Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

Toon eerste bericht

361 reacties

TV5 was voor ons reden om naar KPN over te stappen (van schotel naar kabel). Goede educatieve programma's, vaak ondertiteld, evenals veel films en journaals. Zelfs de Alliance Française verwijst naar TV5. De enige Franse zender die wij nu kunnen bekijken stelt (voor ons gezin althans) niet veel voor. Ook wij pleiten derhalve voor terugkeer naar TV5, liefst aangevuld met nog een of twee Franse of Waalse zenders.
Zender TV Monde (kanaal 92) is vervangen door France 2. Maar met deze zender heb ik helemaal niks. Op TV Monde waren diverse reis en cultuur programma's met NERDERLANDSE ONDERTITELING. Dus simpele vraag, kan TV Monde niet terug komen?

Joep.
Zou alstublieft tv 5 monde weer in het pakket mogen. Ik ben best bereid daar meer voor te betalen.
Ik overweeg echt over te stappen vanwege het magere kwaliteits zenderpakket
Reputatie 3
Geweldig actie van KPN :
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/financenews/kpn-gaat-gepersonaliseerde-tv-reclame-op-basis-van-kijkgedrag-aanbieden/ar-AAAEmPr?ocid=Geldzaken
Ik heb liever een gepersonaliseerde TV zender aanbod op basis van mijn wens.
G E E F M I J T V 5 T E R U G
Heel erg jammer dat TV5 monde uit het pakket is gehaald. Ik ben van plan naar een andere provider te gaan wanneer deze zender niet terug in het pakket komt. Ondanks de vele protesten houdt KPN voet bij stuk en blijft erbij dat deze zender niet terug komt. Nogmaals erg jammer

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb het even aangezien de plotselinge vervanging van TV5 door France2, maar het is een absolute miskleun van KPN: qua diversiteit, actualiteit, cultuur etc. Wie hierover beslist, hoe of met welke beweegredenen weet Ik niet, maar het zal wel om financiële redenen zijn geweest denk ik. Misschien dan toch op zoek naar een betere provider. Een tot op heden trouw KPN-afnemer.
Dick Nieuwpoort, Haarlem

Waar zit TV5 bij KPN?

Reputatie 7
Badge +18
Dag TV5. Ik heb je vraag naar het grote topic over TV5 verplaatst. Zoals je hier zult lezen is TV5 sinds juli uit ons zenderaanbod verdwenen.
TV5: eerst in hd, dan eraf - wat gebeurt er eigenlijk bij KPN? Hebben klanten niets meer te zeggen? Goede én ondertitelde films zijn blijkbaar niet belangrijk. Kan KPN dit uitleggen en - beter nog - herstellen?
‘Anderen’ hoeven niet te reageren, maar KPN moet wat van zich laten horen!
Reputatie 7
Badge +18
TV5 schreef:

TV5: eerst in hd, dan eraf - wat gebeurt er eigenlijk bij KPN? Hebben klanten niets meer te zeggen? Goede én ondertitelde films zijn blijkbaar niet belangrijk. Kan KPN dit uitleggen en - beter nog - herstellen?

Ook deze reactie heb ik inmiddels in dit topic gezet. Mijn vorige bericht en deze zullen elkaar hebben gekruist.
inmiddels is het november en krijg ik niet de indruk dat kpn zelfs maar overweegt om tv5 te laten terugkeren. Jammer!!!
maar wel een kinderzender promoveren tot "zender van de maand" en die 24 uur lang kleuterprogramma's te laten uitzenden.
tv5 kan toch ook, ,in ieder geval een paar x tot aan de volgende zendershuffle, een aantal x "zender van de maand" zijn?
Reputatie 7
Het volgende moment dat ie eventueel terug kan keren is juli 2019. Die wijzigingen worden in de eerste week van mei altijd bekend gemaakt. Eerder hoef je je er niet druk om te maken behalve dan regelmatig aangeven dat je 'm terug wilt.
Wanneer komt tv5 terug? Ik mis vanavond weer en weer een prachtige film... “ een cinefielenbonbon” volgens de VPRO gids.

Wij missen TV cinq op ons KPN TV aanbod. Franse kwaliteitsfilms zijn toch erg leuk.Ben je het met me eens, geef het aan: wellicht komt de zender dan in 2019 weer terug op TV.
mee eens, schande dat deze afgelopen zomer is weggehaald
Ik vind het nog steeds een schande dat TV5 Monde is verdwenen. Vaak zie ik een interessante of leuke
film (met Nederlandse ondertiteling!) maar die kan ik niet meer bekijken!
TV5 moet terug: medestanders gezocht .....

Ik wil graag weer naar TV 5 kijken. Waaarom is dit niet meer mogelijk. Moet ik nu naar Ziggo overstappen om naar TV 5 te kunnen kijken ?!.

Waarom is dit jaar TV 5 Monde door KPN verwijderd ? Voor ons is dit een gemis,vooral leuke films en nl ondertiteld.
tf 2 zender kan daar niet aan tippen.is een aderlating.Graag tv 5 Monde terug.bvd

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Lodevikus
Als je daar nu pas achter komt, dan kijk je er ook niet zo vaak naar.
Deze zender is al sinds 1 juli 2018 verdwenen.
Je kunt hem wel Free to Air via de satelliet bekijken op de Astra1 satelliet, maar dan moet je wel een schotelinstallatie hebben (die tegenwoordig ook niet zo duur meer is)
Wij ervaren de afwezigheid van TV5 als een grote lacune in het zenderaanbod van KPN. Blijkbaar voert KPN primair selectief beleid op kijkcijfers, maar zou inmiddels tot andere gedachten kunnen zijn gebracht?
Het aabnbod holt achteruit.
Dit is al de zoveelste goede zender die verdwijnt.
Ziggo biedt een heel Frans pakket aan.

Zeker nu het weer najaar is en winter wordt mis ik - ter ondersteuning van mijn Frans en gezien de kwaliteit van de zender - TV5! Hoop van harte dat deze weer terugkomt bij de nieuwe keuzes. Is KPN aan de eigen kwaliteit en aan de klanten wel verplicht. Moeten we anders toch naar een andere provider??

Ook ik wil TV5 terug in mijn pakket: Ik zou zeggen: Ga ook voor kwaliteitsfilms KPN, want die heeft TV5 veel. Het bewijs hiervoor is dat ik 3/4 jaar niet heb opgenomen omdat ik al zo'n lange lijst had staan om nog te bekijken. Nu ik weer opnemen wil, is dat heel vaak een film van TV5 en nu kan dat niet meer.Ook de recensies in mijn omroepgids geven mij de juiste informatie dat dit kwalitatief hoge films zijn. (dit zijn mensen met verstand ervan.
Graag enige inspraak en ook niet alleen maar gemiddelden maar toon hier jullie eigen cultureel besef en kwaliteit door deze zender weer in het pakket terug te brengen!
S'il vous plaît!
Aafke
hoe gaat het nu verder met TV5 in de lucht houden??? wat kunnen we in 'shemelsnaam er aan doen om deze goede zender terug te krijgen?? KPN!!!!

Reputatie 7
Badge +27
Beste iedereen, wij kunnen alleen doorgeven dat de wens er ligt. Dat doen we ook met enige regelmaat, geen zorgen! Zoals op meerdere plekken wordt gezegd, maken we elk jaar rond mei/juni weer een nieuwe zenderlijst, die dan per juli in gaat. Tussentijds komen er geen veranderingen in het zenderpakket en voorlopig kunnen jullie dus helaas nog geen TV5 verwachten.

Reageer