Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

• 15 mei 2018
  • 379 reacties
  • 19370 keer bekeken

Toon eerste bericht

379 reacties

Reputatie 1
Graag TV5 terug.
Blijven posten mensen, wie weet wordt er ooit eens geluisterd naar wat de klant wil.
Of moeten we allen over willen stappen ?
Ik mis de mooie films van TV5. Vanavond weer 2 stuks.
France2 echt geen alternatief.
Opot veranderde ik van provider om dat die eerst Arte een daarna zelfs ZDF schrapte.
Het keuzepakket van KPN zou toch groot genoeg moeten zijn om ergens TV5 onder te brengen!
Reputatie 1
Ik mis niet alleen de goeie films, maar ook de prachtige documentaires! Met welk argument heeft de KPN TV5Monde eigenlijk uit het zenderpakket verwijderd? Toch niet "te weinig belangstelling" mag ik hopen, want de animo voor France2 is volgens mij minimaal.
Reputatie 7
Badge +16
Ik mis niet alleen de goeie films, maar ook de prachtige documentaires! Met welk argument heeft de KPN TV5Monde eigenlijk uit het zenderpakket verwijderd? Toch niet "te weinig belangstelling" mag ik hopen, want de animo voor France2 is volgens mij minimaal.
Daar is inmiddels al zoveel over geschreven op dit forum. Blader in dit topic even een bladzijde terug en je vind antwoorden op je vragen.
TV2 is geen goede zender ; TV5 is een veel beter. Jammer dat het niet TV2 kan vervangen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Afgelopen juli 2018 verdween TV5Monde voor ons van het scherm. Ik heb daar toen bezwaar tegen gemaakt en argumenten aangevoerd waarom deze zender moest blijven. Toch werd France 2 ons opgedrongen. Een zender hoofdzakelijk gericht op Frankrijk, zonder ondertiteling, met spelletjes speciaal voor het Franse publiek. Ik wil er voor pleiten dat TV5Monde weer opgenomen wordt in het zenderpakket, en wel zo snel mogelijk. Het aanbod qua cultuur, informatie en ontspanning (films en series) is zeker op de Nederlandse commerciële zenders van een niveau dat mij niet aanspreekt.
Het is dat het niet mogelijk is om contact op te nemen met mensen die beslissingsbevoegdheid hebben bij KPN, dat ik op deze voor mij toch enigszins onsympathieke manier mijn ongenoegen moet laten weten. Ik heb begrepen dat er veel meer mensen zijn die deze zender terug willen en ik hoop dus dat KPN er gehoor aan geeft.
Met vriendelijke groet, Louis XIV
Het aanbod van meer inhoudelijke zenders is steeds verder teruggelopen. En ook is TV5 Monde vervangen door France2 dat niet ondertiteld is. Graag zou ik TV5 Monde terug willen, en ook BBC4.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Niet alleen TV5 werd bruut verwijderd maar nu gaat ook XS4All ten onder. KPN is dus echt de weg kwijt!
Reputatie 1
Ik blijf van mening dat TV5Monde weer in het zenderpakket van de KPN moet worden opgenomen!!!

Het besluit van KPN TV5-Monde schijnt ingegeven te zijn door het feit dat er te weinig gebruik van werd gemaakt???
Wordt er naar de vervanging, TV2, dan wel gekeken???
Ik sta op het punt een totaalpakket digi tv te nemen en loop de aanbieding voor de zoveelste keer langs. Ik neem geen KPN omdat zij TV5 Monde niet in het pakket hebben. Jammer en onbegrijpelijk die zenderwisseling, afgelopen zomer. Zoek nu naar pakket dat een beetje cultuur weet te beiden, zal wel Ziggo worden. Die heeft ook Arte, die ze uitzenden in de Duitse en de Franse originele versie met Nederlandse ondertiteling. Bij Ziggo heb ik ook Brava weer terug.
Ik was vroeger een KPN volger maar dit pakket is niet aantrekkelijk meer voor me.
Jammer, normaal, Simon B. Chou
@Simon B Chou op Televisie gebied komen de van oorsprong telefoon bedrijven gewoon niet in de buurt van Ziggo. De kabel bedrijven hebben zover ik weet altijd al het beste en meest uitgebreide aanbod gehad.
Het all in one is natuurlijk heel makkelijk. De opties zoals terug kijken en opnemen in de cloud en on demand zijn uiteraard handig maar het zender aanbod is zeker zo belangrijk zo niet het belangrijkste.
Reputatie 7
Badge +16
@Simon B Chou op Televisie gebied komen de van oorsprong telefoon bedrijven gewoon niet in de buurt van Ziggo. De kabel bedrijven hebben zover ik weet altijd al het beste en meest uitgebreide aanbod gehad.
Het all in one is natuurlijk heel makkelijk. De opties zoals terug kijken en opnemen in de cloud en on demand zijn uiteraard handig maar het zender aanbod is zeker zo belangrijk zo niet het belangrijkste.

KPN komt niet in de buurt van kabelbedrijven? Daar ben ik het niet dus absoluut niet mee eens.
KPN was de eerste met in de cloud opnemen, uitzending gemist en heel veel andere innovatieviteit.
Mijn ervaringen met KPN zijn die van stabiliteit (opmerkelijk weinig storingen) en uitstekende service, vervangende onderdelen zonder morren de volgende dag in huis.
Ooit heb ik de kabel verlaten omdat mijn kabelbedrijf in genoemde punten ernstig tekort schoot.
@Giant2000 daar heb je uiteraard helemaal gelijk in. Ik zal de laatste zijn om dit te ontkennen
.
Ik kijk puur naar wat ze aan zenders en content te bieden hebben los van de opties en mogelijkheden.
Ik ben ook kabel klant geweest, en net zo weinig dus bijna geen problemen ondervonden als nu op het KPN netwerk met Telfort als provider. De discussie Kabel(lees Ziggo)-KPN is in diverse opzichten vergelijkbaar met de discussie Apple- noem maar een merk. Elk heeft zijn plus en min punten je zal vast wel weten dat lang niet elke klant van KPN meteen de volgende dag al een vervangend iets in huis heeft.

Ga je kijken naar de opties en mogelijkheden is het uiteraard anders. Persoonlijk kijk ik daar niet naar bij mijn afwegingen. Voor mij is het wel of niet hebben van zenders doorslag gevend want niet alles is nog online te vinden(zeker niet legaal)

Het gaat mij dus puur om het zenderaanbod en overige content.
Als Ziggo Sport wegvalt blijft er bij KPN al minder over dan heeft Ziggo nog het HBO content
Op dat vlak wint in mijn perspectief Ziggo alles wat KPN bied op content nivo heeft Ziggo ook het extra content Fox sport noem maar op kan je ook daar extra afnemen.

Dus je hebt gelijk het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Ik kan niet zo snel op content nivo iets vinden wat KPN heeft en Ziggo niet, geen doorslag gevende content
Dan blijven dus inderdaad de genoemde functionele opties over.
Reputatie 7
Badge +16

Ik kan niet zo snel op content nivo iets vinden wat KPN heeft en Ziggo niet, geen doorslag gevende content
Dan blijven dus inderdaad de genoemde functionele opties over.

Ziggo heeft een veel groter bereik en heeft een Amerikaanse basis en daarmee maken ze danig misbruik. Eigenlijk concurrentievervalsing. Mede daarom moeten zenders als TV Monde verdwijnen bij KPN, de bedragen die ervoor neergeteld moeten worden zijn voor een kleine groep kijkers niet meer af te wegen.

KPN heeft qua zenderaanbod in het verleden vaak voorgelopen op Ziggo. Voorbeelden zijn BBC First, HBO. Deze exclusieve content was alleen bij de start, daarna was het voor alle aanbieders beschikbaar. Iets wat Ziggo niet doet, ik noem maar als voorbeeld HBO series als Westworld en Game of Thrones. Met als gevolg dat kijkers de illegaliteit op gaan zoeken, want een half jaar wachten op de DVD doen deze kijkers niet.
KPN ik pleit ervoor om TV5 en Brava weer in het pakket op te nemen. Voor de vele liefhebbers informatieve en luisterrijke programma's
Reputatie 7
Badge +16
KPN ik pleit ervoor om TV5 en Brava weer in het pakket op te nemen. Voor de vele liefhebbers informatieve en luisterrijke programma's
Brava stopt per 26 februari.
Brava is sinds 2015 onderdeel van Stingray en wordt omgedoopt naar Stingray Classica
Dat is de samenvoeging van Classica en Brava van echt stoppen is dus geen sprake.
https://brava.stingray.com/nl/NL/vind-zender
Reputatie 7
Badge +16
Brava is sinds 2015 onderdeel van Stingray en is omgedoopt naar Stingray Classica
https://brava.stingray.com/nl/NL/vind-zender
Over stoppen heb ik verder niet veel gevonden.

Brava gaat op in Classica en houdt op te bestaan: https://www.totaaltv.nl/nieuws/verschraling-zenderaanbod-gaat-door-weer-tvzender-minder/
Het weghalen van TV5monde is voor mij een reden om de overstap naar Ziggo te overwegen als de zender niet terugkomt bij de eerstvolgende zenderkeuze door KPN in Juli 2019 !!! Bij Ziggo zijn maar liefst 5 franstallige zenders waaronder TV5monde. Er zijn veel nietszeggend zenders toegevoegd die ik graag allemaal wil inruilen voor TV5monde.
De klacht bij KPN gemeld, er werd mij als tegemoetkoming een extra aantal gratis gigabytes internet tegoed aangeboden, maar dat heb ik niet aangenomen, daar belde ik immers niet voor !!!!

Een erg teleurgestelde abonnee.
Reputatie 7
Badge +12
Bij Canal Digitaal heb je op dit moment de mogelijkheid om Mezzo , Brava, Classica en Concerts te ontvangen. De laatste drie zenders zijn allen van Stingray. Brava en Classica worden eind februari samengevoegd.

En voor Franse zenders kan je ook prima op de satelliet terecht. Op zowel de Astra (19 graden oost) als de HotBird zijn minimaal vijf zenders Gratis te bekijken in HD waaronder TV 5 Monde HD. En je kan ook een speciale ontvanger kopen voor 5 graden west. Dan zie je de grootste Franse zenders op je beeldbuis.
Ik heb het nu al meer dan een half jaar zonder TV5 geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen. Ik begrijp van dit forum dat er een kans is, dat het in juli toch weer terug komt bij KPN. Dat wacht ik nog af. Komt het niet weer in het KPN-pakket, dan ben ik weg. Kan me niet schelen wat dat kost.

Admin: samengevoegd met bestaande topic.
TV5 programmeert films die ik bij andere zenders nooit zie.
Elke keer dat gevoel van, aaahh, weer een film die we nooit op andere zenders zien en ook nu ook niet kunnen bekijken.

TV5 programmeert films die ik bij andere zenders nooit zie.
Elke keer dat gevoel van, aaahh, weer een film die we nooit op andere zenders zien en ook nu ook niet kunnen bekijken.

Ja, het gaat mij met name ook om de films.
TV5 heeft goeie films, mooie films.
KPN heeft niks met film. Ze heeft het even met een kanaal (ACM) geprobeerd, maar dat werd natuurlijk niks. Gewoon slechte pulp, met heel af en toe een betere film.
Ik ben best bereid om er wat voor te betalen (per film, ik wil geen maandelijkse verplichting of zo) maar bij "on Demand" zit niks, wat ik mooi vind.
Weet iemand welke provider een betere smaak heeft, als het om films gaat?
Henny Jellema
Haarlem
http://www.hennyjellema.nl/film.htm

Leest iemand van KPN - zeg maar de mensen, die over de kanaal-beslissingen gaan- de berichten op dit forum?
Mvg,
Henny
Haarlem
http://www.hennyjellema.nl/film.htm

Reputatie 7
Ja hoor. Er zijn dagelijks (7 dgn) KPN'ers op het forum.

Het probleem is echter: er keken te weinig om de toenmalige inkoopprijs van TV5 te verantwoorden. Nu met de vele verzoeken heeft TV5 echter een onderhandelingspositie waardoor ze feitelijk een nog hogere prijs kunnen bedingen. Aan de andere kant, TV5 heeft nu ook minder inkomsten door het ontbreken van doorgifte bij KPN, Telfort en xs4all.

Reageer