Beantwoord

TV5 Monde verdwijnt per juli 2018

Toon eerste bericht

351 reacties

Middels dit bericht wil ik mijn diepe ongenoegen laten blijken over het arrogante gedrag van de KPN aangaande het verwijderen van de zender TV 5
Het lijkt mij dat de KPN uitsluitend bezig is om het aanbod zoveel mogelijk af te stemmen op de gemiddelde kijker ( welke helaas graag PULP ziet ) wat mij betreft heeft de KPN een verantwoordelijkheid die verder zou moeten gaan dan financieel gewin.
Ik denk niet dat er veel kijkers zitten te wachten op een lokale zender in het Frans zonder ondertitels.
Hoe zou de KPN het vinden als ik eenzijdig veranderingen zou aan brengen in mijn relatie met u.
Misschien een paar Euro minder betalen ( daar zou men dan acuut een probleem van maken Toch ? )
Misschien bedenkt de KPN zich over deze beslissing dat is wat ik hoop.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ook ik wil mijn diepe ongenoegen laten blijken over het arrogante gedrag van de KPN aangaande het verwijderen van de zender TV 5
Het lijkt mij dat de KPN uitsluitend bezig is om het aanbod zoveel mogelijk af te stemmen op de gemiddelde kijker ( welke helaas graag PULP ziet ) wat mij betreft heeft de KPN een verantwoordelijkheid die verder zou moeten gaan dan financieel gewin. Enige cultuur die er nog was is nu ook vermoord met het verdwijnen van deze zender.
Ik denk niet dat er veel kijkers zitten te wachten op een lokale zender in het Frans zonder ondertitels.
Ik ben ook verrast over de weinig transparante aankondigingen van deze wijziging. Deze handelswijze is dus absoluut onacceptabel en ik overweeg en onderzoek dan ook een andere provider!!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Wie weet wat Ziggo voor Franse zenders heeft?
Reputatie 4
Badge +2
KPN zegt de prijs van het abonnement te verhogen vanwege onder andere een verbetering van het zenderpakket.

Door de obsolete zenders op 1 juli weg te halen en de vervangende zenders pas op 18 juli vrij te geven, kan nauwelijks gesproken worden van een verbetering van het zenderpakket. Eigenlijk zouden de abonnees geld moeten terugkrijgen.
Reputatie 7
Badge +16
Mariemuriel schreef:

Beste @Mariemuriel, hier heb je de zenderoverzicht van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +16
makzzz schreef:

KPN zegt de prijs van het abonnement te verhogen vanwege onder andere een verbetering van het zenderpakket.

Door de obsolete zenders op 1 juli weg te halen en de vervangende zenders pas op 18 juli vrij te geven, kan nauwelijks gesproken worden van een verbetering van het zenderpakket. Eigenlijk zouden de abonnees geld moeten terugkrijgen.

@makzzz, dat ze de zenders pas de 18de vrijgeven heeft ermee te maken dat het WK voetbal nog bezig is, normaal gesproken worden de zenders ook geplaatst op 1 juli of 2 juli. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Ik merk dat France 2 HD bij mij in de 700 serie zit, terwijl ik HD op 1 heb. Dit gebeurde ook al bij het Duitse pakket. Inmiddels is dat opgelost. Maar nu gaat het weer mis. @PeterG, het is weer zover: 😁

France 2 HD = op kanaal 740 (bij HD op 1)
France 2 SD = op kanaal 92 (bij HD op 1)

Gaat dit nog voor de 18de gerepareerd worden? 😉
Reputatie 7
@RUIT48
Buitengebied? Via een schotel is TV5 Monde te ontvangen. Ze zitten FTA, zonder verder abonnement dus, op één van de Astra's. Daar hebben ze ook NL ondertiteling. Deze kan je via je ontvanger aan zetten.
Reputatie 7
@Dennis Schreve
Hoi Dennis. Het viel me al op dat 92 geen hd meer was. Begreep al niet waarom jou screenshot zo scherp leek. Had nog niét ontdekt dan 740 nu, met diezelfde dia, in de lucht is. 😉

Ik denk zo maar dat het met HD op 92 wel goed komt zodra de zender actief erop staat. 🤓
We wachten af (het blijft KPN tenslotte ha ha 😁 )
Reputatie 7
@Dennis Schreve
Nu 92 HD; 740 afgevoerd
Reputatie 7
Badge +16
PeterG schreef:

@Dennis Schreve
Nu 92 HD; 740 afgevoerd

Mooi top! Thanks voor de terugkoppeling! ?? Maar daar is nog steeds niks op te zien! ?
Reputatie 4
Badge +5
DennisSchreve schreef:

Mariemuriel schreef:

Beste @Mariemuriel, hier heb je de zenderoverzicht van Ziggo.

En als je de Ziggo Mediabox hebt, heb je ook nog een (gratis) app met 8 Franstalige zenders. TV5 Monde (geen ondertiteling), Arte (Franse versie), France 2, France 3, France 4, France 5, France O en France 24. Op France O na allemaal in HD
Reputatie 1
HansT2312 schreef:

Graag zien wij dat TV5 Monde niet verdwijnt bij KPN. Hoe zouden we dat voorelkaar kunnen krijgen?

Reputatie 1
Ik heb het vandaag pas ontdekt. Ik vind het verschrikkelijk. Ik moet regelmatig Frans spreken op mijn werk en door bijna dagelijks naar TV5 te kijken, verbeterde ik mijn vaardigheid. Daarnaast vind ik dat ze geweldige programma's hebben. Ik vind het echt een drama. Als KPN dit niet terugdraait dan ga ik op zoek naar een andere provider, die TV5 wel in zijn pakket heeft.
Voorlopig het ik Caiway, Delta, NLE, Tmobile, Xs4all en Ziggo.
Ik betreur het verdwijnen van TV5 ook. France 2 is echt geen vervanging hiervoor en zal ik waarschijnlijk nooit kijken. Ook ik begrijp niet hoe KPN tot deze beslissing is gekomen.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Edith Marie en anderen. Wanneer je dagelijks Frans spreekt is het kijken naar TV5 een leuke oefening. Zoals je kunt lezen in dit Topic zijn er veel klanten die deze mening met je delen over het verdwijnen van TV5 en daarmee de programma's die op deze zender worden uitgezonden.

Dit jaar gaat het niet worden teruggedraaid, maar voor de toekomst sluit ik dit niet uit. Hoe meer vraag er naar een zender is, des te groter is de kans dat het in één van onze pakketten wordt opgenomen. We kijken elk jaar naar de zenderpakketten en hoe we deze zo goed mogelijk op de wensen van onze klanten kunnen toespitsen. Hierbij wordt gekeken naar de kijkcijfers. Hoe zeer de zender ook gewaardeerd wordt door jou en de andere mensen in dit topic, uit die cijfers is naar voren gekomen dat het niet rendabel was om deze zender te kunnen blijven aanbieden.

Vanaf 18 juli bieden we France2 aan. Misschien is het programma aanbod niet wat je gewend bent, maar misschien wel de moeite waard en alsnog een leuke oefening om jouw vaardigheid te verbeteren.

*Admin: aangevuld met algemene informatie
Reputatie 7
Had ik maar wat meer naar TV5 gekeken.
Je ne parle pas français, pas du tout. 😉
Reputatie 1
Marina_ schreef:

Hoi Edith Marie, Wanneer je dagelijks Frans spreekt is het kijken naar deze zender een leuke oefening. Zoals je kunt lezen in dit Topic zijn er heel wat klanten die deze mening met je delen over het programma aanbod van TV5. Ik vrees dat dit niet terug wordt gedraaid maar ik sluit het niet uit. Vanaf 18 juli bieden we France2 aan. Misschien is het programma aanbod niet wat je gewend bent, maar misschien wel de moeite waard en alsnog een leuke oefening om jouw vaardigheid te verbeteren.

Reputatie 1
Nee, het is geen vergelijk. Het is 10 keer het Franse nieuws, het weer en wat spelletjes. Echt de 50ste zender zonder inhoud. Absoluut geen alternatief. Daarnaast geen ondertiteling dus voor mij en mijn huisgenoten niet te volgen. Ik vind het werkelijk een drama. Wie verzint dit? Ik betaal voor NPO 1 en 2 en voor TV5 de rest van de zenders kan ik zo goed als dagelijks missen. Wat een idee, France 2 kan echt niet tippen aan TV 5. Waarschijnlijk hebben jullie een goedkope Franse zender kunnen regelen en proberen jullie ons daarmee te paaien. Eerst de zender verplaatsen van 42 naar 92 en dan eruit gooien. Wat een tactiek. Uiteindelijk houd je zo vanzelf geen tv-kijkers meer over. Proficiat.
kpn wordt er niet leuker op. spam in de mail blijft maar doorgaan, zenders verdwijnen, rommel komt er bij. teletekst niet goed geregeld (je moet maar afwachten wanneer de volgende subpagina komt). de tweede tv moet steeds opnieuw geaktiveerd worden door over te schakelen naar een volgend kanaal en weer terug als je nog een programma wilt blijven kijken. toch weer ziggo in de gaten houden: die hebben een hoop dingen toch beter geregeld.
minder interessant allemaal.
Beste KPN,
Helaas is na de NDR nu ook TV 5 Monde verdwenen.
Eigenlijk de enige twee zenders waar we nog naar keken.
De andere 70 of 80 zenders mogen er wat mij betreft allemaal af..
Is het mogelijk dat deze 2 zenders weer toegevoegd worden. ??
Deze in een speciaal pakketje te zetten voor een tientje per maand , ipv de € 65,- die we nu betalen .?
Alvast bedankt !
Reputatie 7
http://europe.tv5monde.com/nl/blog/events/belangrijke-informatie-voor-klanten-van-kpn-xs4all-en-telfort
Reputatie 1
Dank voor de tip. Ik denk dat ik inderdaad op zoek ga naar een provider die TV5 nog wel in het pakket heeft. KPN is blijkbaar niet zo geinteresseerd in de behoefte van zijn abonnees.
Reputatie 7
Edith Marie schreef:

KPN is blijkbaar niet zo geinteresseerd in de behoefte van zijn abonnees.

Correctie: KPN is blijkbaar niet zo geinteresseerd in de behoefte van een klein gedeelte van zijnhaar abonnees
Reputatie 7
Badge +16
Edith Marie schreef:

KPN is blijkbaar niet zo geinteresseerd in de behoefte van zijn abonnees.

Zoals WJB aangeeft gaat het hierover een klein gedeelte van onze abonnees. De keuze is o.a. gebaseerd op de kijkcijfers van tv-zenders. Het is zeer zeker niet zo dat wij niet geïnteresseerd zijn in de behoefte van onze klanten, maar bij het maken van keuzes zullen we helaas altijd mensen moeten teleurstellen.

Dutch70 schreef:

Is het mogelijk dat deze 2 zenders weer toegevoegd worden. ??
Deze in een speciaal pakketje te zetten voor een tientje per maand , ipv de € 65,- die we nu betalen .

Ik vind het een leuk en goed idee, maar dit klinkt makkelijker dan het in de praktijk is, omdat we met licenties en rechten te maken hebben. Ik sluit niets uit, maar voorlopig ga je deze zenders niet terug zien bij KPN 😞

b asd schreef:

de tweede tv moet steeds opnieuw geaktiveerd worden door over te schakelen naar een volgend kanaal en weer terug als je nog een programma wilt blijven kijken.

Wanneer je problemen ervaart met je ontvanger kun je een nieuwe topic aanmaken. We helpen je graag bij het zoeken van een oplossing hiervoor.

Reageer