Beantwoord

Tweede aansluiting interactieve tv

  • 4 May 2019
  • 12 reacties
  • 361 keer bekeken

Er zit tussen het experiamodem en de tweede tv ontvanger een verdeelkastje (de kabel gaat dus niet rechtstreeks van de experia naar de 2e tv ontvanger). Ik heb het modem, het verdeelkastje én de tv ontvanger opnieuw opgestart (in diverse volgorde én ook alles tegelijk uit en één voor één weer ingeschakeld), maar blijf foutcode 301 zien. Kan het tweede kastje überhaupt werken met een verdeelkastje ertussen?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 May 2019, 09:05

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @Lia Hilk ,
Als je het kastje, zal wel een switch zijn, er tussenuit haalt heb je dan wel beeld?
Reputatie 1
Hoi Lia, wat is de reden dat de 2e tv niet rechtstreeks op het modem zit?
Mijn modem, de Experia v10A heeft 3 aansluitingen voor bijv. tv, dus de 2e tv is ook ingeplugd in het modem. Geen verdeelkastje nodig. Wel bij beide tv's een decoder.
Zojuist heb ik het verdeelkastje ertussenuit gehaald en krijg dan ook foutcode 561.
Reputatie 1
Hoi Lia, ik heb even gegoogled en je kunt het volgende intikken: kpn itv foutcode 561. Dan kom je op de KPN site. Daar staan de eventuele oplossingen. Succes.
Reputatie 7
Badge +16
De ITV tuners moeten altijd rechtstreeks op de experia box worden aangesloten, zonder tussenkomst van splitters, verdeelkastjes, switches enz. Dit heeft te maken met de reservering van internet voor tv voor een stabiele ontvangst (een zware download op de pc zou je tv ontvangst anders kunnen beïnvloeden).

Indien je storing 561 krijgt moet je de experia box even helemaal opnieuw resetten, waarschijnlijk heeft dit te maken met het toewijzen van een verkeerd IP adres als gevolg van je kastje.

Hoe je de experiabox moet resetten vind je hier
Reputatie 7
De ITV tuners moeten altijd rechtstreeks op de experia box worden aangesloten, zonder tussenkomst van splitters, verdeelkastjes, switches enz.
Je mag een TV-ontvanger rustig op een switch aansluiten mits deze switch IGMP snooping ondersteunt. In ons thuisnetwerk zitten er zelfs twee switches tussen de router en de TV ontvanger.

Dit heeft te maken met de reservering van internet voor tv voor een stabiele ontvangst (een zware download op de pc zou je tv ontvangst anders kunnen beïnvloeden).
KPN hanteert QoS (Quality of Service) functionaliteit waarbij de communicatie t.b.v. IPTV voorrang krijgt op de Internetverkeer zoals een zware download. Een zware download mag dan ook geen invloed hebben op de werking van IPTV.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Lia Hilk. Heb je de Experia Box gereset en is daarmee het probleem verholpen? Mocht het nog niet verholpen zijn, dan zou ik je willen vragen om de tv-ontvanger uit te schakelen en rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten en alle overige netwerkkabels uit de gele netwerkpoorten te verwijderen. Reset daarna nog eens de Experia Box en zet de tv-ontvanger aan wanneer de Experia Box volledig is opgestart. Ik hoor graag van je of je inmiddels weer tv kan kijken
Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. Dat gaf me de moed om weer van alles te proberen. Ik heb de tv naast de meterkast gezet en de tv ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Xperia. Ook heb ik zoals was aangeraden alle andere kabels verwijderd en het modem (Xperia) en de tv ontvanger opnieuw opgestart. De meldcode die verschijnt blijft 561. Nog meer ideeën, of KPN inschakelen?
Reputatie 7
Badge +21
Wat jammer dat het probleem nog steeds niet verholpen is. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Zojuist heb ik de gegevens aangevuld
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Het lijkt mij verstandig om een storingsmonteur bij jou langs te sturen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat de monteur het probleem heeft verholpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer