Beantwoord

Uitschakeling ondertiteling

• 26 juni 2018
  • 10 reacties
  • 3893 keer bekeken

Dit is dan ook mijn vraag. Ik kijk engelstalige films graag zonder die ondertiteling. Hoe kan ik deze uitschakelen?

Alvast bedankt,
Groetjes Mike
icon

Beste antwoord door KeesYagi 26 juni 2018, 17:01

Als de ondertitels zitten ingebakken in het beeld dan gaat dat niet.
Er was/is een teletekst pagina met een afdekbalkje, op nos teletekst.

(zo maar, klets) Ik kijk vaak naar BBC documentaires met engelse ondertitels.
En bij nederlandse nieuwsprogramma's zet ik de gesproken ondertitels aan, dan hoef ik niet steeds naar het beeld te kijken als er een niet-nederlandse instart is. Nu nog een optie voor bij engels niet 😕
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Als de ondertitels zitten ingebakken in het beeld dan gaat dat niet.
Er was/is een teletekst pagina met een afdekbalkje, op nos teletekst.

(zo maar, klets) Ik kijk vaak naar BBC documentaires met engelse ondertitels.
En bij nederlandse nieuwsprogramma's zet ik de gesproken ondertitels aan, dan hoef ik niet steeds naar het beeld te kijken als er een niet-nederlandse instart is. Nu nog een optie voor bij engels niet 😕
Aaah ok danjewel...ik zal es kijken
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Mikey77, welkom op het Forum. Nu begrijp ik dat je graag Engelse Films kijkt zonder ondertiteling. Via welke weg kijk je deze? Want als dat gewoon op de tv is dan kan ik dat niet aanpassen. De ondertiteling wordt namelijk samen met het programma geleverd en zenden wij gewoon uit. Via Netflix kun je bijvoorbeeld wel zelf bepalen welke audio en ondertiteling je wilt.

Wat betreft de gesproken ondertiteling zoals KeesYagi aangeeft is alleen in het Nederlands. Op de website lees je daar meer over. Dit geldt alleen voor de zenders NPO 1, 2 en 3.
Ik kijk de films met het pluspakket. Nu begrijp ik wel waarom ik de ondertiteling niet kan uitzetten. Bij netflix kan dit idd wel. Bedankt voor het antwoord.

Gr Mikey77
Reputatie 3
Badge +5
Aha op die manier. Helaas is dat niet mogelijk. Het spijt me. Mocht ik in ieder geval nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.
Hallo, ik heb voor het eerst een aflevering van een serie opgenomen. Nu is er gewoon ondertiteling maar wordt de tekst ook nog gesproken wat vreselijk irritant is, kan ik uitzetten en zo ja, hoe doe ik dat. Ik heb allerlei opties geprobeerd maar het lukt niet.
alvast bedankt voor je reactie!

gr. Yolanda
Reputatie 7
Badge +31
In de opname kan je dat niet meer uitzetten, je hebt het dan opgenomen van kanaal 191, 192 of 193.

Als je gewoon opneemt van (of kijkt naar) 1, 2 of 3 heb je het standaard geluid.
Hoe bedoel je met gewoon opnemen?
Reputatie 7
Badge +31
Met gewoon bedoel ik "gewoon van het standaard kanaal voor NPO 1, 2 of 3 en niet van de GOS kanalen".

Laat ik het dan anders zeggen:

Als je opneemt van kan. 1, 2, 3 heb je geen last van voorgelezen ondertiteling.

Neem je op van kan. 191, 192, 193 dan heb je WEL voorgelezen ondertiteling.
Ik heb van NPO 2 opgenomen dus dat gaat niet op.

Reageer