Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

• 15 mei 2018
  • 370 reacties
  • 18646 keer bekeken

Toon eerste bericht

370 reacties

Reputatie 7
Tuurlijk, net zo goed als er geen enkele voetbalclub is die aan het gemeente- ( lees burger) infuus hangt. Slaap verder...
Precies en wie draait voor de kosten op ... inderdaad, de belastingbetaler.

Overigens is de politie inzet per voetbalseizoen zo'n 240.000 manuur ofwel zo'n 150 voltijdbanen en de kosten gaan vrijwel in z'n geheel naar de belastingbetaler.

Admin: samengevoegd met bestaande topic.
Reputatie 1
de discussie ontspoort geweldig! het gaat erom dat KPN in alle wijsheid (!) besloot om TV5 in te ruilen voor France2.
zonder erbij na te denken dat dit geen gelijkwaardige zenders zijn, zodat de belangstelling voor een zender in de franse taal vanzelf dramatisch terugloopt en KPN trots gaat melden, straks als per juli een nieuw pakket wordt samengesteld: zie je wel: er is geen MARKT.
Ik wil alleen maar TV5 Monde terug!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goede programma's en aangename oefening om de Franse taal te leren.

Tot mijn grote tereurstelling stast TV 5 monde er al een hele tijd niet meer tussen. Via de vpro gids staan regelmatig goede programma's op deze zender geprogrammeerd. Hopelijk weer terug. Heel graag.

Graag zien wij dat TV5 Monde niet verdwijnt bij KPN. Hoe zouden we dat voorelkaar kunnen krijgen?
Jammer, jammer, bijzonder fraaie uitzendingen op TV 5 en vaak nederlands ondertiteld!
Brava was ook zeer de moeite waard....
Reputatie 7
Badge +17

Graag zien wij dat TV5 Monde niet verdwijnt bij KPN. Hoe zouden we dat voorelkaar kunnen krijgen?Jammer, jammer, bijzonder fraaie uitzendingen op TV 5 en vaak nederlands ondertiteld!
Brava was ook zeer de moeite waard....

@Herum, helaas komt TV 5 niet terug, BravaTV is wel terug bij KPN. Deze kun je vinden op kanaal 115, tegenwoordig heet het Stingray Brava.
Reputatie 7
Badge +11
Een Frans pakket mét TV5 voor € 1,99 zou ik meteen doen. Hoe krijg ik dat.?

Voor Franse zenders kan je prima op de satelliet terecht. Op zowel de Astra (19 graden oost) als de HotBird zijn minimaal vijf Franse zenders Gratis te bekijken in HD waaronder TV 5 Monde HD. En je kan ook een speciale ontvanger kopen voor 5 graden west. Dan zie je de grootste Franse zenders op je beeldbuis.

Het voordeel van (aanvullend) kijken via de schotel is dat niemand voor jou een zenderpakket bepaalt.
Er zijn duizenden zenders gratis te bekijken. Je kan heel makkelijk zelf een zenderlijst samenstellen met jouw favoriete zenders.
Reputatie 7
Badge +17

Een Frans pakket mét TV5 voor € 1,99 zou ik meteen doen. Hoe krijg ik dat.?

Voor Franse zenders kan je prima op de satelliet terecht. Op zowel de Astra (19 graden oost) als de HotBird zijn minimaal vijf Franse zenders Gratis te bekijken in HD waaronder TV 5 Monde HD. En je kan ook een speciale ontvanger kopen voor 5 graden west. Dan zie je de grootste Franse zenders op je beeldbuis.

Het voordeel van (aanvullend) kijken via de schotel is dat niemand voor jou een zenderpakket bepaalt.
Er zijn duizenden zenders gratis te bekijken. Je kan heel makkelijk zelf een zenderlijst samenstellen met jouw favoriete zenders.

Dan moet @hennyjellema wel een schotel aanschaffen, en dan is nog de vraag of je hem mag plaatsen, sommige gemeentes doen moeilijk. Want ze vinden dat een rommeltje in de omgeving met al die schotels.
"TV2 zonder ondertitels,waarom monde dan vervangen.Raar!"

Reputatie 7
TV5 Monde is al lange tijd weg dus waarom nu ineens dit bericht?
Overigens was de hoge distributievergoeding de reden voor het verdwijnen van TV5 Monde.

Als de KPN nu toch nieuwe interactieve TVzenders gaat vervangen of toevoegen per 1 juni as. zou ik en met mij veel van mijn vrienden en familie graag zien dat de zender TV 5 Monde terugkeert in het TV pluspakket. Deze zender is een tweetal jaren geleden verdwenen uit het pakket en vervangen door France 2. Daar hebben we niet zo veel aan. TV 5 Monde biedt ondertitelde films en documentaires o.a. ook goed voor kinderen om Frans te leren wat France 2 niet heeft. Ik vond het toen al jammer dat deze zender zonder aankondiging uit het pakket verdween en we hebben toen ook al gereclameerd.
Bovendien is TV 5 Monde een Europese zender, maken zij veel reclame in tijdschriften e.d. en heeft het een gevarieerd aanbod aan programma's.
Het zou voor mij een overweging zijn naar een aanbieder uit te kijken die TV5 Monde wel heeft.
Ik hoop dat KPN de wens van velen kan honoreren.

Dit jaar schijnen we glasvezel bij KPN te kunnen krijgen. Echter tot mijn schrik GEEN TV 5 .
Wèl France 2. Kan dit dan niet worden veranderd. Ik dacht dat vroeger er wel TV5 verkrijgbaar was. Ik zit nu overigens voor TV bij Ziggo.: véél meer zenders, ;óók in HD.

De Franse televisiezender TV5 biedt zo veel prachtige films, die ook nog eens Nederlands worden ondertiteld. Waarom zit deze zender niet in het pakket? Terwijl nu opnieuw de kosten weer zijn verhoogd?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Waarom mogen de betalende abonnees van KPN niet (een beetje) meepraten over de samenstelling van de zenders? Bij al de pulp (kwisjes, zoektochtjes, wie-van-de-drietjes) was TV 5 MONDE enige tijd een stralende uitzondering. Die is dus nu de nek omgedraaid.
Een echte democratie, en KPN is natuurlijk een democratisch ingestelde bedrijf, houdt rekening met minderheden. En mensen die van (echt) goede films houden zijn nu eenmaal een minderheid.
Allez, KPN, geef ons TV 5 Monde terug.

H. N. te H.
Reputatie 1
mocht KPN per juli 2019 TV5 niet laten terugkeren in het pakket dan rest ons, liefhebbers van cultuur en van de Franse taal maar 1 ding en dat is: wegwezen bij KPN en overstappen naar een andere, wel serieuze provider!
Reputatie 1
Ik overweeg serieus mijn abonnement bij KPN op te zeggen, ik ben VPRO-lid en zie bijna dagelijks wervende aankondigen van programma's en films op TV5Monde. Ook staan er reclames voor TV5 in het blad. Als ik alle reacties op dit forum zie vind ik het onbegrijpelijk dat KPN de vraag om terugkeer naast zich neerlegt.
Ons rest niets anders dan ze er keer op keer op te wijzen hoe verkeerd ze bezig zijn. Ik roep dan ook iedereen op, op elke Nieuwsbrief die de KPN stuurt te reageren met de vraag om terugkeer van TV5Monde in het zenderpakket. Er zitten zo veel andere totaal oninteressante zenders in het pakket, dat het argument dat er geen belangstelling voor TV5 zou zijn niet erg geloofwaardig is.
Reputatie 1
Elk jaar slaat mij in begin november de schrik om het hart als het schaatsseizoen weer begint, dan worden weer elk weekend urenlang allerlei schaatswedstrijden uitgezonden (met als hoofdsponsor KPN), en dit gaat dan door tot ver in maart. Ik vind de aandacht die deze marginale sport krijgt op TV onbegrijpelijk en kan geen argument bedenken die de grote hoeveelheid zendtijd en geld rechtvaardigt die hier aan besteed worden.
Deze zelfde KPN verwijdert wel 'n geliefde zender als TV5Monde uit het zenderpakket, ik wil dan ook iedereen die het met mij eens is vragen dit bij KPN kenbaar te maken.

Ik heb het Totaalpakket van KPN en als het niet zo'n omslachtig gedoe zou zijn, zou ik allang zijn overgestapt naar het door mij verafschuwde Ziggo.

Dus laat uw stem horen!
Reputatie 7
Badge +11
Zet een schoteltje neer. TV5 Monde is gratis te ontvangen via de satelliet.
Reputatie 7
Deze zelfde KPN verwijdert wel 'n geliefde zender als TV5Monde uit het zenderpakket, ik wil dan ook iedereen die het met mij eens is vragen dit bij KPN kenbaar te maken.
...
Dus laat uw stem horen!

Persoonlijk heb ik helemaal niets met TV5Monde of andere Franstalige zenders.

Reageer