Beantwoord

TV5 stopt per 1 juli 2018

• 14 juni 2018
  • 23 reacties
  • 848 keer bekeken

Reputatie 1
Zeer teleurgesteld dat per 1 juli KPN stopt met TV5. Ik ben pas sinds december 2017 overgestapt van Ziggo naar KPN. Als ik dit vooraf had geweten had ik d overstap niet gemaakt. Ik kijk elke dag naar TV5 en vindt de uitzendingen zeer de moeite waard om mijn kennis van de franse taal en Frankrijk op peil te houden.
Kan KPN zijn beslissing terugdraaien.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jorrit 17 juni 2018, 17:05

Hallo Franstel, bedankt voor je verzoek. Ik kan me voorstellen dat je het erg jammer vindt dat TV5 verdwijnt. Je kennis van de Franse taal en Frankrijk kun je nog steeds bijhouden met ons, want op de plaats van TV5 komt straks France2. 🙂 Ik hoop dat je daar ook elke dag van kan genieten.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Franstel, bedankt voor je verzoek. Ik kan me voorstellen dat je het erg jammer vindt dat TV5 verdwijnt. Je kennis van de Franse taal en Frankrijk kun je nog steeds bijhouden met ons, want op de plaats van TV5 komt straks France2. 🙂 Ik hoop dat je daar ook elke dag van kan genieten.
Eerst is HBO uit het pakket verdwenen (plotseling naar Ziggo), en nu TV5. Op beide zenders veel kwaliteit. Het kan toch niet zo zijn dat we alleen maar minder krijgen voor een maandbedrag van €65,--? Want dan ga ik toch serieus eens om me heen kijken naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +13
Dit is geen eerlijke vergelijking Emy.

HBO had KPN helemaal geen vat op.
HBO heeft bij alle profiders het contract opgezegd per direct verleden jaar.
HBO en Ziggo zijn beide van Liberty, vandaar dat Ziggo HBO content mag uitzenden (niet HBO zelf).
Want HBO is gestopt in Nederland.

En TV5 wordt door een andere Franse zender vervamgen.

En helaas is het bij andere providers hetzelfde probleem ben ik bang voor.
Ook daar veranderen jaarlijks zenders.
Vind het heel jammer dat ëén van mijn favoriete zenders verdwijnt. Er isal sport en populair nieuws genoeg te zien. Een kwalitatieve zender als tv5 is blijkbaar te uniek. Overweeg over te stappen op ziggo dat deze zender nog wel aanbiedt
Reputatie 1

Beste Jorrit, ik heb het nu ruim twee maanden aangekeken, maar France 2 is absoluut niet een (waardige of zelfs maar in de verste verte vergelijkbare) vervanging van TV5, niet wat de programmering betreft en niet wat de Nederlandse ondertiteling betreft (die ontbreekt bij France 2 volledig).
Bovendien staat TV5 in diverse Nederlandse tv-gidsen vermeld, maar France 2 niet.
Zelfs de digitale tv-gids die KPN levert is na twee maanden nog gewoon blanco.
Doe daar alsjeblieft snel wat aan!! En maak het ook voor het oog een "volwaardige" zender!
Ik heb geen flauw idee wat voor soort programma er is (film, documentaire, soap, spelprogramma).
Misschien is de inschatting van KPN dat er weinig of geen Nederlanders naar deze Franse zenders kijken, maar TV5 is in mijn omgeving een absolute topper, kwalitatief vergelijkbaar met de educatieve programma's van de BBC.
Ik lever met alle liefde het hele scala aan Nederlandse commerciële omroepen in voor het terugkrijgen voor TV5!
Reputatie 1
Wat een slechte zender is France 2, dezelfde pulp als op de Nederlandse commerciële zenders. Wanneer komt TV 5 weer terug? KPN luister naar uw kijkers en gooi France 2 eraf en zet TV% er weer terug op.
Anders toch maar naar een andere provider.

Hans
Beste Jorrit,
Kun je me duidelijk maken waarom TV5 is ingeruild voor France2? Je argument dat je even goed met France2 kennis van Franse taal en cultuur kunt bijhouden is niet sterk. France2 is door het ontbreken van ondertitels voor de meeste Nederlanders niet te volgen. Maar misschien is er een andere reden? Wil KNP zich met France2 richten op de Fransen in Nederland? Dat zijn er minder dan Nederlanders met interesse voor de Franse taal.
GR Henk
Reputatie 7
Badge +16
De belangrijkste reden dat zenders verdwijnen is niet om de kijker te pesten maar omdat ze veel te duur zijn in relatie met weinig kijkers, wat gaat drukken op alle abonnees en dus de prijzen omhoog gaan.
De situatie in Nederland is vaak dat de provider (KPN) moet betalen aan zenders. Er bestaat ook de mogelijkheid dat een zenders doorgegeven willen worden en dan betalen aan de provider (bijvoorbeeld 18+ zenders). In geval van TV5 is het waarschijnlijk dat ze teveel geld vragen voor doorgifte en France 2 wellicht zich beter heeft gepresenteerd en dus een goedkoop alternatief is voor een Franse zender.
Reputatie 7
verwijderd.
Reputatie 1
France 2 kan het verdwijnen van TV5 niet compenseren, want dat is gewoon geen TV5.
Ik ga maar eens kijken bij andere providers.
Reputatie 1
Onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN. Niet bij stilgestaan dat we vervolgens niet meer naar TV5 kunnen kijken! Wat ontzettend jammer, er worden goeie films uitgezonden en vaak met Nederlandse ondertiteling. Het zal wel een kostenafweging zijn want France2 is een totaal ander type zender. Daar zullen nog veel minder Nederlandse kijkers voor zijn zou ik denken.
Beste @Kpn kunnen jullie voor 2020 nog eens opnieuw afwegen of TV5 terug kan?
Ik heb mijn overstap naar Ziggo uitgesteld in de hoop dat KPN op haar beslissing zou terugkomen, maar kreeg een reactie van KPN dat er elk jaar opnieuw de zenderkeuze wordt samengesteld. Als KPN in de nieuwe zenderkeuze samenstelling later dit jaar TV5monde niet terug opneemt in haar pakket stap ik definitief over met mijn hele "alles in 1 pakket"
Reputatie 7
Begin mei zullen we het weten, @WilWillemse @Yomart Dan worden de wijzigingen per 1 juli bekend gemaakt.
Is er nieuws over TV5 bij KPN 2019? informatie over Belgie , Zwitserland, Quebec, en Afrique is niet te vinden op France 2.

TV5Monde zoals de naam het zegt is niet alleen voor franse mensen maar voor alle franse sprekenden mensen, dat gepresenteerd werelwijd meer mensen dan de franse bevolking. Werd er ooit aangedacht?
Reputatie 1
Badge
via https://www.tv5mondeplus.com/toutes-les-emissions kun je (alle?) programma's van TV5Monde terugkijken. Wellicht niet ideaal, maar beter dan niets. Volgens mij keert TV5 niet terug bij KPN in 2019.
Reputatie 7
Badge +27
Het klopt inderdaad dat TV5 dit jaar niet terugkeert. De zenderwijzigingen voor 2019 zijn al bekend gemaakt en (deels) uitgevoerd. Wellicht volgend jaar 🙂
Weer verschrikkelijk balen dat Tv5 niet is teruggeplaatst in het pakket 2019. Ik ben hier absoluut niet blij mee. KPN snapt totaal de impact niet van het weghalen van deze zender. Er is al veel geschreven over de waarde van TV5 daar hoef ik niets meer aan toe te voegen het enige wat je nog kunt doen is overstappen naar een andere provider.
Dringend verzoek om TV5 weer terug te zetten. Ik hoop dat voor 1 juli a.s. beslote kan worden om TV5 terug te zetten. Die kanaal heeft NL ondertitels en zendt vaak Franstalige films uit.
Het klopt inderdaad dat TV5 dit jaar niet terugkeert. De zenderwijzigingen voor 2019 zijn al bekend gemaakt en (deels) uitgevoerd. Wellicht volgend jaar :)
Is het nu al bekend of TV5 terugkomt in 2020?
De belangrijkste reden dat zenders verdwijnen is niet om de kijker te pesten maar omdat ze veel te duur zijn in relatie met weinig kijkers, wat gaat drukken op alle abonnees en dus de prijzen omhoog gaan.
De situatie in Nederland is vaak dat de provider (KPN) moet betalen aan zenders. Er bestaat ook de mogelijkheid dat een zenders doorgegeven willen worden en dan betalen aan de provider (bijvoorbeeld 18+ zenders). In geval van TV5 is het waarschijnlijk dat ze teveel geld vragen voor doorgifte en France 2 wellicht zich beter heeft gepresenteerd en dus een goedkoop alternatief is voor een Franse zender.

Hoe weet je dat wat je zegt? Je werkt niet bij KPN.
Graag officiele reaktie van KPN op je beweringen.
Reputatie 7
Badge +16
Wat Giant2000 schrijft is juist. Moderators van KPN hebben dit meerdere malen uitgelegd.

Kijk maar is in het allereerste bericht van deze draad:

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders.

Of in een reactie van Moderator Marina:

Beste antwoord door Marina_
Hoi Edith Marie en anderen. Wanneer je dagelijks Frans spreekt is het kijken naar TV5 een leuke oefening. Zoals je kunt lezen in dit Topic zijn er veel klanten die deze mening met je delen over het verdwijnen van TV5 en daarmee de programma's die op deze zender worden uitgezonden.

Dit jaar gaat het niet worden teruggedraaid, maar voor de toekomst sluit ik dit niet uit. Hoe meer vraag er naar een zender is, des te groter is de kans dat het in één van onze pakketten wordt opgenomen. We kijken elk jaar naar de zenderpakketten en hoe we deze zo goed mogelijk op de wensen van onze klanten kunnen toespitsen. Hierbij wordt gekeken naar de kijkcijfers. Hoe zeer de zender ook gewaardeerd wordt door jou en de andere mensen in dit topic, uit die cijfers is naar voren gekomen dat het niet rendabel was om deze zender te kunnen blijven aanbieden.

Vanaf 18 juli bieden we France2 aan. Misschien is het programma aanbod niet wat je gewend bent, maar misschien wel de moeite waard en alsnog een leuke oefening om jouw vaardigheid te verbeteren.
Wanneer we dus blijven reageren hebben we kans dat TV5 terugkomt?

😂Uit het antwoord van Marina: Dit jaar gaat het niet worden teruggedraaid, maar voor de toekomst sluit ik dit niet uit. Hoe meer vraag er naar een zender is, des te groter is de kans dat het in één van onze pakketten wordt opgenomen. We kijken elk jaar naar de zenderpakketten en hoe we deze zo goed mogelijk op de wensen van onze klanten kunnen toespitsen. Hierbij wordt gekeken naar de kijkcijfers.

Ik vraag me af hoe je kijkcijfers van een niet opgenomen zender in het pakket gaat beoordelen....

Ik vind het zeer jammer dat TV5 alweer een tijd niet meer via de KPN te ontvangen is. Ben zeer op franse films gesteld, mis de de (natuur) documentaires over Frankrijk en haar (ex) koloniën.
Gaan binnenkort verhuizen naar een andere gemeente en dan is het een moment om e.a. te heroverwegen. Ik overweeg naar ZIGGO of T-Mobile te gaan daar zij wel TV5 uitzenden. Helaas.

Reageer