Beantwoord

Twee ontvangers in de kamer twee afstandbedieningen

• 28 december 2014
  • 4 reacties
  • 454 keer bekeken

Omdat ik soms tegelijk radio wil luisteren en TV kijken, heb ik een tweede ontvanger in de kamer geplaatst. Het betreft echter identieke ontvangers (Motorola VIP 1853) met dezelfde afstandbediening. Het gevolg is dat beide ontvangers reageren als ik iets indruk op een afstandbediening. Is het mogelijk om de afstandbedieningen te koppelen aan een eigen ontvanger, of is er een andere oplossing om tegelijk TV te kijken en radio te luisteren?

icon

Beste antwoord door pbecker849 29 december 2014, 11:18

Bedankt voor de reacties, dan weet ik dat ik niets over het hoofd zie. De tip van het metalen plaatje werkt: met aluminium aan de binnenkant van het kastdeurtje reageert de ontvanger niet meer. Voldoende oplossing voor mij!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Wellicht het beste idee om een ander type ontvanger aan te vragen, of een losse radio aan te schaffen?

Reputatie 7
Badge +13
Ander type ontvangen is in dit geval zinloos.

Bij KPN werken ze allemaal met dezelfde afstrandsbediening.

Dat heeft natuurlijk voordelen en in dit geval nadelen.

De enige oplossing is in dit geval, de radio via een losse antenne.

Of een DAB+ ontvanger ertussen zetten, heb je digitale muziek uit de ether.

Reputatie 4
Badge +4
Het makkelijkste is natuurlijk een losse radio of DAB+ ontvanger maar daar kun je niet alles ontvangen wat je via iTV radio krijgt. Ik neem aan dat je als je de radio aanzet je niet steeds wil zappen? Wellicht kun je voor het kastje van de radio iets plaatsen wat het signaal van de AB niet doorlaat? Een ijzeren plaatje of zo. Dan reageert de radio ontvanger niet als je het tv kastje bedient. Geen idee of dit kan, maar het is het proberen waard.

gr. Koos

Bedankt voor de reacties, dan weet ik dat ik niets over het hoofd zie. De tip van het metalen plaatje werkt: met aluminium aan de binnenkant van het kastdeurtje reageert de ontvanger niet meer. Voldoende oplossing voor mij!

Reageer