Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

Toon eerste bericht

359 reacties

Wie bepaalt het zenderpakket en hoe wordt dit gecommuniceerd? Ik heb een pluspakket en mis TV5, erg jammer. Kan ik iets doen om die terug te krijgen?

Admin: bericht naar lopende topic over dit onderwerp verplaatst
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Keuze zenderpakket
Wat je kunt doen heb je zojuist gedaan.
Vragen of het terugkomt.
Er zijn al vele verzoeken binnen, dus wie weet komt het terug, maar ik kan er natuurlijk geen garantie op geven ik ben ook gewoon klant net als jij.
Wat je ook kunt doen is een goedkoop satellietsetje aanschaffen en je kan via de Astra 1 satelliet gratis TV5 ontvangen inclusief Nederlandse ondertiteling.
Niet alleen deze zender maar nog veel meer Free to Air zenders.
Je hoeft er dus geen abonnement voor af te sluiten.

Admin: reactie mee naar lopende topic verplaatst
van het antwoord van marcia moderator word ik niet blij. graag zou ik nu al willen weten of de stortvloed aan negatief commentaar op het verwijderen van TV5 aanleiding is voor KPN om een "vorentscheidung" te maken omTV5 per juli 2019 te laten terugkeren.
dat bespaart me de moeite om over te gaan naar een aanbieder met TV5; ook daar zitten vermoedelijk hetzelfde soort cultuurbarbaren die liever lolzenders op de buis zetten.
Reputatie 7
Badge +17
Ik vind het raar dat KPN zich zo vast houd aan 1x in het jaar in juli. Ziggo daarentegen doet het wel eend vaker in 1 jaar dat er een zender bij komt. Omdat AMC gaat stoppen in de Benelux hoop ik wel dat KPN daarvoor iets in de plaats zet, want de pakketten worden anders kleiner, maar de prijs blijft hetzelfde. En dat verkoop je niet aan de klanten. 😔
Reputatie 7
Nou, strikt juli is niet helemaal zo, Dennis.
RTL Z en SBS 9 zijn o.a. 'tussentijds' toegevoegd.

Ook bij Ziggo zijn er tussentijds nauwelijks wijzigingen. Vooral SD naar HD omzettingen. De enige toevoeging sinds juli dit jaar bij Ziggo: radiozender Qmusic non-stop. Verder omzettingen naar HD. En de zender Fox is toegevoegd aan het ongecodeerde KabelTV pakket. Da's SD.
graag zou ik de zender tv5 monde in het zenderpakket hebben. goede films met ned. ondertitels en de zender brava, zou eindelijk een goede degelijke klassieke-muziekzender zijn.
Reputatie 1
Badge
AHvdVeen schreef:

Ook ik wil TV5 terug in mijn pakket: Ik zou zeggen: Ga ook voor kwaliteitsfilms KPN, want die heeft TV5 veel. Het bewijs hiervoor is dat ik 3/4 jaar niet heb opgenomen omdat ik al zo'n lange lijst had staan om nog te bekijken. Nu ik weer opnemen wil, is dat heel vaak een film van TV5 en nu kan dat niet meer.Ook de recensies in mijn omroepgids geven mij de juiste informatie dat dit kwalitatief hoge films zijn. (dit zijn mensen met verstand ervan.
Graag enige inspraak en ook niet alleen maar gemiddelden maar toon hier jullie eigen cultureel besef en kwaliteit door deze zender weer in het pakket terug te brengen!
S'il vous plaît!
Aafke

Reputatie 1
Badge
Ik ben het helemaal eens met AHvdVeen,
Het is jammer, dat er voor gekozen wordt zoveel mogelijk zenders in het pakket te doen, die niemand interesseert. helaas moet ik concluderen, dat de mensen die bepalen welke zender er wel of niet in komt alleen geïnteresseerd zijn in zich zelf en hun eigen inzicht. Wensen van klanten tellen jammer genoeg niet mee. Uit niets blijkt, dat je als klant invloed hebt op het zenderpakket. De klant heeft lijkt mij meer inzicht in cultuur dan velen bij de KPN.
Voor mij geldt ook breng TV5 en Brava TV weer terug in het pakket.
Reputatie 7
Badge +15
roeland394 schreef:

...
dat de mensen die bepalen welke zender er wel of niet in komt alleen geïnteresseerd zijn in zich zelf en hun eigen inzicht. Wensen van klanten tellen jammer genoeg niet mee. Uit niets blijkt, dat je als klant invloed hebt op het zenderpakket. De klant heeft lijkt mij meer inzicht in cultuur dan velen bij de KPN.
Voor mij geldt ook breng TV5 en Brava TV weer terug in het pakket.

Dit is puur op aanname en onderbuikgevoel gebaseerd!

Feit is dat het kopen van zenders in pakketten gaan: je krijgt bij een deal gratis zenders die misschien maar voor een beperkte doelgroep interessant zijn, maar wel verplicht doorgegeven moeten worden.
Er moet wel een overweging gemaakt worden tussen kosten en baten.
Ik ken de cijfers niet, maar TV5 heeft een dusdanig kleine afzetmarkt tegen een hoge rekening dat doorgeving gestaakt moest worden.

Dus: KPN luistert wel degelijk naar zijn klanten:

1. TV5 is kennelijk dusdanig duur dat aanhouden onherroepelijk tot abonnementsverhoging ging leiden. De overgrote meerderheid van de klanten hebben geen interesse in TV5 (want kijkcijfers kunnen worden gemeten) dus zou voor een kleine doelgroep iedereen moeten bijbetalen.
  2. Er wordt wel geluisterd naar de liefhebbers van de Franse taal, want er is toch gekozen om een Franse zender in het pakket op te nemen.
Reputatie 4
Badge +1
@Giant2000 Dat verklaart dan niet Viceland. Inmiddels aantoonbaar een zender zonder kijkers die niet bij een concern hoort en blijkbaar toch wordt ingekocht door KPN. Of zouden die betalen aan KPN?

Edit: hoort blijkbaar toch bij een van de grote jongens.
Reputatie 7
EdwinMuller schreef:

@Giant2000 Dat verklaart dan niet Viceland. Inmiddels aantoonbaar een zender zonder kijkers die niet bij een concern hoort en blijkbaar toch wordt ingekocht door KPN. Of zouden die betalen aan KPN?

Oh nee??? Echt, een héééle kleine zoektocht (we hebben allemaal internet) levert het volgende op.
Viceland is van A & E. Ook History valt hieronder.
A & E is weer in bezit van Disney. Daar zijn ook een 'paar' zenders van aanwezig.

Ik denk maar zo dat het contract met A & E / Disney omhelst: als we nieuwe zenders aanbieden dient u die door te gaan geven.
Reputatie 4
Badge +1
@PeterG Dan klopt mijn bron niet, in een eerder gelezen interview werd gesuggereerd dat dit een nieuwe tak was. Verklaart in elk geval waarom het zo'n matige zender is.
Reputatie 7
Matig is ie zeker qua programma's. Maar idd ook kijkers. Ten tijde van alleen Ziggo was het maximum aantal kijkers een keertje maar liefst enkele 10.000-en. Ziggo heeft meer klanten dan KPN voor TV dus . . .

Dat er "zo veel" keken kwam door de documentairefilm "Wilders". Die heb ik later nog via NPO Politiek gezien overigens.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/documentaire-wilders-levert-viceland-eindelijk-wat-kijkers-op--ntr/
Reputatie 4
Badge +1
@PeterG
https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/kijkcijferloze-zender-viceland-nu-ook-bij-tele2/
Reputatie 7
Badge +17
TV5 stopt ook met lineair uitzenden:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ook-tv5-monde-stopt-met-lneair-en-gaat-online-verder/
Reputatie 7
Ha, die @Dennis Schreve
Heb je de eerste zin v.h. artikel gelezen. De doorgifte op Engelse netten stopt ermee. Zal wel te maken hebben met de Brexit.
Reputatie 7
Badge +17
PeterG schreef:

Ha, die @Dennis Schreve
Heb je de eerste zin v.h. artikel gelezen. De doorgifte op Engelse netten stopt ermee. Zal wel te maken hebben met de Brexit.

Sorry, had alleen de titel gelezen. 😁
Reputatie 7
Badge +15
De link werkt ook niet (meer).
Er zal volgend jaar wel meer gaan veranderen als de Brexit een feit is.
Reputatie 7
Badge +17
Giant2000 schreef:

De link werkt ook niet (meer).
Er zal volgend jaar wel meer gaan veranderen als de Brexit een feit is.

Heeft TotaalTV het zeker eraf gegooid. 😁
ik lees iets over aantallen kijkers naar TV5; 10.000? is dat veel of is dat weinig. ik denk dat kijkcijfers van een tiental andere aangeboden zenders KPN dit cijfer niet eens halen!
france 2, nogmaals , is geen vervanging voor TV5. waarom? er wordt niet ondertiteld. en dat doet TV5 wel zodat mensen met voldoende kennis van de franse taal het gesproken woord kunnen laten ondersteunen.
ik vermoed een complot: france 2 gaat niet bekeken worden. zie je wel, zegt dan KPN: er is geen behoefte aan een Franstalige zender.
Reputatie 7
Ik denk eerder dat het met de door TV5 gevraagde doorgiftevergoeding te maken had. En dat afgezet tegen het aantal kijkers van de periode tot juli 2018.
KPN zat voor een nieuw contract met TV5. De partijen hebben gewoon geen overeenstemming bereikt.
Reputatie 7
Badge +17
Over doorgiftevergoeding gesproken, de omroepen vragen een hoop geld aan de providers, en die worden weer door berekend aan de klant, althans daar ga ik van uit: https://www.totaaltv.nl/nieuws/wordt-tv-een-te-dure-luxe-voor-deel-nederlanders/

Laat ze de salarissen maar wat minder doen, Mathijs van Nieuwkerk krijgt € 500.000,- per jaar. En die van Radar ook! 😞
Reputatie 1
KPN,
Neem TV5Monde weer op in uw zenderpakket, ik kan u minstens 30 zenders noemen die u mag verwijderen als dat zou helpen. Van de vervangende zender France2 kan ik in geen enkel blad de programmering vinden.
Ik zou liever geen abonnee zijn van 'n provider van het type Ziggo, maar overweeg toch serieus over te stappen.

NEEM TV5 MONDE WEER OP IN UW ZENDERPAKKET!!!!!
Ik wil heel graag Tv5Monde terug in het pakket.
J de Jong

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Zojuist KPN abonnement opgezegd wegens verdwijnen TV5MONDE uit pakket. Jammer dat een kwaliteitsprovider deze kwaliteitszender uit pakket verwijderd. France2 een onvergelijkbaar alternatief.
Na meer dan 15 jaar KPN lidmaatschap nu met diepe zucht op zoek naar nieuwe provider.

Reageer