Beantwoord

Twee netwerkkabels aansluiten op draadloze verbindingsset

  • 13 April 2019
  • 5 reacties
  • 399 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij willen een draadloze verbindingsset aanschaffen maar op 1 daarvan willen wij 2 netwerkkabels aansluiten: 1 voor een TV ontvanger en 1 voor een playstation.
Bestaat dat?
icon

Beste antwoord door Macabeus 13 April 2019, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

In theorie zou dit moeten kunnen. Maar in de praktijk is zo'n "draadloze verbindingset" zoals KPN het noemt (als je het onder de echte aanduiding wilt vinden kun je zoeken naar "powerline ethernet".) ongekend waardeloos. Ik denk niet dat het die dubbele aansluiting trekt samen met HD televisie.

Na een tijdje klagen krijg je een KPN monteur aangeboden, die je aanbied om een UTP kabel door je oude Coaxkabelbuis te trekken.

Beter is gewoon direct even de servicedesk te bellen en vragen of dat meteen geregeld kan worden. KPN heeft in mijn ogen altijd de beste monteurs gehad op dat gebied. Mogelijk doen ze het gratis en hoef je, als je die niet al hebt, alleen een switch (die heb je toch nodig) voor ongeveer 20 Euro te kopen. (Bij sommige pakketten is die gratis)
Reputatie 5
Badge +6
Hoezo draadloos.., het maakt gebruik van de 230Volt draden in huis....
En technisch kan alles, ook twee dmv een switch, maar of het ook goed werkt...?

en het is behoorlijk storings gevoelig, allerlei stoor pulsen op het electrische net
kunnen de verbinding beinvloeden. (vaak ook omvormers van zonnepanelen)

Sommige hebben weinig last en prima verbinding, en anderen krijgen ze amper
aan het werk. Hangt helemaal van de omgeving af.

Zou zeker geen twee intensieve aansluitingen op 1 set zetten.

Bekabeld is altijd beter...als je de mogelijkheid hebt.
Reputatie 6
Badge +7
Probeer een setje te legen of via internet shoppen te kopen (dan kun je hem weer retourneren indien de test mislukt)

Ze werken hier (beetje fatsoenlijk aangelegd elektriciteitsnetwerk) absoluut zeer goed en er zitten er ondertussen al 5 in het systeem.
Eigenlijk nooit geen storingen behalve 1 plug (niet aangesloten zoals het eigenlijk moet) die ik een keer per half jaar even eruit en weer erin moet stoppen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @IngridZ, welkom! Hierboven is eigenlijk al genoeg gezegd. Ik sluit me vooral aan bij Macabeus: probeer het en als het niet werkt, stuur het terug. Het zou in ieder geval geen probleem moeten zijn, even afhankelijk van hoe stabiel jouw stroomnetwerk is.
De Telfort-tak van KPN is van mening dat je de powerlines óf gebruikt voor TV óf voor internet, NIET beide.
Verder blijft men het een noodoplossing vinden en adviseert dan ook bij voorkeur bekabeld te werken met een LAN-kabel, minimaal CAT5e.
Verder vind ik het woord draadloze adapters ook fout gekozen, er is niks draadloos aan, het loopt allemaal via het stroomnetwerk in je huis en dat is bekabeld, geaard en al.