Beantwoord

Uitvallen interactieve TV

  • 11 February 2019
  • 25 reacties
  • 286 keer bekeken

Zodra een huisgenoot Netflix aanzet op zijn Ipad, valt de interactieve TV weg. Na uitzetten van het modem en herstarten komt de eerder gekozen zender weliswaar weer terug, maar dat is natuurlijk niet de oplossing! Waarom valt de TV uit als Netflix op een ander apparaat wordt gestart? Wat moet gedaan worden om dat te voorkomen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 February 2019, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
V10
Reputatie 7
Apart dat dat gebeurt immers de QoS instellingen zouden voorrang moeten geven aan iTV.
Welke snelheid meet je met https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Dat zal best, maar hoe is het te bereiken dat de Qos instellingen die voorrang wel geven, cq. hoe is dit goed in te stellen?
Reputatie 7
Dat kan je zelf niet instellen op de Experia Box.
Heb je de snelheid van jouw aansluiting al gemeten?
Nee, maar is KPN daar niet voor verantwoordelijk; zou die de snelheid niet moeten meten? Het probleem doet zich namelijk nog niet zo lang voor.
Hallo @wjb en @Freek Pals , Qos kan nog wel op een of meerdere onderdelen (per abuis) uit staan.
Bedankt voor de tip! Ik ben geen techneut, eerder een digibeet...... Wat is het advies?
Reputatie 7
Nee, maar is KPN daar niet voor verantwoordelijk; zou die de snelheid niet moeten meten? Het probleem doet zich namelijk nog niet zo lang voor.
Meet die dan via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.
Welke snelheid meet je?
Download 53.8
Upload 36.3
wellicht nog een nuttige aanvulling: Ik heb een draadloos netwerk en KPN Compleet
Reputatie 7
Is die meting dan via wifi gedaan of vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Zoals al eerder aangegeven, ben ik geen techneut, maar ik neem aan dat mijn laptop dan werkt op Wifi, want de enige 'aansluiting' die ik heb is via het electriciteitsnet
Zojuist (10.10 uur) snelheid opnieuw gemeten. Deze is nu Download 47.7 en Upload 39.0
Hoi Freek! Ik wil graag die lijn doormeten! Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik heb er namelijk geen verklaring voor. Wat zit er trouwens allemaal in je netwerk? Heb je veel apparaten aangesloten?
Hallo Erwin, zojuist je berichtje gelezen. Bedankt voor je aanbod! Van mijn draadloos netwerk maken gebruik: TV, laptop (Asus R510C), Ipad (Apple) en GSM. Welke aanvulling op mijn profiel heb je nodig? Ook nog even de huidige snelheid van de lijn doorgemeten: Download 50 Mbps en Upload 36,7 Mbps
Hoi Freek! Kun je in ieder geval je postcode en huisnummer in dat profiel zetten? Op die manier kan ik je opzoeken :-)
Wat die snelheden betreft lijkt er weinig aan de hand ( hoewel ik jouw contractuele snelheid nog niet ken - maar dit zijn in de regel prima wifi snelheden )
Hallo Erwin,
OK; bedankt voor je reactie.
admin: gegevens ivm prviacy in afgeschermd profiel gezet :-)
Hoi Freek. Ik heb wat metingen gedaan. Mijn voorlopige vermoeden is dat hier een zogenaamde DVS in het spel is. Dat zijn van die witte stekkers in het stopcontact. ( je verbinding loopt dan via het elektriciteitsnetwerk ). Kun je dat bevestigen? Kun je tevens uitleggen hoe het allemaal precies is aangesloten? Je mag ook een foto sturen als dat makkelijker is.
Hallo Edwin,
Inderdaad, mijn draadloos netwerk is een paar jaar geleden aangelegd door KPN, toe ik overstapte van Ziggo naar KPN. (Ik neem aan dat je de 'stekkers' bedoelt met de drie ledjes (KVS 650) waar de stekkers naar TV en modem in zitten?) In de meterkast zit er ook een die verbinding maakt met de Experiabox V10 en het el.net.. De verbinding loopt (dus) via het electriciteitsnetwerk. Het vreemde is alleen, dat het probleem zich pas sinds kort voor het eerst voordoet. Hopelijk heb je wat aan deze info.
Hoi Freek. Dat is vaak het vervelende bij deze verbindingstechnologie. Je bent mede afhankelijk van het stroomnetwerk en eventuele storingen.
Wat ik me kan voorstellen is dat je huisgenoot netflix kijkt in HD of misschien zelf 4K. Dat slurpt een hoop bandbreedte en als hij het aftapt van een router die ná die dvs is aangesloten ( waar ook jouw tv op zit ) kan dat te veel zijn voor de verbinding.
Bij een DVS geldt dat ze bij voorkeur één apparaat (itv óf internet) van signaal voorzien. Geen combinatie.
Het is voor mij nog steeds speculeren omdat ik niet weet met welk netwerk jouw huisgenoot jouw huisgenoot verbinding maakt maar voorlopig is het de beste theorie die ik kan bedenken 🙂 Ik raad je aan om zijn laptop bedraad aan te sluiten. Of rechtstreeks verbinding met het wifi netwerk van de experiabox
Bedankt voor dit duidelijke antwoord.
Geldt dat 'bedraad aansluiten' ook voor een Ipad? Zij kijkt namelijk uitsluitend naar Netflix via haar Ipad; bedraad zou in dat geval dus betekenen via de oplader.
Bij Ipad is dat lastig. Ik zou dan het wifi netwerk van de experiabox pakken om verbinding mee te maken. Ik ga er van uit dat je dan vóór de DVS constructie zit. Maar dan kan de afstand weer een issue zijn. Nogmaals: Wat ik geschreven heb is een vermoeden. Mocht je toch dieper in willen duiken, kunnen we verder analyseren.
Hallo Erwin,
Nogmaals bedankt.
Ik denk dat we voorlopig met jouw adviezen wel "even" vooruit kunnen. Als ze Netflix kijkt terwijl de Ipad wordt opgeladen, gaat het meestal wel goed en blijft de tv-verbinding in stand.
Top, Freek! Als er ooit weer andere vragen zijn, weet je mij te vinden!