hoe kan KPN zoiets slechts als France2 ervoor in de plaats zetten! Smakeloos.
Ook ik lever met alle liefde het hele scala aan Nederlandse commerciële omroepen in voor het terugkrijgen voor TV5! KPN als jullie voor kwaliteit willen staan als imago/branding, zet dan TV5 terug in het basispakket. Of wat ook kan: geef mensen de keuze voor hun basispakket, bijvoorbeeld kiezen tussen een commerciële zender of TV5. Het is inmiddels al zover dat we overwegen helemaal geen TV meer te nemen.
Reputatie 1
france2 is absoluut geen vervanger voor tv5. er zijn bijv. geen ondertitels terwijl je bij tv5 de franse taal kon horen en tegelijkertijd lezen, wat goed is om frans verder te ontwikkelen.

en verder is het aanbod van france2 magertjes vergeleken met tv5.

een andere suggestie is om ARTE niet Duitstalig (er is al genoeg Duits aanbod) maar Franstalig aan te bieden!
Reputatie 7
Badge +16
TV5 is op heel veel manieren gratis en voor niks te bekijken op 7 populaire satellieten:
9.0E, 13.0E, 19.2E, 26.0E, 28.2E, 45.0E, 7.0W
De meeste tv's hebben een DVB-S tuner, wat je nodig hebt is een schotel met LNB en een kabel en dat is tientjeswerk. Dus waar een wil is....
Reputatie 1
Waarom is de zender uit het zenderpakker en komt het terug?
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Theo Hovius
Daar is al vaker een topic over gemaakt
Er werd te weinig van TV5 gebruik gemaakt dat de KPN heeft besloten deze niet meer door te geven.
Of deze nog terugkomt is niet zeker, in elk geval niet voor juli 2019
Wel is deze zender Free to Air te ontvangen via de Astra satelliet

Reageer