Vraag

Twee ontvangers iTV defect binnen 2 dagen

  • 29 September 2019
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Afgelopen week stond de foutcode 'F 143' op mijn ontvanger en brandde het middelste lampje (het huis symbool) rood. Na tel. contact met KPN en een reset van alle aangesloten apparaten helaas geen oplossing. Zou dus betekenen dat ik een nieuwe ontvanger moet kopen. Gelukkig had ik nog een extra ontvanger en die vervolgens aangesloten. Alles werkte weer naar behoren.
Helaas na twee dagen hetzelfde probleem... Foutcode F 143 met het verschil dat het middelste lampje niet rood is.
Nu wil ik best een nieuwe ontvanger kopen maar kan het zijn dat er iets met het signaal niet goed is en dat daardoor de ontvangers defect raken?

4 reacties

Reputatie 7
Je gebruikt blijkbaar een "draadloze" verbindingsset.
Heb je de "draadloze" verbindingsset al een keer opnieuw "gepaired" door de éne ontvanger in de andere te pluggen en op beide de reset knop in te drukken?
Heb je de TV ontvanger ook al eens met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box aangesloten?
Bedankt voor je reactie WJB,

De witte kastjes gewisseld. Probleem blijft... TV met netwerkkabel aan Experia Box werk wel.
Het ligt dus duidelijk aan de witte kastjes van de draadloze verbindingsset. Zal niets anders op zitten dan een nieuwe kopen.
Reputatie 7
Hah @frans-sellies, dat is balen. Heb je al geprobeerd de adapters opnieuw te koppelen? Met hulp van deze site: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen kun je stap voor stap proberen de DVS goed te koppelen. Misschien dat het helpt 🙂
Reputatie 7
He @frans-sellies, heb je nog wat gehad aan de pagina die ik je hebt toegezonden? 🙂

Reageer