Beantwoord

Tweede TV ontvanger

  • 24 January 2020
  • 9 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1

Na mijn overstap naar de KPN heb ik TV en opnemen pakket gekozen. HGoort daarbij ook de tsnadaard tweede TV ontvanger ? Ik kreeg deze maar heb hem niet nodig omdat ik maar 1 TV heb in huis. Deze terug gestuurd, maar de 5 euro extra staat nog op de factuur. 

Mijn vraag is: Zit bij het opnemen pakket standaard een tweede ontvanger en betaal je daar ook voor wanneer je deze niet nodig hebt en terug gestuurd hebt. De info van de klantenservice is tegenstrijdig.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 January 2020, 14:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Nee, bij het opnemenpakket hoort niet standaard een tweede ontvanger. Maar wel andersom.

Je betaalt 5 euro per maand voor een tweede ontvanger en je betaalt 5 euro per maand voor het opnemenpakket. 

Vanaf 2 of meer ontvangers krijg je het opnemen pakket gratis erbij. Wat de kosten betreft maakt dit dan niet uit. 

 

Edit : Antwoord aangepast aan de hand van opmerking Alex. 

Reputatie 7
Badge +28
a55ec8ed-d0ef-4205-be73-139dbaf63e0c.png
1 van 3
  •  

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi M, welkom op het forum. 

Dit is niet helemaal waar, vanaf 2 of meer ontvangers krijg je het opnemen pakket gratis erbij. Wat de kosten betreft maakt dit niet uit, ze zijn beide € 5.- per maand namelijk. 

Laat het me weten mocht je hier nog vragen over hebben. 

Ik wil een tweede ontvanger bestellen, maar de abonnementsprijs wordt dan met € 5 verhoogd (op het scherm), terwijl er ook een mindering van € 5 zou moeten zijn , omdat mijn opneempakket dan gratis is.

Wordt dit dan later rechtgetrokken?

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil een tweede ontvanger bestellen, maar de abonnementsprijs wordt dan met € 5 verhoogd (op het scherm), terwijl er ook een mindering van € 5 zou moeten zijn , omdat mijn opneempakket dan gratis is.

Wordt dit dan later rechtgetrokken?

Hi Klaas. Sorry voor de late reactie. 

Als je nu Hussel hebt met 1 ontvanger en opnemen pakket, dan hoort de prijs hetzelfde te blijven bij het toevoegen van een 2e ontvanger. Heb je wel KPN Hussel? Zo ja, zou je hier een screenshot willen plaatsen van je pakketoverzicht? 

Hussel zegt me even niets. Ik heb KPN alles-in-1 instap én opneempakket. Geldt het dan ook?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is inderdaad een oud pakket. 

Je kunt overwegen om over te stappen op de nieuwe versies van het abonnement, Hussel dus. Dan kom je iets goedkoper uit. VOor een snelheid van 50/5 Mbps, 2 ontvangers en opnemen pakket kom je uit op € 57,50.

Kijk wel goed na of je geen gratis extra's hebt bij je pakket die dan komen te vervallen. Dit kun je zien door iets naar beneden te scrollen op je factuur waarvan je het overzicht hier hebt geplaatst. Een volledig overzicht mag je anders ook hier weer plaatsen. 

De overgang kun je in gang zetten via Mijn KPN of 0800 0402. 

Oké, prima advies. Ga ik doen. Nog een vraag: worden de opgenomen programma's (van het oude pakket) meegenomen in het nieuwe pakket?

omdat mijn opneempakket dan gratis is.

Dat is met een 2de ontvanger bij Alles-in-1 dus niet zo.

Mede daarom heb ik voor de tweede tv gekozen om een chromecast aan te sluiten. Apparaten om mee te streamen had/heb ik tenslotte al. Nml de smartphone (met de kpn itv app) en de laptop (via tv.kpn.com in Google Chrome).
Zo kost die tweede tv me ook geen € 5 extra, alleen éénmalig € 40 v.d. chromecast, en alles gaat via wifi. (hier ook A-i-1 Instap)

 

worden de opgenomen programma's (van het oude pakket) meegenomen in het nieuwe pakket?

Je behoudt hetzelfde abonnementsnummer voor ITV waaronder de opnamen zijn opgeslagen. Ook behoud je dezelfde apparatuur (modem, ontvanger(s).